AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 12:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 21. Feb 2009 19:04
Innlegg: 74
Bosted: Tanem
Har kjøpt meg en helt ny 100 amp dynamo fra summit. Jeg er ikke vant til denne type dynamo men har fått høre at en av disse ledningene skal til ladelampa og den andre skal føle på +. I så fall hvem av disse skal hvor? Ser det står 1(R) og 2(F). Please help! [-o<

Bilde

_________________
Volvo 760 med 350DX

"The hardcore 5.7L guys tell me to use grade-9 (yes, NINE) aircraft studs, and dual exhaust, and never look back again" 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 12:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Uten at eg veit da so trur eg nok den tjukkaste ledningen ska på plussen på batterie. Blir øveraske visst ikkje :)
Følgte da ikkje med koblingsskjema??

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 12:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 08. Jun 2009 17:52
Innlegg: 194
Bosted: kvinesdal
1r ladelampe
2f +tenning

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=fXAUGpy76ZE


http://www.youtube.com/watch?v=2-P75SZ6 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=RUyDkTuLKF4

http://www.youtube.com/watch?v=jscs58hMidc


OLD CHEVY`S NEVER DIE`S-THEY JUST GO FASTER


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 13:54 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 21. Feb 2009 19:04
Innlegg: 74
Bosted: Tanem
73camaro skrev:
1r ladelampe
2f +tenning


Supert! Takk skal du ha :D

_________________
Volvo 760 med 350DX

"The hardcore 5.7L guys tell me to use grade-9 (yes, NINE) aircraft studs, and dual exhaust, and never look back again" 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Mai 2010 23:36 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
Eller noe sånn som R=referance = batteriet
F= field = Ladelampa

Mvh. Joda

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 19. Mai 2010 07:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
enig med joda her.

Ref = spenningsreferanse for regulatoren, mao, direkte til batteri (ladingen foregår jo med kovedkabelen, så denne trenger (ikke være tykk)

F=Field: ladeampe, da kretsen til ladelampa får spenning når tenningen skrus på, og dynamoen trenger feltspenning for å "sette i gang". denne kretsen kan ikke være tilkoblet hele tiden, da batteriet vil tappes.

-Camarogeddon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support