AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 04. Jul 2026 09:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 125 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Basmoen's garasje
InnleggSkrevet: Fre 21. Mai 2010 21:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Og,da var frustrasjonen over :D
Bolter er funnet i haugen av reservedeler etter 4-5 gjennomganger og masser av stygge ord :P
Bare litt apekatt med vinkelsliperen i mårra,så sitter den andre calipperen der den skal også...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 21. Mai 2010 23:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

ja er ikke livet herlig du. Er en grunn til at jeg var dyrere ser du.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 22. Mai 2010 08:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Roar skrev:
ja er ikke livet herlig du. Er en grunn til at jeg var dyrere ser du.

Frustrasjon og stygge ord når man skrur og leter etter løsninger er en del av sjarmenn år man skrur gammel bil synes nå jeg...
Men,slik det er nå,så er billigste løsning det beste. Altså; 650,- pr calipper i Halden,og masse knot for å finne to bolter som passer.

Skal vente litt til nå,så er det ut og leke apekatt med vinkelsliperen for å få av den gjenstridige calipperen og montere ny...
Håper tåka letter og sola kommer fram og varmer godt,for nå begynner abstinenser etter cruising å melde seg bigtime!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 22. Mai 2010 08:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Med det samme jeg er i gang her.... :P

Har litt problemer med vindusviskeren på sjåførsiden.
Den følger kansje med opp,men da blir den stående der. Noen ganger stopper den midt på ruta. Ganske slitsomt om man skulle støte på litt regn...
Tappen den er festet til er temmelig utsitt,og tidligere har det vert gjort forsøk diverse forsøk på å feste den skikkelig. Det bærer den preg av :P
Noen som har noen tips her? Kan legge til at sveising der,det er uaktuellt.
Har tidligere vert forsøkt å borre hull og feste med skrue uten hell.
Legger ved et bilde.

På passasjersiden sitter det i tillegg en slags plastsak som ser ut til å støtte opp den tappen som titter fram,men det er ikke noe sånnt her som dere ser....

Vedlegg:
Filkommentar: Tappen man fester armen til vindusviskeren. Venstre side.
P5221700.JPG
P5221700.JPG [ 98.28 KiB | Vist 5823 ganger ]

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 23. Mai 2010 21:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Da har man vert ute og koset seg med bilen i mange timer i dag :D
Været var på min side også! (til en forandring)

Bilen gikk bra hele tiden,og det var godt med nye bremser! Reddet meg en gang allerede.
Hold på å ta med meg en Micra med en eldre herre (les:fossil) som ikke overholdt vikeplikten sin.

Ellers så har man spottet 3 corvetter av forskjellige årstall,en rød 60-talls Impala med trakt opp av panseret,
et par camaroer jeg trur er fra sent '60,en Lincoln Mark3... Så også den røde "Lil' red express" som går i Mysen.
Finfin bil med grom lyd :)
Sikker på at minst et par av bilene jeg møtte i dag har sine eiere registrert her på forumet.
Selvfølgelig er ikke jeg kjapp nok med kameraet,så har ingen bilder fra dagens tur til Mysen,
men det ble et par fine bilder av min egen før jeg reiste da jeg fant en fin plass å knipse et par bilder i sola. (bildene kommer snart)

Men,en ting jeg la merke til,var når jeg bare tuslet stille og rolig i gatene i Mysen var motortemp helt grei,
men når jeg kjørte hjemover igjen,hadde den tendens til å stige en del ved lengre motbakker hvor jeg måtte gi litt ekstra pedal...
Kan det da hende at det vil lønne seg for meg å handle inn en ny radiator?
Har også tenkt på egen oljekjøler til gearkassa. Så vidt jeg vet blir den kjølt i en egen del av den orginale radiatoren? Har ikke sett så nøye på dette egentlig.
Er det mye jobb å sette inn en egen oljekjøler til kassa? Det er jo god plass der...

