nova skrev:
Værmeget forsiktig med å sveise i bærebro, har sett mange eksempler på at det gjør vondt verre. Nye sprekker rett ved siden av sveis, husk at du ved sveising trekker karbon mot sveisen og det gjør metallet sprøtt. Mulig det kan være bedre å få tak i noe brukt
Du har nok rett... veit ikke helt hvorfor jeg gidder detta hehe, har tatt en masse tid. Men syns det er veldig moro å lære noe nytt også, så jeg prøver det her. Også har jeg fått meg søylebor maskin, så jeg er litt gira på å bruke den mest mulig haha
Sprekker det så får jeg heller få tak i en annen arm. Får holde et øye med så klart.
Først hullet i armen, borret opp så sprekkene så og si er borte, ja så og si, ikke helt optimalt men har ikke større borr, og vil gjerne ha alt rett så at hullet til stabstaget kommer på samme plass. Prøver å sveise litt ekstra inn der hvor sprekken går. Noen tips ?
og så en masse bilder som vanlig ;-P
Bærearmen under reconstruction:
Sjå sprekken !
Utgangspunktet på de to skivene jeg bruker, begge er 3mm, ikke optimalt å bruke to skiver, men hadde det for hånden, så da ble det sånn. shabby fyr.. hehe

og så dreiebenksøyleborrvinkelsliper maskina mi

Fiks ferdig og klar til sveising :

Skivene er 6 mm og bærearmen er 4 men har en helling så da treffer den kant i kant på hver sin side av broa, og det blir litt ekstra sveise kant på motsatt side. Ser ut som det kan funke bra.
Og så er det det med at det originale hullet har en "grop" som gummien til stabstaget skal ligge i, er det viktig å få med den eller ?
Lurer evt på å sette pressa under i midten av skiva, tips mottas med takk.