AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 26. Mai 2026 01:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 115  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 19:11 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

sigheri skrev:
Ble ikke disse levert med 350 diesel? er 6,2 mye tyngre enn den?

såvidt jeg husker er den ikke mere end 50 kilo tyngre end 350 bensin.

amcarfreak skrev:
folk hiver i BB med presse i de bilene. 6.2d bør da gå? samme tilpassning som BB bensin..

burde gå, men du kjenner jo statens vegvesen, de vil helst ikke ta stilling til noget som helst, medmindre de ka la driten løpe nedover.
så jeg kommer til at bruke sommeren på og sanke deler, og finne frem info, så søker jeg igjen senere.
men, er jo ikke første dansen jeg tar med de folka, så jeg venter og ser.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 19:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Caprice med 5.7D hadde jo originalt Hydroboost, man skulle tro det var lov til å bygge om til det. Hva med egenvekt på 5.7D sammenlignet med 6.2D? Noen tall fra AMCAR? Tillatt foraksellast med HD-understell, og lignende.

Er det noen som vet om 5.7D kun ble levert i stasjonsvogn, eller kom den også i sedan? evt med HD understell? Stasjonsvogn/HD understell har jo større bremser, store ytre hjullager framme, 5x5" boltsirkel, osv.

'71 Chevrolet C10

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 20:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Min sedan hadde orginalt 5,7 diesel.

Jeg vet ikke helt hva hydraboost er, men jeg har ihvertfall ikke vakum til bremsekraftforsterkeren :)
Forøvrig har bilen min også de små bremseskivene så vidt jeg vet.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 21:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

min caprice hadde de største bremsene

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 22:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Rarm skrev:
Min sedan hadde orginalt 5,7 diesel.

Jeg vet ikke helt hva hydraboost er, men jeg har ihvertfall ikke vakum til bremsekraftforsterkeren :)
Forøvrig har bilen min også de små bremseskivene så vidt jeg vet.

Sikker på at du ikke har en 1982-modell? Iflg. Wikipedia var 350-dieselen tilgjengelig på alle Capricer først i 1982. Stasjonsvognen hadde denne optionen fra 1980.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 22:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Den er registrert i 83, håndboka som ligger i bilen er fra 82, men vin nummeret sier 81.
Om ikke jeg husker helt feil da.

Det står ombygget fra diesel til bensin i vognkortet, diesel fuel only i speedometeret og diesel på bakluka, så jeg er ganske sikker på at det har vært diesel i den ihvertfall :p

Om noen har interesse av det kan jeg sjekke ut dette så jeg er heelt sikker :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 01:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

hei liker det du gjør med bilen:) ikke feil med diesel:) stå på ..ikke bry deg om diverse folk her inne.....du bygger det du liker og fortestt med det. bare enkelte er veldig trangsynt og skaper dårlig stemning.
hadde alle vært som pappa wolf så hadde værden vært et godt sted å bo.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 02:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hvis du vil gjøre noe annet og innovativt, hva med en LT eller LS motor da ? Helt sikkert bedre forbruk enn 6,2 dieselen, og mye mindre støy under kjøring.. Den veier vel mindre også så bt må vel si ja til det.. Med kambytte og kanskje nye topper så er man jo fort oppe i 3-4oo brukervennlige hk også.

Forresten syns jeg biltilsynet bare skal roe seg ned ! Hadde ikke latt meg stoppe av et avslag derfra, sett den inn og kos deg :-) Eu kontrollen bryr seg vel katta om det også.
Sselv om jeg personlig syns diesel er noe drit og at du burde heller vurdere enn 90- talls bbc med overdrive kasse.... :mrgreen:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 03:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Har ikke fått fulgt med på tråden din Wolf før nå,men ser du blir faktisk hetset for å velge dieselmotor i bilen din :x ??
Dette minner meg igrunn om da jeg for noen år siden var med i Taunus klubben siden jeg har en 1973 modell Taunus. Der er det stort sett bare krangling og skittkasting,iblant grenser det nesten til drapstrusler,tenk det :shock: .
Så hvorfor ikke la de som kommer med hets mot en som vil bygge sin "drømmebil" en advarsel,og hvis vedkommende ikke skjerper seg,ja da kan moderator igrunn slette vedkommende ifra forumet= nektes adgang.
Slikt tull burde jammen ikke skje iblant voksne mennesker,eller er slike folk misunnelig for at noen vil gå andre veier???

Innlegg som "bilen kunne like gjerne hatt Ford motor som diesel,sier litt om en som visstnok sverger til GM" Hva er egentlig påenget med å være så ensporet med at man ikke kan godta andre sine valg med motor. Å joda,som Ford mann,så veit jeg godt at Ford har levert mye søppel opp gjennom åra,men vi som pusler med Ford har mye gleder av bilmerket åsså. Det grenser jo nesten til mobbing av Wolf med setning som "sier litt om en som visstnok sverger til GM"!

Asså folkens...skal vi ikke bli en lukket gjeng med særinger,så er nå iallefall første regel,at man ikke må henge ut en amcarkompis for sitt valg. Hehe...asså,om noen her skulle sjikanere meg,enten på sms (helt utrolig at noen faktisk plukker opp mobilen for å vise sin misnøye om motorvalg og sender kritisk sms),eller sende meg svar på PM eller på tråd,så ville jeg glatt vise dem fingeren=jeg driter i hva vedkommende mener,det er min bil,mitt valg.

