Bead-lock skrev:
alfaalfa skrev:
1 på tdc - justere ex og inns samtidig. deretter 8- ex og inns samtidig og så4-3-6-5-7-2 på samme måte. det du mener?
jepp... eller er jeg helt på jordet nå?
Sånn jeg har lært det iallefall...
Om man sliter med at det er nye og "tørre" løftere, så kan man jo gi dem en omgang med oljetrykk med en drill ned i hullet til Fordeleren og snurre opp trykket...
Noe "alle" gjør for å sjekke alt og oljetrykket, før man starter motoren...
Nei du er ikke helt på jordet nei
Gikk opp et lite lys for meg etter den forklaringen der, og nå går jo motorn som ei fornøyd katte.
Jeg jhadde jo justert ventilene litt for stramt fant jeg ut. stenger og rullevipper er jo nye og oljerykket lå på 4,5 hele tiden. Men ble så mye exos så jeg måtte bare rømme
Har en holley 750 på denne motorn, men den finner jeg ut lekker i alle kanter, så jeg tror jeg går for og handle meg ny i vinter. Får se hva det blir. Har hatt carter før og de har jeg vert kjempefornøyd med. blir enten det. edelbr, eller dominator tenker jeg. Får se hvor mange som skal ha dyre julegaver i år
Men jeg skal jobbe mere med tenning etterhvert. sette meg inn i hvordan få motor til og gå lettest mulig med et fornuftig drifstoffforbruk. Blir jo kun en cruisebil dette, så..men jeg vil jo ha muligheten til og kunne dra på litt av og til.
Er masse stoff om hvordan stille tenning optimalt, og jeg innser vel at man må ha både lærdom og deler som fungerer.
Men det går litt rundt dette med og justere tenning med og uten vakum.
Blir vel spørre meg blå når den tid kommer.

-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275