halvor skrev:
til tross for det wolf sier om at bilene er enklere å ha med å gjør siden de er eldre, så er det garantert mer utvendige skavanker på en 80talls suburban enn en nyere.. misforstå meg rett, en kan finne dårlige av den nye typen, og gode av den gamle, men stort sett er 80talls sub rusta halvt ihjel...
jeg hadde ikke vært i tvil skulle jeg kjøpt suburban, det hadde blitt den karroseritypen fra 95 og oppover... det er jo akkurat som å kjøre lastebil de gamle...
store, klumpete og bråkete... de er mye mer komfortable de nyere bilene...

velkommen forresten!

ja jøsses, den første jeg kjøpte, blev automatisk til en lowrider, etter nærkontakt med et fartdump. rammen var så rusten at den falt fra hverandre.
og den tidligere eier sværget at det måtte være dårligt vedlikehold, fra min side, siden den var så rusten, (jeg hadde bilen i 8 måneder!)
denne gangen hadde jeg flax, min er strøken unner bunden, med unntak av bakre karosserifeste, som praktisk talt er borte. heldigvis, har jeg bygget et nyt! har to rustflekker ved hjulbuerne, og så er bakdøra dårlig, men det er en klassiker, har heldigvis en extra! hehe
å finne en rustfri ældre suburban, er som å vinne i lotto, besværligt, men kan la sig gjøre. de er svære å finne, men desværre vet eierne osse hvad de vil ha for dem.
et godt råd, begynd å lete nå, for om nogen måneder, stiger priserne. er du ikke handyman, må du forvente å bla op en del flere lapper.
de dårlige, får du kastet i nakken for mellem 10-25.000,- ikke dermed sagt, at de alle er dårlige, til den pris.
men mange vet faktisk ikke hvad det er de sælger, og der er en sjekkliste, som du bør lære dig, innen du kigger bil.