Hvis visse folk ikke liker hva andre gjør,la være å svare på tråden,det kan i værste fall ødelegge totalt pågangsmotet på prosjektet for den som ønsker å bygge sin egen bil,og iallefall vil det bli mindre skrevet om prosjekter. Folk liker jo ikke å høre dritt om det de lager.

Sååå...da har jeg trukket pusten,og tilbake til deg Wolf :) .
Jeg tenker på LTD II stasjonsvogna mi,den er åsså preget av rust,så prøver å se litt ekstra på bildene dine om rustsveising. Når det gjelder gulvet...jeg er veldig fersk på rustsveising. Når du sveiser inn friskt metall,legger du den nye plata i overlapp inn på eksisterende gulv og helsveiser,eller sveiser du butt i butt ?

Blir en bra cruiser når du får den ferdig 8) . Lykke til videre :) .

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 08:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Ranchero skrev:

Sååå...da har jeg trukket pusten,og tilbake til deg Wolf :) .
Jeg tenker på LTD II stasjonsvogna mi,den er åsså preget av rust,så prøver å se litt ekstra på bildene dine om rustsveising. Når det gjelder gulvet...jeg er veldig fersk på rustsveising. Når du sveiser inn friskt metall,legger du den nye plata i overlapp inn på eksisterende gulv og helsveiser,eller sveiser du butt i butt ?

Blir en bra cruiser når du får den ferdig 8) . Lykke til videre :) .

jeg kapper til jeg finner frisk stål, og sveier butt i butt, på steder med stor slitasje/stress lager jeg fals.
stressområdet jeg laget fals på, er under setefester, gjerne tettest på døra.
alt jeg sveiser bliver helsveiset, unødvendigt med huller, hvor fukt og dritt kan sette sig.
jeg bruker gjerne litt extra tid på at rense sveisen med stålbørste, og gi den en gang zink spray.
da gulvet oftest blir utsat for skjulte rustangrep, bruker jeg en lakk, som er til båtbruk, og offshore, med meget stort zinkinnhold.
den er forholdsvis billig, og extremt slitesterk, jeg lakkerte for over et år siden høyre fremskjerm på Ugly betty, etter den var platerein, og etterlot med vilje en stripe bart metal.
det bare metallet er rustangrepet, mens resten av skjermen er som ny!
dette er ikke en grunner, som jeg ville ha brukt uten på bilen, men den er perfekt på steder, hvor jeg ikke sjekker hvert år.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 14:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

da var frontruten på plads, og limen skal sitte i en time, så kan jeg sjekke etter lekajser!
har og fået fjernet litt overflaterust på fremskjermen, så den kommer på plass, om ikke å længe.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Mar 2011 04:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

ikke glem bilder ;)

60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Mar 2011 21:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

effektiv du wolf :D tatt like mye rust som jeg har gjort bare att jeg har brukt ett halt år :cry: hva slags lim brukte du på ruta :shock:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Mar 2011 23:29 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

jeg stak på WURTH, og bad om den bedste, husker jo ikke hva den heter, men den var ikke akkurat billig, jeg fik 60% rabat, og måtte stadig av med over 300,-

et par tips til dere som vurderer å montere frontruta selv, vær to personer, når den skal inn på plass, ellers er det store muligheter for at du ikke rammer riktigt, og/eller ødelægger frontruten.

etter limen er lagt på, finn en tannpirker, eller lign, og stikk spissen ned i limen, og arbeid limen godt ned i metallet, så undgår dere den lille irriterende dråpen, som pipler ned over innersiden av frontruten, første gang bilen vaskes!

sørg for at ruten og limen får GOOD kontakt, ellers vil den lekke!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Mar 2011 10:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Pappa Wolf skrev:
da har svaret kommet fra statens vegvesen, og det blei et nei, på baggrunn av bilens nyttelast, maximale belasting på forakslen, og ombygginen av bilens bremsesystem.
jeg tager det ikke så tungt, bruker nå tiden på å sanke deler, og så søker vi igjen til neste år.

en snodig formulering. bremsesystemet, må ikke ombygges med annet end for bilen originale deler.
jeg vil bruke en hydrobooster, men hvis den ikke passer, må jeg ikke lage noen justeringer, for at få den til å passe.
og ved en evt. ombygging av bremsesystemet, må jeg sende bilen til en komplett bremsekontroll, med full nytte last.
jeg må heller ikke overstige egenvekten på forakslen, på 1185 kilo, hvilket kan bli et problem med en 600 kilo tung motor, og bilens egenvekt.

Har du sjekket med Amcar, husker ikke akkurat årstallet men mener det var rundt midten av åttitallet. De bygde om en Cutlass 350 Diesel til 6.2, det var en bil med AC så det ble dårlig plass, men tror den ble godkjent. Capricen har jo bøttevis med plass. Skjønner ikke helt hva BT har problemer med :evil: .
Når det gjelder bilhets, så har jo alt annet enn 2dørs HT, og Cab alltid blitt sett ned på i Norge, har ikke skjønt hvorfor. Alle må få gjøre istand den bilen man ønsker [-X . Alle biler er like mye "verdt", bare ikke målt i pengeverdi.

Sist endret av Chevy63 den Lør 26. Mar 2011 11:16, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support