Da er faktisk søknad levert til biltilsynet om godkjenning av moderne understell. Bolt on deler, men skal rette opp i geometrien, og stive opp masse i sving uten at det går veldig utover komforten på vei, snarere tvert imot da bilen blir mye mer presis uten at den blir for hard i dumper.
Har søkt om følgende:
SPC justerbar øvre bærearm
SPC senkefjærer
Varishock justerbare dempere foran og bak, dobbeljusterende foran enkel bak.
Currectrac armer i bakstilling, justerbart oppe.
Hellwig stabstag foran og bak.
Lee Performance styresnekke.
Baer 11" ventilerte skiver med to stemplete kalipere. (dette likte de veldig godt haha - eneste de sa bra på når han leste igjennom søknaden)
Har også søkt om godkjenning av 502 bigblock, HO utgaven har jo 450hk så da er det vel den utgaven jeg har da..
Bilen kom jo med 375hp originalt så er jo ikke helt utenkelig at de godtar dette.
Så slang jeg på headers, 3"eksos og flowmaster potter. Det bråker heftig av bilen men hvor strenge er dem egentlig på en ombygd bil ifra 65 ?
Som en kompis av meg sa "jeg blir mer forundra om du får godkjent søknaden din enn om du får nei...!"
Blir spennende å se, i verste fall er jeg jo tilbake der jeg er nå... med ikke godkjent ombygd bil, tenkte at jeg ikke hadde så mye å tape på å slenge inn en søknad.
Fra tidligere er den faktisk godkjent med N50-15 dekk bak så detta har jeg ikke tenkt til å søke om å forandre.
17" felg på muskelbil er dessuten homofilt. Vet jeg gir tapt endel veigrep, men det får nå så være faktisk. Kanskje jeg ordner meg et sett som kan hives på når man skal ut på bane evt.