AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 29. Sep 2026 16:25

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ny her
InnleggSkrevet: Lør 16. Okt 2010 21:12 
Avlogget
Get going
Get going

Dominator skrev:
Flotte biler :-) Capricen har jeg sett ligget ute på Finn en god stund, du har fått deg en flott bil til en grei pris.... gratulerer!

Takk for det!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Okt 2010 21:17 
Avlogget
Get going
Get going

USRånern skrev:
Fine vogner, det der, ja. Har vel litt ekstra sansen for Caprice'n, må jeg innrømme, sjøl om fargekombinasjonen kanskje er litt i overkant diskret... ;-) Hva er feil med girkassa på den?

Akkurat hva som er feil veit jeg vel egentlig ikke, men den girer opp til O/D altfor tidlig, rundt 50 km/t, og der ligger den å slurer. Koblet ut lockupen (tok av kontakta så lenge), da denne ikke orker holde igjen i motbakkene, og da ga hakkingen/ristingen seg, men fremdeles girer for tidlig opp. Så prøvde jeg å stramme TV-kabelen, da denne var halvslakk ved full gass, den skal vel være så hard ved full gass at man ikke kan flytte på den? Men selv etter det girer den opp til O/d for tidlig, så jeg strammet den mer, men da holdt den første gir til 40 km/t...

Etter hva jeg skjønner styrer TV-kabelen på disse bilene også trykket og dermed skiftetidspunktene i kassa. Men mulig det er en ventil inne i kassa som sitter fast? Er det noen som har en god oppskrift på hvordan man justerer denne wiren slik at den blir perfekt? Så takker jeg i tilfelle for det :)

Videre har den en lagerlyd i forkant av motor, så jeg får vel ta av reima og høre på aggregatene en dag.

ellers virker bilen bra.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Okt 2010 21:17 
Avlogget
Get going
Get going

Pappa Wolf skrev:
Hei og velkommen!

Takk for det!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Okt 2010 21:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jeg har også th200-kasse på min, den har en tendens til å holde igjen på lockupen når farten minker. Skal visstnok være et kjent problem på disse kassene. Dette oppleves som kraftig vibrasjon når man nærmer seg 10-20 km/t. Skal bytte olje og filter på kassa til uka, får se om det hjelper. For øvrig kan det være en mulighet for at utette vacuum-slanger lager krøll på girskiftene.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Okt 2010 21:52 
Avlogget
Get going
Get going

Dominator skrev:
Jeg har også th200-kasse på min, den har en tendens til å holde igjen på lockupen når farten minker. Skal visstnok være et kjent problem på disse kassene. Dette oppleves som kraftig vibrasjon når man nærmer seg 10-20 km/t. Skal bytte olje og filter på kassa til uka, får se om det hjelper. For øvrig kan det være en mulighet for at utette vacuum-slanger lager krøll på girskiftene.

Hei, hva slags bil er dette? Er det en 4 trinns TH200R4 eller en 3-trinns TH200C? Får du ikke av lockupen kan du ganske enkelte ta av kontakta nede på kassa, da fungerer ikke lockupen, evt. kan en koble den på en bryter i bilen og styre lockupen av og på manuelt.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Okt 2010 22:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Buick-riviera skrev:
Dominator skrev:

Hei, hva slags bil er dette? Er det en 4 trinns TH200R4 eller en 3-trinns TH200C? Får du ikke av lockupen kan du ganske enkelte ta av kontakta nede på kassa, da fungerer ikke lockupen, evt. kan en koble den på en bryter i bilen og styre lockupen av og på
manuelt.
Jeg har enn 88 Caprice Brougham med en TH200R4. Har hørt om de som har lockup koblet til en bryter ja, det kan jo være en mulighet.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Okt 2010 22:20 
Avlogget
Get going
Get going

Dominator skrev:
Buick-riviera skrev:
Dominator skrev:

Hei, hva slags bil er dette? Er det en 4 trinns TH200R4 eller en 3-trinns TH200C? Får du ikke av lockupen kan du ganske enkelte ta av kontakta nede på kassa, da fungerer ikke lockupen, evt. kan en koble den på en bryter i bilen og styre lockupen av og på
manuelt.
Jeg har enn 88 Caprice Brougham med en TH200R4. Har hørt om de som har lockup koblet til en bryter ja, det kan jo være en mulighet.

------------------------------------------------------------------

Når girer din opp i OverDRive og hvor slakk/stram er TV-kabelen din?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Okt 2010 22:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Den girer opp rundt 65-70 km/t. Antar det er normalt? Har ikke sjekket tv-kabelen, tenkte å sjekke når jeg bytter olje til uka.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Okt 2010 22:41 
Avlogget
Get going
Get going

Dominator skrev:
Den girer opp rundt 65-70 km/t. Antar det er normalt? Har ikke sjekket tv-kabelen, tenkte å sjekke når jeg bytter olje til uka.

Når girer den fra 1. til 2. og fra 2. til 3. da? Hva slags hastigheter har du da, ved lite'/vanlig gassopdrag..`?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Okt 2010 18:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Den girer ved ca 25, 40, 50 og 65 km/t ved normal (rolig) kjøring. Måtte ta en søndagstur for å sjekke :-)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny (bilder Caprice)
InnleggSkrevet: Tir 26. Okt 2010 00:18 
Avlogget
Get going
Get going

Noenlitt nyere bilder. Et interiør med en herlig smak av 70-åra.

Sist endret av Buick-riviera den Søn 18. Mar 2012 14:45, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Okt 2010 00:20 
Avlogget
Get going
Get going

,

Sist endret av Buick-riviera den Søn 18. Mar 2012 14:45, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Okt 2010 08:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Nydelig :wink: Du mangler bare litt spenstige felger... du kan f.eks. kjøpe mine :-)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Okt 2010 08:28 
Avlogget
Get going
Get going

Dominator skrev:
Nydelig :wink: Du mangler bare litt spenstige felger... du kan f.eks. kjøpe mine :-)

Hvordan ser de ut?Å Hva skal du ha for dem?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Okt 2010 09:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Bilde
Bilde

Felgene er type Rondell58, 17"x8,5". Dekkene er Fulda 255/50-17 bak og Continental 225/55-17 foran. Mønsterdybden er rundt 4 mm på alle dekkene, så de holder vel en sesong eller kanskje to til. Jeg ser at forhjulene har subbet litt på stabstaget foran, antakeligvis på fullt rattutslag. Kan vel muligens løses vha. spacere.

Felgene er som de fleste brukte alufelger, noen skrammer og sår om du bøyer deg ned og ser, men på 5m avstand er de blanke og fine.

Jeg googlet felgene og fant en pris på ca. 3000,- pr stk inkl mva uten at jeg har gjort noen større research på prisnivået.

Du får felger og dekk til vinterpris 5000,- :)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support