USRånern skrev:
Fine vogner, det der, ja. Har vel litt ekstra sansen for Caprice'n, må jeg innrømme, sjøl om fargekombinasjonen kanskje er litt i overkant diskret...

Hva er feil med girkassa på den?
Akkurat hva som er feil veit jeg vel egentlig ikke, men den girer opp til O/D altfor tidlig, rundt 50 km/t, og der ligger den å slurer. Koblet ut lockupen (tok av kontakta så lenge), da denne ikke orker holde igjen i motbakkene, og da ga hakkingen/ristingen seg, men fremdeles girer for tidlig opp. Så prøvde jeg å stramme TV-kabelen, da denne var halvslakk ved full gass, den skal vel være så hard ved full gass at man ikke kan flytte på den? Men selv etter det girer den opp til O/d for tidlig, så jeg strammet den mer, men da holdt den første gir til 40 km/t...
Etter hva jeg skjønner styrer TV-kabelen på disse bilene også trykket og dermed skiftetidspunktene i kassa. Men mulig det er en ventil inne i kassa som sitter fast? Er det noen som har en god oppskrift på hvordan man justerer denne wiren slik at den blir perfekt? Så takker jeg i tilfelle for det

Videre har den en lagerlyd i forkant av motor, så jeg får vel ta av reima og høre på aggregatene en dag.
ellers virker bilen bra.