|
Å denne diskusjonen vil kjøre i mange år fremover, og er like tullete, hver gang den kommer frem! Og likevel, kan jeg ikke la være med å kommentere!
Å sammeligne to så forskjellige biler, er som å sammenligne smør og stekesmør, de har noenlunde de samme egenskaperne, men hvert sit bruksområde! De har lite til felles, ikke mye annet, end de begge er et transportmiddel!
personligt, var jeg ute og testet en ny blondinemoped, og det gjør jeg aldrig igen! snakk om mangel på sjel, og den ville hele tiden bestemme ossen jeg skulle kjøre!!! Ikke rart, at unge bilister i dag, ikke kan kjøre bil, bilen har jo overtatt den sunne fornuften, når man kjører. Hvis jeg ville kaste litt med ræva, motarbeidet den mig hele tiden, med det resultat, at jeg overkompenserte. Kjørte jeg for fort inn i et sving, og den mente at jeg var ved å miste kontrollen, så bremset den selv! WTF. Ville jeg accelerere litt fort, og den manglet grep, senket den selv farten, igen WTF.
Ikke noe å si til, at ungdommen i dag, ikke tenker når de kjører, bilen fratar dem jo ansvaret for kjørslen!
I en gammel amcar, eller annen gammel bil, er det jeg som sjåffør, der bestemmer, det er min dosering av bremsen, som avgjør hvor jeg stopper. Eller hvor langt ned jeg presser speederen, som avgjør ossen jeg kommer ut av krysset! og sådan kommer det til å fortsette, jeg vil ikke ha en moderne bil, det kan simpelthen ikke betale sig! og sett med mine øyne, er det jo sådan, at jo simplere bilen er, jo mindre er det å reparere!
Betyder det så, at jeg setter livet på spill, hver gang jeg kjører i en bil uten ESP, Airbag. ABS. NSB, og diverse andre WTF systemer? nope, det like farligt som tidligere. og blir ikke bedre, med tanke på at moderne biler får flere og flere systemer, som skal samarbeide, for at føreren kan slippe for at tenke, mens han kjører! den dagen, hvor det er bilen selv, som skal kjøre, og jeg bare er passasjer, er dagen hvor jeg kjøper mig en hestekjærre!
Det var vist litt OT, men skitt, dere vet hva jeg mener!
_________________ 1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse. Bursdagsgaven fra min kone.
|