Nå har jeg så og si bestemt meg for å reise til Halden på Onsdag (med værforbehold),
så da kommer jeg vel til å møte flere herfra tenker jeg :)

Edit:
Kan jo legge til at Onkel Blå stoppet meg når jeg skulle til Mysen :P
Dro på litt ekstra når jeg kom ut på E18,og ikke lenge etterpå var det blålys bak meg.
Jeg slapp unna med en liten advarsel,for de rakk ikke å måle hastigheta mi i 70-sona.
Jeg var nok oppi 80-85 før jeg lettet på pedalen,ned i rett hastighet resten av 70-sona.
Takk til Onkel Blå for at de lot meg kjøre videre med kreditten i behold :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 01. Jun 2010 11:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jah! På tide å oppdatere litt her da selv om det kansje ikke har skjedd så mye siden siste innlegg :P

Caprice'n:

Det har blitt gjort litt justeringer på de nye bremsene forran siden de tok litt skjevt. Det viste seg at den ene klossen ikke satt 100% som den skulle :shock:
Men,det er et større problem her også. Bremsene bak tar litt vel fort på glatt asfalt. Nok en gang hadde jeg en litt stygg opplevelse ved hard bremsing på vått underlag.
Måtte ta en brå nedbremsing på vei hjem fra treff i helga,og bakhjulene låste seg skremmende fort,og aken dro seg godt ut i motsatt kjørebane :(
Jeg regnet nesten med at problemet var løst når jeg fikk byttet bremsene forran,men den gang ei!
Så,lasteventilen må justeres/overhales/byttes. Noen som har noe greie på dette?

Vaskejobben etter "På Glatta 2010" tok sin tid gitt. Spylte bilen grundig før jeg reiste fra treffet,en tur igjennom selvvasken på vei hjem,
og slet ut to svamper når jeg kom hjem... Men,så ble den rein også!
Da gjenstår det bare å få tatt den et tak innvendig...
Takk til Frantzen for premien! Den kom godt med :)

Blazer'n:

Kommer nok ikke til å skje så mye med den de nermeste ukene siden jeg skal operere ene kneet på fredag.
Skal vaske den skikkelig i dag/mårra og kjøre den inn i garasjen igjen.
Har snakket med to verksteder,og venter på prisoverslag på rep+pkk slik at jeg kan bruke den igjen,og gjøre den litt lettere å evt selge.
Motor og gearolje blir nok byttet før den kjøres inn i garasjen :)

Så,går nok glipp at et treff eller to pga operasjon... Heldigvis er det venstre kneet jeg skal operere,så jeg får nok kjøre bil igjen etter 2uker siden jeg bare kjører automat :P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 01. Jul 2010 13:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

En liten update er vel på tide :P

Fikk en ulyd i bakkant av motoren på capricen. Etter litt enkel diagnose har man kommet fram til at det kan vere gearkasse/converter.
Dette blir det ikke gjort noe med sånn med det første pga ferie...
Så,nå rulles bilen inn i garasjen,og der får den stå en uke eller to før man kan gjøre noe med den.
Går desverre glipp av 4.Juli feiringen i Lillestrøm i år :( Det treffet var i bunn og grunn eneste grunnen til at bilen ble holdt gående denne sesongen.
...regjeringen har talt :P...

Så nå er det litt utrygt for at jeg kansje runder av min AmCarsesong tidlig,og parkerer bilen for en laaaang stund.

Til dere som reiser til Lillestrøm, ha en kjempefin feiring! Jeg kommer til å sitte bak rattet på en sur renault og kjøre milevis...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 14. Jul 2010 22:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Da satt man her da.
En liten tur til Lillestrøm i dag med Capricen,mager trøst når man ikke møter mer enn to andre amerikanere på hele turen :P

Jeg skal skli meg under bilen og titte på gearkasse og converter nå i helga. Har motatt masse bra tips fra dere ang dette,
så jeg regner med at det blir rein plankekjøring. MEN,jeg har lenge hatt noen leie knekke-liknende lyder i bakakselen når jeg rygger,
og nå kommer denne også når jeg kjører fremover. Må legge til at den er ikke der hele tiden,bare av og til. Når jeg rygger er den der nesten uansett,
men oftest på ujevnt underlag,og kun når jeg tar skarpe svinger(inn/ut av kryss osv) når det går framover....
Så jeg tenkte jeg skulle nappe av dekselet på bakakslingen samtidig som jeg har bilen opp på bukkene,og her kommer spørsmålet;
Er det noe spesiellt jeg må ha i bakhodet da? Og,hva olje kan jeg helle på igjen etterpå(om ting ser bra ut der)?
Det kan vere mulig ulyden kommer fra noe bakhjulslagre el.l. også,men tvilsomt da bakhjula kjennes veldig tighte og fine.

