AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Jun 2026 13:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 38  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Ons 05. Jan 2011 12:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Huff. Det var en kjip oisann. Må sveise litt rust du nå da :cry:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Jan 2011 19:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Værmeget forsiktig med å sveise i bærebro, har sett mange eksempler på at det gjør vondt verre. Nye sprekker rett ved siden av sveis, husk at du ved sveising trekker karbon mot sveisen og det gjør metallet sprøtt. Mulig det kan være bedre å få tak i noe brukt

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 05. Jan 2011 22:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Tja sikkert bedre det, men er godt igang nå. Har allerede pusset den fri for lakk med stålbørste på drill - mitt favoritt verktøy!
Gjør et forsøk med å borre opp hullet og sette i en passende skive. Iverste fall detter den ut og jeg mister stabstaget, ikke noe krise det.. for heller kjøpe nytt da isåfall.
Husk, den bærebroen har sitti på bilen siden den hadde hvitt understell :-) Hvor frekt er ikke det åttitallstrikset hehe
Den er endel av bilens personlighet nå. Man kan ikke bare fjerne masse deler fra en bil, den har jo tross alt sjel ! (ops.. )

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jan 2011 04:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

nova skrev:
Værmeget forsiktig med å sveise i bærebro, har sett mange eksempler på at det gjør vondt verre. Nye sprekker rett ved siden av sveis, husk at du ved sveising trekker karbon mot sveisen og det gjør metallet sprøtt. Mulig det kan være bedre å få tak i noe brukt

Du har nok rett... veit ikke helt hvorfor jeg gidder detta hehe, har tatt en masse tid. Men syns det er veldig moro å lære noe nytt også, så jeg prøver det her. Også har jeg fått meg søylebor maskin, så jeg er litt gira på å bruke den mest mulig haha
Sprekker det så får jeg heller få tak i en annen arm. Får holde et øye med så klart.

Først hullet i armen, borret opp så sprekkene så og si er borte, ja så og si, ikke helt optimalt men har ikke større borr, og vil gjerne ha alt rett så at hullet til stabstaget kommer på samme plass. Prøver å sveise litt ekstra inn der hvor sprekken går. Noen tips ?

og så en masse bilder som vanlig ;-P

Bærearmen under reconstruction:

Sjå sprekken !
Bilde

Utgangspunktet på de to skivene jeg bruker, begge er 3mm, ikke optimalt å bruke to skiver, men hadde det for hånden, så da ble det sånn. shabby fyr.. hehe

Bilde

og så dreiebenksøyleborrvinkelsliper maskina mi :-P

Bilde

Fiks ferdig og klar til sveising :

Bilde

Skivene er 6 mm og bærearmen er 4 men har en helling så da treffer den kant i kant på hver sin side av broa, og det blir litt ekstra sveise kant på motsatt side. Ser ut som det kan funke bra.

Og så er det det med at det originale hullet har en "grop" som gummien til stabstaget skal ligge i, er det viktig å få med den eller ?
Lurer evt på å sette pressa under i midten av skiva, tips mottas med takk.

Sist endret av rokkern den Ons 12. Jan 2011 04:17, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jan 2011 04:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Glemte å si at jeg har fått ny telefon med mulighet for bilder med litt artige farger, så nå blir det bare hippienostalgia kornete bilder framover ;-)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jan 2011 16:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Det där ser väll ut o kunna funka utmärkt! Tror inte det är hela världen om du inte har nån pressning för stagets bussningar.

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jan 2011 17:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Men hvor dumt er det at det er to skiver istedet for en ? Har tenkt litt idag og vurderer å kikke litt rundt om man kan få tak i en 8grads stålskive på mer en 36mm og med 8mm hull. Er det nøye elr ?
Tenker litt på at der her er jo til stabstag.... ikke akkurat et bærende element, og hvor mye press kan det få maks ?? 100kg kanskje ?? bør holde med to vanlige stålskiver på tilsammen 6mm. Vurderer evt å borre et hull på hver sin side og sveise de sammen i hullet, men gjør kanskje mer skade enn nytte ?
Sveiseeksperters råd ønskes ;-)

Opdatering; Zacariassen har pakka ned alt pga av flytting så hørtes ut som om det tar for lang tid før den mystiske kjellern dems er oppe å går igjen...

Sist endret av rokkern den Ons 12. Jan 2011 17:28, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jan 2011 17:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Er litt krefter der stab staget festes da :roll:

Men holder nok med ei skive å sveise skulle en tro :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Jan 2011 01:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

sveis fast!!!! :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jan 2011 02:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Will do Bead-lock !

