Det ble mange spørsmål detta. Må prøve å begynne på toppen, og ta det derfra
Bilen er tenkt brukt hovedsaklig som en daily driver, skal ikke brukes som pendlerbil.
Den skal settes opp for å få en anstendig tid på 1/8mile(Street legal). Ikke for å ta burnout.
Forbruket har selvfølgelig noe å bety.
Den skal ikke kjøres langt, men skal kunne brukes på noe langkjøring uten å eie en bensinstasjon.
Den skal ikke utstyres med vinterdekk.
Panser skal beholdes originalt.
Girkasse skal byttes, tanken var en TH700R4, som jeg har liggende, men ny forsterka TH200R4 er bestilt, med 2100 stall speed, 3000 rpm stall speed er uaktuelt.
Bakaksel er en 8.5" 10 bolt, noe som etter hva jeg har lest skal være sterkt nok. (sterkeste vanlig nyere Caprice er utstyrt med) De aller fleste er levert uten sperre, også denne. Når jeg har nevnt dekkstørrelse er det mest for å få frem rullediameter, tanken var å sette på breiere dekk.
Utveksling er en annen sak, 3,08 er ikke ideelt. Med 3,73 blir det for høyt turtall på motorvei, kanskje 3,42, får se hvordan det virker først.
En 300Hk i en Caprice er greit men ikke noe mer, du får lov å fylle bensin men ikke noe moro. Får jeg motor som virker i en Caprice, vil det oppsettet virke vel så bra i en lettere bil.
Det var i hovedtrekk tanken bak da jeg startet tråden.
Nå har jeg fått mange gode råd, steder å lese meg til bedre å kunne gjøre valg selv.
Det som går igjen i innledningen er nyere topper.
Med flat tapped kam vil jeg miste for mye i bånn, for å få hester på toppen.
Med rollerkam vil du beholde mer i bånn, etter det jeg har forstått.
Håper du har litt mer å gå ut fra nå