rokkern skrev:
Tror absolutt du skal klare å finne noe bra til den prisen.
Betal heller mer for en bil som er sånn du vil ha den, enn å kjøpe deg et "prosjekt" som bare trenger ditt og datt for å være bra. Det blir fort dyrt og fort mye tid som går med til at bilen står der uten at du får brukt den.
Ang. 396 ville jeg heller leita etter en skikkelig bbc, en bygd en på rundt 500hk med alutopper, hydraulisk rullekam, alu innsug og gjerne med dynopapirer osv, en ordentlig automat enten th400 el 4el80e og en god 12 bolt med fornuftig utveksling. 396 har ulempene til bbc ift vekt men ikke fordelene av å være en svær motor ift 496 feks. en bbc med alutopper og innsug veier heller ikke så mye mer enn en sbc med jerntopper og innsug. Sbc er dessuten for jenter.
Er lakken pen, bilen strøken, du finner ingen feil, papirer stemmer med nr på bilen, selger fremsåtr som seriøs, bilen er god å kjøre uten altfor mye skrangling så ville jeg ikke bekymra meg så mye for skjulte feil eller mangler. Noe vil alltid dukke opp, men å fikse et par greier her og der er utrolig mye billigere enn å pusse opp en hel bil med lakk, detaljer, interiør, bygge motor osv. Så lenge specsa stemmer etter hva du har sett for deg, og bilen ser bra ut ere bare å handle spør du meg
Lykke til !
Ja, jeg vil ikke skaffe et prosjekt til oppussing for jeg har nokk å skru på og holde vedlike. 2 biler, crosser, og annet leketøy + en amcar på sikt..
Angående motor så har jeg ikke helt satt meg inn i hva, men vil ha noe med litt futt i "big block"! Motor og drivverk er jo utskiftbart og det finnes jo mye å velge mellom har jeg forstått. Jeg har ikke noe erfaring med disse bilene, så jeg kjenner ikke til de så godt. Onkelen min hadde en svart TransAm med en gull-ørn på panseret og en orange 67-68 Camaro når jeg var 10-15år eller noe, husker lyden

Har to bilder av Camaroen som jeg skal få lastet opp, mulig noen vet hvor den er nå?

Pappa Wolf skrev:
et lite tips. bli medlem av NAF og kjør en eventuell bil du har tenkt dig å kjøpe, på kontroll hos de!
Da får du en fin rapport, med feil og mangler, og hva som du bør skifte etterhvert!
en slik kontroll koster en 1500 kroner, (så vidt jeg husker!) men det er en liten pris å betale, fremfor å kjøpe bil, med skjult rust, og farlige mangler!
Kanskje ikke så dumt å bli NAF-medlem? Er det bare og kjøre innom for en slik test? Tar det lang tid?
AW-100 skrev:
Ellers har jeg falt helt for mopars, og vil anbefale å sjekke noen-og-sytti Dodge Charger og Plymouth Barracuda...

Myyye lekkert på 70-tallet...
Jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken bil det blir, får se hva som dukker opp etterhvert

Hvor anbefaler dere å lete? Skjekker daglig og har lagt inn autosøk på Finn.no og Autodb.no.