:)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Jul 2010 21:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Sitter og tenker litt her i forbindelse med oppusning av Capricen som man så smått begynner på til vinteren...

Motor... Jeg kommer nok til å plukke ut motor og gearkasse som sitter i nå (350/350) for overhaling.
Siden det er så mye annet man skal rekke over i tillegg til dette,har jeg lurt litt på å skaffe annen motor,
og smiske med noen som ovcerhaler gearkassa billig. Kom nettopp over en kar som har både 427 og 454 liggende.
Begge motorene skal vere i orginale og i "ok" stand. Er det mye jobb å få godkjennt bilen med en BBC når den er
levert med SBC orginalt? Eller burde jeg rett og slett kjøpe 350`n hans?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 19. Jul 2010 01:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

trenger du å godkjenne da? de langs veien ser ikke forskjell uansett! ;)

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Jul 2010 13:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Burde vel ikke være noe problem, går jo en go del capricer med ettermonterte 6.2 diesel.

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Jul 2010 14:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

halvor skrev:
trenger du å godkjenne da? de langs veien ser ikke forskjell uansett! ;)

Det kan vere greit at ting stemmer med vognkortet om man skulle vere utsatt for en ulykke mtp forsikringa...
Onkel blå og BT ser sjelden forskjell på en BB v8 og en 4cyl boxer anyways,så de er jeg ikke bekymret for.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Aug 2010 14:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Nuh må man skrive litt igjen!
----------------------------------------------------------------------------------
(ADVARSEL! Ikke AmCar relatert!) :P

Jeg vil henvende meg til dere som er glade i dyr,og da spesiellt hunderasen Rotweiller.
Det har seg sånn at min mor hadde et kull på sin Rotweiller tispe,og fikk 3 nydelig valper.
Nå er to av disse valpene solgt,og en nydelig hannvalp sitter igjen og venter på at noen skal komme
og ta han inn i familien sin :)

Mor til valpen (Bittebits Øffesine) kjenner jeg meget godt,og hu har et gemytt som gjør henne eksemplarisk for rasen i mine øyne!
Hun er meget tillitsfull og lydig. Alltid blid og ekstremt kosete!

Far til valpen (Nuch Lord Bayaz) vet jeg desverre ikke mye om,men han skal vere en god og snill gutt!

Min mor ønsker at kjøper skal vere flink til å gå turer og gjerne delta på en utstilling eller to.

Ta kontakt med Wenche (min mor) på 93455284, eller Anne på 92630741

Link til annonse på Finn.no:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23599099
----------------------------------------------------------------------------------------

Etter at jeg har postet dette,er det sikkert en og annen her på forumet som gremmes over en post som ikke har noe med bil å gjøre over hodet...
MEN,(dette er mine ord og ikke fra oppdretter),Rotweilleren er en meget tillitsfull rase som liker å vere med på allt!
Tispa til mamma elsker å kjøre bil! Og,når hu får vere med ut og kjøre amerikaner,er hu helt i 120!!
Så,vender du hunden til å kjøre bil fra ung alder,har du en glad følgesvenn på treff og cruising!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Aug 2010 13:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Kult at noen vil ta vare på disse vakre bilene... stå på! Selv har jeg hatt lyst til å eie en Caprice siden 1985 da jeg bodde på hybel hos bestemor. Naboen hadde ny, svart Caprice som ble dekket med laken i garasjen hver gang han hadde vært ute en tur. Har aldri greid å somle meg til å kjøpe en, men vi får se i løpet av ikke altfor lang tid...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 11. Aug 2010 09:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Dominator skrev:
Kult at noen vil ta vare på disse vakre bilene... stå på! Selv har jeg hatt lyst til å eie en Caprice siden 1985 da jeg bodde på hybel hos bestemor. Naboen hadde ny, svart Caprice som ble dekket med laken i garasjen hver gang han hadde vært ute en tur. Har aldri greid å somle meg til å kjøpe en, men vi får se i løpet av ikke altfor lang tid...

Takk takk :)
Det er en kjempegod bil,men utrolig komfort til å vere så gammel.
Synes det er mer komfort i min slitne Chevy fra '77 enn det er i madammens '06 Renault :P

Godt å se at det er fler som ønsker seg sånnt! Det er ikke mange som tar vare på disse bilene lenger.
Husker vel ikke sist jeg møtte en langs veien (som ikke betegnes som drikkebrakke/raggarvogn)!

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 125 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support