AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 11:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: chevrolet truck 1933 rat rod
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 04:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 26. Feb 2011 03:39
Innlegg: 1
Hallo:)

For og begynne forfra har bilen stått på stedethvil i snart 30 år, ute i skogen så den trenger litt pleie om den skal bli kjørbar igjen.
Planene var en bra rat rod, da jeg syns det er steike tøft!!!! Dette prosjektet kommer ikke i aksjon før om en stund men lurer litt på ombygging, deler om noen
skulle ville si noe eller ha noen dele liggende.
Jeg har liten greie på amcar, driver mest med folkevogn så ha litt tålmodighet med meg;)

Såvidt jeg har greid og funnet ut er det en 1933 chevrolet lastebil, Den har en 6 sylinderet rekke 6 motor på xxx antall hk, trommelbrems med stagoverføringer.

Jeg mangler en bra motor, og bakaksel.
Motoren har stått ute uten panser og er ødelagt, bakakselen er også ødelagt da den har stått uten uten lager og hjul.
Deler jeg trenger: Ok motor eller en som passer?? Ok bakaksel eller en som passer??
Deler til hytte, som dører, glass, sete.
Maler eller arbeidstegninger på hytte?


Jeg lurer også på hvordan det er og montere en kraftigere V8 med tilhørende girkasse, og bakaksel? Hva må til for og få noe slikt godkjent?


Håper noen tar seg tid til og forklare meg litt, det trenger jeg;)

Anders


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 09:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Du bør vel starte med papimølla og melde deg inn her http://www.nsra.no/

Drivverk er det minste problemet !

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 10:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
først å fremmest, velkommen.
herligt med flere folk her, som har fået øynene op for amcar!

mit først råd, vil være å følge det som allerede er sagt.
men osse å lete op tråder på nettet, med bilder av bilen, å byggingen.
lag en liste over hvad som mangler, hvad du har lyst på, hvad dine evner tilsiger at du kan gjøre selv.

er sikkert flere her med gode råd.

jeg vil gjerne se bilder av bilen, har du nogen?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Feb 2011 21:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 18. Feb 2010 23:36
Innlegg: 173
Velkommen!

er det en lastebil så må du kunne dokumentere att akselen du setter på tåler vekta bilen er registrert for. har en kompis som har styrt litt med dette..
motor å gir skal ikke by på problemer. men er litt papir arbeid som må gjøres..
jeg søkte i sommer og har enda ikke fått papira mine :shock:

uansett lykke til med prosjektet 8)

_________________
46' Chevy Pickup rod prosjekt

i build my car to have fun, not to worry about fuel

old chevy's never die

HIGHWAYMEN car club of Norway


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Feb 2011 13:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
ett meget godt tips er å hugge en chevy pick up...

da får du forstilling og bakstilling, bremser og ALT på en gang...

jeg snakker om C10-20-30 73-88 modell

Jeg skal gjøre det samme med en Dodge 35, og montere ALT jeg kan fra en C30 Big dually...
Rammen på min er eksakt samme bredde, 72 cm som på chevyn, så det er bolt on...

du vil i samme slengen få alle vekter innenfor, forstilling og bakstilling som er godkjent for BB motorer...

Lykke til...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Feb 2011 14:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
oldchevy skrev:
jeg søkte i sommer og har enda ikke fått papira mine :shock:


Kan jeg spørre hvorfor ?
Biltilsynet som andre statlige organer er underlagt forvaltningsloven. Den gir en behandlingstid på tre uker. Dersom behandlingen tar lengre tid enn dette skal det sendes en skriftlig beskjed om hvorfor det tar lengre tid enn tre uker å behandle søknaden din, det kan være særlige ting i søknaden som gjør den vanskelig å behandle, mye å gjøre hos saksbehandler som gjør at de har havnet på etterskudd mm.
Dette ville jeg fulgt opp, spør å få prate med saksbehandler, og hvis ikke det går - lederen til vedkommende og be om en forklaring på hvorfor det tar så lang tid. Bør sette fart på sakene, for noen har nok utsatt arbeidet sitt litt og drukket litt for mye kaffe istedet :-)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Feb 2011 15:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 18. Feb 2010 23:36
Innlegg: 173
rokkern skrev:
oldchevy skrev:
jeg søkte i sommer og har enda ikke fått papira mine :shock:


Kan jeg spørre hvorfor ?
Biltilsynet som andre statlige organer er underlagt forvaltningsloven. Den gir en behandlingstid på tre uker. Dersom behandlingen tar lengre tid enn dette skal det sendes en skriftlig beskjed om hvorfor det tar lengre tid enn tre uker å behandle søknaden din, det kan være særlige ting i søknaden som gjør den vanskelig å behandle, mye å gjøre hos saksbehandler som gjør at de har havnet på etterskudd mm.
Dette ville jeg fulgt opp, spør å få prate med saksbehandler, og hvis ikke det går - lederen til vedkommende og be om en forklaring på hvorfor det tar så lang tid. Bør sette fart på sakene, for noen har nok utsatt arbeidet sitt litt og drukket litt for mye kaffe istedet :-)



jeg vet egentli ikke hvorfor... tro det har litt med motor størrelse for har spurt litt etter angående mer enn ca 200 HK i motoren. hadde vert kjekt å fått den godkjent med mer en det 8) men det skal sies att jeg har vert inne hos biltilsynet og vist bilen å snakket med dem rundt planene for bilen og har fått muntlig klarsignal for å gjøre boxing, mustang II og 4-link og V8 bygg men venter enda på papirene der det står svart på hvit. sist jeg snakka med saksbehandler så var saken sendt til SFOOR eller hva det heter og han hadde glemt den litt ut så da skulle han purre på dem igjen..
skal snart snakke med han igjen om å komme ut og fjerne plomber i ramme og hytte så jeg kan sette inn siste del av bokseplater :D

_________________
46' Chevy Pickup rod prosjekt

i build my car to have fun, not to worry about fuel

old chevy's never die

HIGHWAYMEN car club of Norway


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Feb 2011 16:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det setter ting litt mer i perspektiv ja ! Du får bare mase ivei :-) Ikke la dem glemme deg en gang til...
Lykke til med prosjektet, og for all del ikke glem å legge ut en hau med bilder, for det liker vi VELDIG godt !

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Feb 2011 16:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 18. Feb 2010 23:36
Innlegg: 173
rokkern skrev:
Det setter ting litt mer i perspektiv ja ! Du får bare mase ivei :-) Ikke la dem glemme deg en gang til...
Lykke til med prosjektet, og for all del ikke glem å legge ut en hau med bilder, for det liker vi VELDIG godt !


ja ringer han med jevne mellom rom og spør om diverse ting :) må holde di oppdatert :wink:
kommer flere bilder vet du 8) har vert litt rolig i garasjen di siste ukene, men kommer snart en oppdatering :)

_________________
46' Chevy Pickup rod prosjekt

i build my car to have fun, not to worry about fuel

old chevy's never die

HIGHWAYMEN car club of Norway


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support