AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 02:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 13. Apr 2008 22:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Nei kjem nok aldri no Big Block i den her gitt.... I allefall ikke i mitt eie:))

Chassiet ja! forutenom Jag aksel bak så er et 8 punt bur i bilen, mest for å stive opp chassiet.
Foran er det ombygde corvette spindler og hjemmebygde øvre A-armer
Rammefeste til øvre armene er flyttet litt tilbake for å få mere positiv Caster.
modifiserte nedre armene slik at jeg fikk montert Coil overs (AVO)
ble laget nye styrearmer og montert tannstang fra Woodvard. De lager mye deler til stock og sprint car og var den eneste jeg fant som var kort nok til å matche resten av forstillingsgeometrien.

[img][img]http://img138.imageshack.us/img138/1535/img0086dc9.jpg[/img]
[/img]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 18. Apr 2008 21:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Når man bor på landet så kan det jo være litt kjekt med Pickup!
Som en av mange så har jeg utviklet en hviss avhengighet til E-Bay, noe som har resultert i div handler av ymse slag som f. eks denne.
77 c10 orginal BB bil , nå med 350 motor

[img][img]http://img205.imageshack.us/img205/4346/img1123mh1.jpg[/img][/img]

[img][img]http://img242.imageshack.us/img242/3793/img0918iu0.jpg[/img]

[/img]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 18. Apr 2008 21:52 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Tøff den der, er taket trekt med vinyl?

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 18. Apr 2008 21:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Ja den var og tøff, syns taket ser ut som semska skinn?

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 18. Apr 2008 21:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
tøff pickis! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 18. Apr 2008 22:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) var tøff denna ja

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 20. Apr 2008 16:19 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Taket er i stoff en hva slags vet jeg ikke, Faktisk veldig forsegjordt men er så usikker på om jeg tør å la det være på.
I USA ble ikke bilen brukt når det regnet, men jeg bor jo i trøndelag! Den bør tåle å bli våt for å si det sånn:))

Den skal faktisk vises hos tillsynet i morgen så er litt spent på hva som skal til for å få registrert. Mulig taket må av uansett!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Taket...
InnleggSkrevet: Man 21. Apr 2008 21:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Ser ut som det er flocka....

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 01. Mai 2008 11:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Fant fram noen gamle bilder av 62 hgv`n jeg hadde.
Disse kom aldri i Impalaversjon så dette var en Bel Air. Solgte den i 01 å hadde vært moro om noe visste hvor den er i dag

[img][img]http://img530.imageshack.us/img530/9326/dcp0253km7.jpg[/img]

[/img]Bilde
[/list]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 01. Mai 2008 19:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Har skikkelig sansen for de der :lol: Har alltid likt gm wagons fra tidlig 60 tallet :lol:

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 01. Mai 2008 22:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 12. Jul 2007 00:16
Innlegg: 108
Bosted: drammen
Velkommen til forumet. :lol: :lol:

stilig bil du har. :D :D

_________________
Better to have a geeky boyfriend, with a cool ride.
Than a cool boyfriend with a geeky ride!!

No jap-crap!!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 02. Mai 2008 07:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Den der Bel Air'en var stein tøff.Bilde

Lakk og stuk så helt "rett" ut. 8)

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tjena!
InnleggSkrevet: Fre 14. Mai 2010 23:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Nokså lenge siden jeg sist var aktiv på forumet så det er vel på høy tid å bidra med noe nytt.
Har på enkelt vis klar å overbevise en kjenning om at 302 mustang motor'n absolutt trengte litt overladdning.
Han slukte som forventet agnet rått og da var det bare å sette igang.

Morsomme med bilen at det er manuell kasse i den. Den mangler sperre eller men det kommer på byggetrinn to.
Kompressoren er en Procharger P600B. Denne har ekstern smøring fra motoren i motsettnig til den relativt like P1SC som er " self Contained"
Har ikke regnet noe på utvekslingsforholdet på kompressoren men vil tro den lader på mere enn det vi sikter på, ca 15 psi/ 1kg

Bilde
Shot at 2010-05-13

Har plassert om litt på aggregatene for å få dette til, så omtrent slik blir det seende ut

Bilde
Shot at 2010-05-13


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tjena!
InnleggSkrevet: Lør 15. Mai 2010 00:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 02. Aug 2009 16:28
Innlegg: 389
Bosted: voss
tøft =)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tjena!
InnleggSkrevet: Man 17. Mai 2010 13:29 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Har gjordt litt mer jobb på mustangen.
FIkk ikkke linet opp kompressoren rett før jeg laget spacere mellom brakettene.
Sjekke opplininga for viftereima og den skal fintunes litt før den kan kalles ferdig.

Må nevne at kompresor satsen ble kjøp brukt på E-Bay og tatt av en 5 liter efi motor.
Trodde vel da at det skille være bedre passform på brakettene, men dengang ei.

MSD 6ATM boksen fulgte med i settet mens trykkkregulatoren ble kjøpt separat.
Grunnteorien vet trykksetting av forgasser er at man må holde bensintrykket 6.7 psi over ladetrykket.
Derfor må man finne en regulator som har riktig arbeidsområde som i vårt tilfelle strekker seg til en 22 psi ved fullt ladetrykk

Bilde
Shot at 2010-05-17


Litt modifisering av forgasseren kreves for at det skal fungere.
finnes en oppskrift på dette på denne siden :http://www.hangar18fabrication.com/blowthru.html

har demontert forgasseren som i grunnen er en Holley 4150 ( Dobbeltpumper /mekanisk sekundær)
Måtte bestille noen deler til den da det viste seg at bl.a flottørene ikke tåler overladding.
Større sekundær akspumpe og forlengere til sekundær hoveddyser er noe av det andre.

Bilde
Shot at 2010-05-17


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support