Galaxie skrev:
Du får ta deg en tur til Vestfold til sommer`n ja. Mange fine treff her
Galaxien må slipes platerein ettersom lakken slipper på. Særlig i buer i karrosseriet.
Ser ut som at lakken "krymper" og der den slipper er det bart stål under.
Ser ut til å være kun stål, sprøytesparkel og lakk..
Har ikke noe ordentlig sted å stå for å slipe den ned ennå, og som sagt sette det bort koster..
Med 25-30 permitterte på jobben i over et år nå, sparer jeg kroner i tillfelle det snart skulle bli min tur eller
at hele dritten blir flyttet til Kina..
Vi fikk Amerikanske eiere for et par år siden og selv om man kan si mye positivt om USA, har de et helt annet syn på arbeidslivet og arbeidsfolk enn vi er vant til i Norge desverre...
Blir ikke de store forandringene på 39`n med det første.
Planen er sideblåser ja og Chevrolet motor er fyfy
I første omgang er det å få den kjørbar, og ta litt hver vinter.
Som nevnt tidligere her et sted, har biltilsynet rotet bort papirene på den

Må vise den for å få nye, og jeg har ikke fått noe svar på om jeg må gjøre det før jeg kan sende ombyggingssøknad eller
om jeg kan sende søknad i forkant på en bil uten papirer...
Den må selvsagt ned i bakken så den ikke velter i svingene
Artig at du velger å bytte ut motoren med en FORD motor.
Mulig jeg har gått glipp av noe her, men hva slags bil er det snakk om?
Jeg vil anbefale deg å slipe ned hele bilen til stålet, hvis det er noen gamle skader, så kan dette rettes/repareres best mulig før det blir sparklet opp på nytt. Er det ikke flere med samme intr som kunne gått sammen om ett sted å stå, mye mere sosialt og artig. Behøver ikke koste skjorta å leie ett sted.
Skjønner jo jobb situasjonen også, ja sånn har det blitt med utenlandske eiere og utflagging. Hører om det ganske ofte.
Jeg har en kompis som kjøpte en 34 Chevy av meg, hvor det var bare tull med papirene. Dette ordnet seg til slutt og det kom en biltilsyn kontrollant hjem til vedkommende og inspiserte bilen. For den var jo langt i fra kjørbar. Nå bygges det for fullt etter å søkt "vegdirekterotet" om å senke, smoothe,frenche,choppe, osv
Helt enig at 39 må "slammes" ned i bakken
Min egen bil er 1932 Ford Tudor som ble kjøpt halv ferdig. Dette er en bil du aldri blir ferdig med, for når det ene er gjort, så har du kommet over noe annet som passer bedre osv
Men det er moro å holde på med, for det kan brukes deler fra alt mulig. I motsetning til div biler jeg har hatt feks 63 Galaxien og 68 F100 jeg hadde, hvor det var finest med mest mulig originalt utseende
Dette er din tråd , men legger ved ett bilde av Forden min.
mvh Finduz