blazerteam skrev:
Ser du skal ha på dobbelt eksos..de selger gearkassetraverser på Summit..de er forsåvidt enkle å lage også..
http://www.summitracing.com/parts/SUM-7 ... refilter=1Så det er sånn den skal se ut

Tror nok bare jeg lager en, eller modifiserer den som er der.
challenger skrev:
Rarm skrev:
Etter en liten kikk i vognkortet for å finne vekta på bilen i dag, sjekket jeg også serienummeret.
Mest for morro skyld egentlig, for å se hvor bilen er laget osv.
Plutselig oppdaget jeg at det er en 1981 modell! Ikke 83, som jeg kjøpte den som!
Da blir den ihvertfall fortere veteran

Hm, uten å være for påståelig så trur eg dette regnes fra dato for førstegangs registrering. Viss den er registrert som "ny overligger" i 1983 vil eg anta at den ikkje blir veteran før 2013. Men om den blei bruktimportert til Norge i 1983, og kanskje vært nyregistrert i Sverige eller USA allerede høsten 1980, så skal den ha veteranstatus allerede fra i år av. Korriger meg gjerne om eg tolker dette feil.

Jeg syntes det virker mer sannsynlig at den er bruktimportert som du sier, da den er førstegangsregistrert i Norge Desember -83, og produsert i -81.
Det var vel ikke vanlig at de sto så lenge?
Hvordan finner jeg ut om den har vært registrert tidligere? Ringer BT?
Hadde jo vært morro om den er veteran allerede!
basmoen skrev:
Det er året den første gang ble registrert (enten det var i Usa,Norge eller Irak for den saks skyld) de går ut ifra så vidt jeg har lest meg fram til.
Blazern min er produsert i statene i slutten '92, men førstegangsregistrert i Norge i '93,derfor står det '93 i vognkortet. Når jeg skal bestille noe til den,
bleier jeg å oppgi VIN,slik at jeg er sikker på at jeg får rett deler.
Jeg har ikke kjøpt så mye deler til den enda at det har hatt noen betydning, 81 og 83 er jo forholdsvis like