AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Jun 2026 07:24

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 38  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 29. Mai 2010 19:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Fete bilder du har tatt av den. Var helt krise at den måtte hellakkeres. Man får desverre ikke lakkert i "sliten rød" haha
Var det rått på "glatta" treffet ?
Sku gjerne vært der men kom først over plakaten idag. Meldte meg inn i gruppa da så får vel no mail om treff på facebook etterhvert håper jeg ! Blir det no høst treff eller ?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 01. Jun 2010 13:43 
Avlogget
Get going
Get going

Ja, På Glatta treffet ble veldig bra i år! Veldig mye gromme biler som tok turen ut på banen!!
Tåka lå tjukt =D>
Er noen bilder HER

Blir ikke noe høsttreff... Vi som arrangerer synes det holder å ordne til med et treff i løpet av året :wink:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 01. Jun 2010 16:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg kan lite om amcars, men litt om polering, så jeg kan jo gi deg følgende tips:
-vær helt sikker på at lakken har herdet og "gasset" fra seg før du begynner å polere (Dette er veldig individuelt fra lakktype til lakktype, og trolig vet lakkereren din mer om det enn meg)
-styr unna polish-produkter fra Biltema (maskinene er unntakene, de gjør nytten)

Våtslip gjøres med sandpapir (som har ligget i vann), ofte rundt 2000-2500 grovhet for å fjerne appelsinlakk og støv i klarlakken. Påfør også godt med lube når du holder på, jeg har brukt både 3m kontrollspray, forskjellige quick detailers og vann når jeg holder på, alt etter grovhet på papir og størrelsen på området.
Når du er ferdig med det vil lakken din være helt matt, og poleres til en finfin shine ved å bruke først grov polish for å jevne ut ripene etter våtslip, så med en enda finere polish og en fin pute for å få frem glansen. Swissvax feks har en egen voks for matte lakker, som beskytter uten å gi for mye shine.

Nå er det umulig for meg å fortelle deg nøyaktig hva som trengs å gjøres med lakken din for å få den bra, men jeg har noen venner i Oslo og omegn som jeg kan sette deg i kontakt med om ønskelig. Send meg isåfall en PM så tar vi det videre der. :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Okt 2010 10:58 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hei Rokkern..
Den Chevellen din er dritrå. Jeg og, har sansen for de bilen der, spes. når det begynner å bli grå silkematt og med de felgene du har nå.. skikkelig death proof. Fy faen... for nå rått.. noen ferske bilder da?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Okt 2010 14:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Takk for det PT !
Har hatt en fin sommer med den, fått kjørt masse. Var på power big meet med den og hatt den som bruks bil i to mnd, og med endel kjøring utenom. Så har vært en bra sommer. Bortsett fra at jeg ikke har fått prøvd den på stripe enda da :-S

Har faktisk ikke fått tatt noen skikkelig bra bilder av den enda men her er et fra tidlig i sommer når jeg dreiv å polerte den. Ganske stor forskjell..
Bilde

Og så tok jeg de her med mobilen min ute gården her,

Bilde

Bilde

Den trenger sårt å bli senket foran så det og nytt understell står på planen for i vinter.
Kommer også til å ta opp motoren og bytte til høykomp stempler hvis borringene er inna for specsa, hvis ikke blir det nye ringer og å sette det sammen igjen som det er.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Okt 2010 17:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

du skulle fått polert opp resten av bilen og! så beintøff ut med sånn halvblank lakk bak som du har bak der på første bildet! ;)

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Okt 2010 18:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Enig med Halvor :D Poler resten, så er'n i mine øyne godkjent som en "raggar" ;)

-Dodge dart 73' slant six, manuell.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Okt 2010 18:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Heftig bil det der! 8) Synes setetrekket ditt i baksetet er stilig :)
Her er noen bilder av bilen din på Powermeet her i Fredrikstad :wink:

Vedlegg:
IMG_4226.JPG
IMG_4226.JPG [ 182.93 KiB | Vist 5951 ganger ]
IMG_4227.JPG
IMG_4227.JPG [ 183.15 KiB | Vist 5951 ganger ]

Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 28. Okt 2010 21:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

halvor skrev:
du skulle fått polert opp resten av bilen og! så beintøff ut med sånn halvblank lakk bak som du har bak der på første bildet! ;)

hehe, jeg stoppa ikke jo ikke halvveis da.. :shock:
Bildet er tatt underveis i poleringen.Den må poleres annenhver uke for å se sånn ut, og det gidder jeg ikke.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Okt 2010 15:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

du får legge på noe klarlakk med matningsmiddel i! ;)

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Okt 2010 17:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

:D Utrolig flott bil og en fantastisk tråd med flotte bilder -tekst og fine innlegg .

