AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 04:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 30. Mai 2010 21:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
kom heim i dag etter at vi har vert og hentet oss ein 69 firebird,motor 350 litt modifisert,gir th350,kjørte den heim 350km uten noen problemer men der er jo litt og gjøre med den,legger ut noen bilder så dere ser korsen den ser ut, første utbytting blir vel og bygge om til skivebremser :)og ein oppgradering inni:)


Vedlegg:
Filkommentar: på vei heim etter henting:)
DSC_0068.JPG
DSC_0068.JPG [ 136.5 KiB | Vist 8255 ganger ]
DSC_0069.JPG
DSC_0069.JPG [ 145.25 KiB | Vist 8255 ganger ]
Filkommentar: endelig hjemme etter lang kjøretur med 2 små barn,klart dem må bli med når mor og far skal ha nytt leketøy;)
DSC_0079.JPG
DSC_0079.JPG [ 195.6 KiB | Vist 8255 ganger ]
DSC_0081.JPG
DSC_0081.JPG [ 195.36 KiB | Vist 8255 ganger ]
DSC_0082.JPG
DSC_0082.JPG [ 183.04 KiB | Vist 8255 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 30. Mai 2010 21:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
gunnar328 skrev:
kom heim i dag etter at vi har vert og hentet oss ein 69 firebird,motor 350 litt modifisert,gir th350,kjørte den heim 350km uten noen problemer men der er jo litt og gjøre med den,legger ut noen bilder så dere ser korsen den ser ut, første utbytting blir vel og bygge om til skivebremser :)og ein oppgradering inni:)

:) såg bra ut denna da , ser at den er ux regga , vert rundt ballby`n og henta denna eller :)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 30. Mai 2010 22:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 29. Aug 2008 12:35
Innlegg: 149
Bosted: stranda
Grattis med tøff firebird 8)

_________________
Dodge Super Bee 69
Plymouth Raod Runner 71


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 30. Mai 2010 22:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
har nok hatt oss ein tur til mørekysten ja:) litt arbeid med den men skal nok bli bra til slutt:)


Sist endret av gunnar328 den Man 31. Mai 2010 11:44, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 30. Mai 2010 23:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Apr 2008 21:16
Innlegg: 149
Bosted: Buskerud, Hønefoss regionen
Gratulerer med grom Firebird :D

_________________
Vi leker ikke bil !

- Pontiac Firebird Forumla '79 brombrom
viewtopic.php?f=3&t=12021
- Volvo 940 (L)T '95 (solgt)
- BMW 525 TDS '00 (solgt)
- Chevy Tahoe '04 *bruksbil*

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Man 31. Mai 2010 11:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
gunnar328 skrev:
har nok hatt oss ein tur til mørekysten ja:) litt arbeid med den men skal nok bli bra til slutt:)

sunnmøring skrev:
Grattis med tøff firebird 8)
a


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Man 31. Mai 2010 23:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Jan 2008 19:52
Innlegg: 230
Bosted: Fiskåbygd,Norway
Flott "fugl" Gratulerer!

_________________
Dodge Challenger 1970,Challenger 1971,Chevrolet Corvette Stingray 1976,1978 Pontiac Firebird,Buick Century Limited 1985
x Dodge Challenger 1973 R.I.P., x Chevrolet Camaro 1975 nr 1, x Chevrolet Camaro 1975 nr 2, xPlymouth Barracuda 1970


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 04. Sep 2011 22:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
da var dagen kommet for valg videre med bilen,da vi har funnet ut at enten selger vi bilen eller bytter den i noe som kan brukest hele året da eg har jobb som gjør at ein må kjøre til og fra jobb,eller vi gjør følgende:
bygge om til skivebremser
slipe ned bilen og få den lakket
kjøpe nye felger og senke den litt.
fikse opp innvendig med nye seter og opptrekk av dørsider, har nytt trekk til tak liggende.
vurdere og kjøpe kitt bestående av panser,dører,bagasjelokk og sjermer forran for og få 400 look el trans am look?
vet dette er mye og gjøre og en masse arbeid, ka mener dere om dette er det verdt det i forhold til og finne ein bil som er ferdig og ikke noe arbeid på? evt noen som vet om kor ein får billigst deler til ein slik jobb eller noen som har deler til denne bilen liggende? takker for alle innlegg og svar:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 04. Sep 2011 22:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
har nytt komplett trans am kit liggende, har også nytt 400 panser liggende


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Søn 04. Sep 2011 23:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
prøver og lage eit ca estemat utover kostnadene på dette så pris hadde vert flott:) kan sendest på pm :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Man 05. Sep 2011 16:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
er det noen forskjell annet enn at det er breiere vinkel på 350 motoren i pontiac kontra vandlig sb? korleis er det med deler til derse? evt stroker kitt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 06. Sep 2011 19:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Vanlig sb :?: Pontiac kjører ikke samme løpet med motorer som det chevrolet gjør.Så der er vel det meste forskjellig..

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 06. Sep 2011 20:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
er blitt klar over det men passer noe av delene overens? eller må ein bestille fra usa? motor og gir fungerer utmerket men kunne tenkt litt mere power, evnt stroker kitt om dette finnest,kor mye kan eg fått for motor og gir ved salg i norge? ble mangen spørsmål men spør ein ikke får ein ikke svar og lærdom:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 06. Sep 2011 21:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Aug 2011 15:17
Innlegg: 21
Her ed det en god del info om stroker kit til Pontiac, samtidig som det er nevnt ulike leverandører av dem. (I min `69 er kittet fra Butler Performance):
http://www.highperformancepontiac.com/t ... ewall.html

Ellers så kan det jo være litt å hente i hver ende av motoren: fra luftfilter via forgasser og innsug i ene enden til headers og eksos i den andre. Full MSD er sikkert også med på å friske opp.
Alt dette er det sikkert mange her med mer kunnskap enn meg som kan si noe om.
:D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1969 pontiac firebird
InnleggSkrevet: Tir 06. Sep 2011 21:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Sep 2008 18:55
Innlegg: 166
Bosted: selje sogn og fj
hei
det er nytt edelbrock insug, 650 forgasser og filter samt kam og fordeler er byttet samtidig, motor går veldig fint men kunnet trengt noe mere sprut i den, takker for svar med link pathduck:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support