Mens jeg går over endel under bilen, tenkte å lakke/male den med noe veldig billig, tjukt og holdbart svart. Vurderer å male på hammerite, men matt svart hadde vært bedre. Gjerne noe med bodyshyts av noe slag. Kanskje male rett på stålet med hammerite, og spraye over med noen bokser matt svart fra biltema ?

Noen som har noen tips ? Må være nærmest gratis hehe, budsjettet har sprekt oops.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jan 2011 12:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Det beste hadde vel vært å slipt det blankt, malt/spraya med noe skikkelig sinna grunning. Hagmanns 2k epoxy eller noe, så et lag med svart lakk og klarlakk også bodyskydds over det igjen.
Flere av de andre oppe i garasjen bruker arkanol til å male bilen under og inni. Det det funker visst dritbra og er billig.
Har titta under bilene som ble malt for en del år siden og det ser ut til å holde veldig bra.
Men på selve karossen er det nok lurt å ha på noe Tectyl/bodyskydd. Kjipt hvis du får en steinsprut under bilen, lakken flasser også ruster det.

Malte fjærbein, bærearmer, bakaksel, stabstag +++ med Hammerite på Volvoen min. Ble jævla crispy når det tørka. Så rusta det under og flassa av store flak. Hammerite på karossen under tror jeg ikke blir noen slager.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jan 2011 12:37 
Avlogget
Get going
Get going

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jan 2011 22:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Tommy !!! Hva er det du har gjort med bilen min ?? makan til kjøring, siste gang jeg låner bort bilen til deg ;-)

Jeg skal ikke legge masse arbeid i under bilen. Kjapt og gæli, av med det av tectyl som er løst, fjerne/sveise litt rust der det må til.
Male alt så det får en fin svart overfalte, og er maling på så det ikke ruster med engang.
Arcanalo altså ?
Sjekka litt og en runde med owatrol først og så arcanol er visst tingen ? Arcanolen er svart ?

Vil ikke ha tectyl under bilen, da ser man jo ikke om det ruster før alt er borte. Hater tectyl. Dessuten veier det skikkelig mye, og det er jo ikke noe performance.. :-P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Feb 2011 15:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Må bare si at det er masse skruing på gang om dagen selv om det er litt stille i tråden. Er litt hemmelighetsfult opplegg ;-)

Må si jeg gleder meg til 11,2:1 i komp, kustom stempler fra diamond er på vei :-) Mot 9:1 originalt.

Og nesten alt av deler har ankommet jet carrier og er klart til henting i slutten av uka. Nytt understell og masse annet moro !
Eneste som mangler av understell blir, Lee styresnekka + div små deler.Men det dukker sikkert opp mer etterhvert så venter litt til for se om det er mer som mangler.
Må kjøpe ny pittman arm, og rear frame braces.

Kontroll armene blei bra, men fant ut at jeg har to forskjellige så den ene foringa må skaffes. Litt kjedelig og ikke ha likt, men tror ikke det skal utgjøre noe forskjell på geometrien, er forhåpntligvis bare foringene som er forskjellige men skal sjekke litt rundt først.

Nevnte jeg at jeg er MEGET spent på hvordan denna kommer til å ligge på i svinger ?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Feb 2011 14:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Første del av delene er kommet :-)
Jeg er en guttunge på julaften !

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Og jeg håper virkelig at det blir litt bedre bakkeklaring med disse headersene, altfor blanke for min smak, men får nyte det så lenge det varer og lakke de svarte etterhvert som de blir stygge av olje søl og skiit.

Bilde

De skal være de headersene som passer best til 65 model med BBC. Elites 68198, Dette er tredje settet med headers som jeg prøver på denna bilen så håper virkelig dem passer, hvis ikke får jeg gjøre som Marcus. Å sende de tilbake er ikke et alternativ og med 1 3/4" primærrør er de ikke de beste for motoren min, burde hatt 2" + Kvaliteten på dem ser ihvertfall top notch ut.
Jeg er litt nervøs for hvor sykt høy lyd det kommer til å bli med dissa.. Pypes Violator. :shock: For se hvor lenge det varer før jeg bytter dem ut med et sett street pro.

Bilde

Forresten, gjett hvem som klarte å kjøpe bare 1 toppakning....... #-o Regna jo med at disse kom parvis så tenkte ikke tanken på å bestille to.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support