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Okt 2010 17:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

halvor skrev:
du får legge på noe klarlakk med matningsmiddel i! ;)

Been there done that !
Hadde i maks anbefalt melis ift klarlakk. Blei faktisk litt for mye og nesten ru overflate, (ikke appelsin men 2500 sandpapir aktig)
Egentlig var nok bilen som tøffest idet lakken akkurat var lagt. Matt men med dyp glans. Dypheten blei litt ødelagt etter et par runder med matningsmiddel. Men er ikke på jakt etter no superfinish uansett så går bra om det ikke blei helt perfekt...

Ser veldig primer ut når den ikke blir polert og det er jo fett det også :mrgreen:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Okt 2010 17:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

crusing layback skrev:
:D Utrolig flott bil og en fantastisk tråd med flotte bilder -tekst og fine innlegg .

Mange takk for det ! Likte den godt som rød med patina så veldig hyggelig å høre at folk liker den som kommunegrå =P~
Høl i panseret og svære feite bakdekk og rumpe som står litt mer opp hadde nok sett enda bedre ut. Får ta det neste vinter, da budsjettet og tiden for denne vinterens gjøremål for lengst er brukt.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Nov 2010 02:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Da er faktisk søknad levert til biltilsynet om godkjenning av moderne understell. Bolt on deler, men skal rette opp i geometrien, og stive opp masse i sving uten at det går veldig utover komforten på vei, snarere tvert imot da bilen blir mye mer presis uten at den blir for hard i dumper.

Har søkt om følgende:
SPC justerbar øvre bærearm
SPC senkefjærer
Varishock justerbare dempere foran og bak, dobbeljusterende foran enkel bak.
Currectrac armer i bakstilling, justerbart oppe.
Hellwig stabstag foran og bak.
Lee Performance styresnekke.
Baer 11" ventilerte skiver med to stemplete kalipere. (dette likte de veldig godt haha - eneste de sa bra på når han leste igjennom søknaden)

Har også søkt om godkjenning av 502 bigblock, HO utgaven har jo 450hk så da er det vel den utgaven jeg har da.. ;-)
Bilen kom jo med 375hp originalt så er jo ikke helt utenkelig at de godtar dette.

Så slang jeg på headers, 3"eksos og flowmaster potter. Det bråker heftig av bilen men hvor strenge er dem egentlig på en ombygd bil ifra 65 ?

Som en kompis av meg sa "jeg blir mer forundra om du får godkjent søknaden din enn om du får nei...!"

Blir spennende å se, i verste fall er jeg jo tilbake der jeg er nå... med ikke godkjent ombygd bil, tenkte at jeg ikke hadde så mye å tape på å slenge inn en søknad.

Fra tidligere er den faktisk godkjent med N50-15 dekk bak så detta har jeg ikke tenkt til å søke om å forandre.
17" felg på muskelbil er dessuten homofilt. Vet jeg gir tapt endel veigrep, men det får nå så være faktisk. Kanskje jeg ordner meg et sett som kan hives på når man skal ut på bane evt.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Nov 2010 03:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

rokkern skrev:
Fra tidligere er den faktisk godkjent med N50-15 dekk bak så detta har jeg ikke tenkt til å søke om å forandre.
17" felg på muskelbil er dessuten homofilt. Vet jeg gir tapt endel veigrep, men det får nå så være faktisk. Kanskje jeg ordner meg et sett som kan hives på når man skal ut på bane evt.
Enig :mrgreen: Lykke til med godkjenningen, får håpe de lar deg få gjøre det som må til!

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support