AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 26. Jul 2026 14:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 01. Apr 2011 21:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Samme her :) Jeg mistenker forresten at de ikke har klart å tyde karosserinummeret riktig, for i følge http://www.chevelles.com/ref/64main.shtml stemmer ikke formatet de har oppgitt med hvordan chassisnummerne ble oppgitt den gangen. Sannsynligvis har de uansett ikke notert det nye karosserinummeret den gangen karosseriet ble godkjent byttet så det har mest sannsynlig ikke så mye å si i denne omgang. Tror jeg skal ta en ny tur ned i garasjen for å sjekke :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Apr 2011 22:43 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

:x Er det mulig.
dette er jo et gammelt kjøretøy så det er jo ikke noen summer å snakke om.
Angående "tag"en i døra så kan den døra ha vært byttet. Og sist men ikke minst, hvis det er sånn at den har vært godkjent karrosseribytte på før. Så kan de vel ikke omgjøre det vedtaket? Fulgte det med ett klageskjema på det vedtaket du fikk i posten?? Så bruk det, og Amcar også. Huff og huff. :shock: :shock:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Apr 2011 08:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

rogerz28 skrev:
Angående "tag"en i døra så kan den døra ha vært byttet.

Nå er det vel i dørkarmen denne tag'en sitter.

Men jeg er selvsagt helt enig i at logikken er fullstendig satt på hodet her: Statens Vegvesen innrømmer at det har vært foretatt et karosseribytte engang i tiden, men når de får presentert to forskjellige chassisnummer, blir bileieren beskyldt for svindel???
At det er ett chassisnimmer i dørkarmen og et annet på ramma/ i vognkortet er jo helt naturlig på en bil hvor karosseribytte er foretatt.

Hvis Statens Vegvesen hadde sittet med opplysninger om to forskjellige chassisnummer som følge av byttet, mens bilen hadde ett eller to andre nummer, hadde jeg skjønt at de regarerte.

Sist endret av Hotrodder den Fre 08. Apr 2011 08:26, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Apr 2011 08:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei igjen.

Har snakket med Amcar nå. Formatet på karosserinummeret i døråpningen er riktig. De hadde visstnok et annet format på biler produsert i Canada. Faktisk er dette et ekte Chevelle SS 2dr hardtop karosseri med rekke 6'er originalt. Ganske så sjeldent karosseri uten at jeg bryr meg nevneverdig om sånt.

Når det gjelder karosseribyttet fant Amcar noe om dette i sine arkiver, men trafikkstasjonen de hadde vært i kontakt med visste ikke noe om et slikt bytte. Uansett må vegvesenet ha noe i sine arkiver sentralt siden de visste om karosseribyttet på forhånd, det var jo tross alt derfor de måtte komme på befaring i første omgang.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Apr 2011 09:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

hva mer sa de? Har de trua på at det ordner seg?

F-Body Club of Norway: http://www.fbcn.no

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Apr 2011 18:02 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Veldig interessant tråd dette her. Selvom jeg er så utrolig lei alt som heter biltilsynet.

Jeg har e 1964 Chevelle 2dht selv, så ble jeg jo såklart stoppa her om dagen etter kun 17 timer fra jeg var inne å henta skiltene. Bilen er en rekke6`er originalt, men jeg har satt inn en v8 (350). Ble beordret om visning innen 1 mnd på dette, men ikke nok med det. Han tok masse bilder av motornr, karrosseriplater osv (uten å engang spørre om dette først) Fikk mangel på unødig støy fra eksosen tilogmed. (bilen var vesentlig ombygd siden original) var det som sto på visningsseddelen..

Bilen har blitt ombygd med skivebremser foran en gang på 80-tallet, men de henger seg vel opp i dette på visninga også? (er 1978-Malibubremser) Er det bare å finne noen gamle rustene trafikkfarlige tromler igjen, så går den gjennom tro? :P

Nå har jeg blitt stoppa 9 ganger på under 5mnd med 3 forskjellige biler.. de finner alltid noe nytt hver eneste gang!!!

Hvorfor gråte når du kan Chevroleeee(t)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Apr 2011 18:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Vel ElCaminoSS, må si du har vært uheldig da ja! Hell i uhellet er jo at g-body spindler på a-er et skikkelig dårlig swap med dårligere bremser og kjøreegenskaper enn stock a-body skive bremser. Kun 10" skive mot 11" stock bla. Har du g-body spindler også ? Sa de virkelig noe på det assa ?? Kanskje bare søke om godkjenning og vise den sånn.. De kan jo umulig vite at det er et litt dårlig bytte?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Apr 2011 20:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Heihei..

Controllarmene er de vanlige på A-body, så de samme ble brukt etter konvertering til g-body skiver og calipere. Jeg vet ikke om de kommer til å si noe på bremsene. Men regner med at det blir full sjekk av dette. Prøver å vise den som den er, med coilovers og fuelcell, men regner med at dette er ting dem ikke liker..

Hvorfor gråte når du kan Chevroleeee(t)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Apr 2011 17:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

hadde biltilsyn mannen tatt bilde av bilen min så hadde jeg tatt bilde av han.. kanskje han hadde tenkt seg om før han var kødd.. bare ett tips til neste gang...

78 chevrolet camaro
66 chevrolet sportvan delux

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Apr 2011 09:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

ElcaminoSS skrev:
Heihei..

Controllarmene er de vanlige på A-body, så de samme ble brukt etter konvertering til g-body skiver og calipere. Jeg vet ikke om de kommer til å si noe på bremsene. Men regner med at det blir full sjekk av dette. Prøver å vise den som den er, med coilovers og fuelcell, men regner med at dette er ting dem ikke liker..

Ganske utrolig den historien din. Jeg har kjørt Chevella rundt i Halden og omegn i over 10 år uten å ha blitt stoppa en eneste gang. Men den har stått lagret en del år innimellom også, det skal sies.

Jeg vil tippe de ikke er spesielt happy for å se coilovers. Mest sannsynlig ser de absolutt ingenting av at bremsene ikke er originale. Mitt inntrykk er at de henger seg mest opp i de tingene som er veldig synlig.

Så en gladnyhet. Jeg fant en plombe på ramma og har sendt over bilde av dette til Amcar som igjen har sendt dette til vegvesenet og departementet med en forklaring på problemstillingen og at rutinene for registrering av slike bytter ofte var dårlig tidligere eller at informasjon har forsvunnet i overgangen fra papir til datasystemer osv. Plomba burde være godt nok bevis på at rammebyttet tidligere har vært godkjent.

I tillegg skal jeg få gravd ut tomta for garasjen i helga så da blir det nok ny stor garasje i løpet av et par måneder. =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Apr 2011 09:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Grattis 64Chevelle, da begynner vel nakkehåra å legge seg #-o

http://fairlaneforums.easyphpbb.com/index.php

http://www.youtube.com/watch?v=UD48OX1w ... re=related

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Apr 2011 15:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Det var gode nyheter ! Hold oss oppdatert da.. venter i spenning på utfallet :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 01. Mai 2011 22:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Uff ja, har fått vondt i magen av å høre på inkompetansen du har møtt på... :(

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp