AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 19:35

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Opppussing av Starcraft G30
InnleggSkrevet: Lør 03. Apr 2010 22:12 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:50
Innlegg: 38
Bosted: Granvin
Hei hei folkens...

Her har vi en Chevrolet starcraft G30 - 90mod, med høgt tak. Bilen skal opprinnelig være grå, men har vært russebil 2 ganger. Først i 2005, deretter ble den kjøpt av vedkommande eg kjøpte bilen av. Eg kjøpte bilen i 2007, hvor den i 2008 ble brukt som russebil, noko som gav bilen stor medfart i forfallingen. Etter russetiden "solgte" eg min høgt elska lekkerbisk til min nåværende samboer (snakk om good deal) :lol: ... På den måten fikk eg beholde bilen, men likevel betale ut den lille slaten som skulle til bilens medeigere under russefeiringa!!! :wink:
No har bilen stått inne på løo i rundt 1år, so no ska me endelig begynne på prosjektet. Me kommer nok til å ta da noko lunde roligt siden me også har ein liten ein å ta oss av oppi alt dette.

Her har me no starten på prosjektet. Den fekk som sakt STOR medfart under russefeiringa i 2008, så nå skal endelig denne "lekkerbisken" :? starte sin reise mot totalrenovering:D


Vedlegg:
Filkommentar: Slik så bilen ut når eg kjøpte den i 2007, minus noen bokstaver fremme på panseret (heaven 05) og "kufangeren m/lykter...
chevy2.jpg
chevy2.jpg [ 49.01 KiB | Vist 6162 ganger ]
Filkommentar: Noen dager før eg skulle hente den var noen frekke nok til å stikke av med frontfangeren og "gangstercap'en.. Frekkaser, rett og slett
Chevy3.jpg
Chevy3.jpg [ 43.81 KiB | Vist 6162 ganger ]
Filkommentar: Etter en lang og hard russefeiring i 2008, forfalt bilen drastisk. Men da er det jo greit at en no kan resturere den på skikkeligvis
DSCF0526.jpg
DSCF0526.jpg [ 130.79 KiB | Vist 6162 ganger ]
Filkommentar: Så her har me starten på et, sikkert nok så langt prosjekt...
DSCF0527.jpg
DSCF0527.jpg [ 58.66 KiB | Vist 6162 ganger ]


Sist endret av Mrs_Starcraft G30 den Søn 04. Apr 2010 00:29, endret 3 ganger.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 03. Apr 2010 22:26 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:55
Innlegg: 10
Bosted: Granvin
Her eit par bilder innvendig ifrå prosjektet til meg og fruen
Bilde

Bilde


Sist endret av Mr_Starcraft G30 den Søn 04. Apr 2010 10:45, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 03. Apr 2010 22:34 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:50
Innlegg: 38
Bosted: Granvin
No fuck, No ride... HAHAHAH
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Apr 2010 00:32 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:50
Innlegg: 38
Bosted: Granvin
Her kommer litt fleire bilder av go' bilen

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Sånn, då begynne da vel å komma seg???

Kjem nok meir når me har fått gjort litt...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Apr 2010 01:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
stilig russebil da.. hadde hvert meget stolt av denne hadde jeg hatt en slik under russetiden (vel å merke om jeg hadde hvert russ da!! hehe)
Kan nok bli en bra bil utav det der igjen..

Men dere bør gå på klappejakt etter den jævelen som stakk av med lysa og capsen!! Passa jo kanon på bilen syns no jeg!

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Apr 2010 10:40 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:50
Innlegg: 38
Bosted: Granvin
Ja, er ein kjempe kjekk bil generelt... sendte politiet etter jævelen, men blei aldri funne. Kan igrunn ikkje tenka meg at dei gjorde den største innsatsen heller.. men om nokon kommer over frontfanger og cap som står heaven innrisset i på undersiden, hører de nok til her:D lysa e no ikkje da vertfa å få tak i igjen. verre å få tak i skapilig cap, som e sterk nok på midten til at en slepper å ha stag under, det syns er ikkje noko om!!!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Apr 2010 13:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Aug 2008 15:58
Innlegg: 317
Bosted: Porsgrunn
Tøff van,Russen på min tid hadde ikke sånn redskap nei,da var det Transit og lastebil med "lekestue"på
Den frontfangern og bøylekombinasjonen,er det vel ikke så mange av så det burde jo være mulig å finne drittsekken??
Vet alt om det å få besøk nattestider av lavpanneindivider,med vacumstyrt skalle.
trenger du deler så har vi alt til Chevy vans(ikke caps og leppe)

_________________
http://vandemonteringen.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Apr 2010 17:52 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:50
Innlegg: 38
Bosted: Granvin
Idag for fronten av.. Da ska ny front på, av den nye typen.

Bilde

So leita me fram motoren, for me fekk ikkje start på doningen idag. Me har ikkje funne heilt ut av da, emn no ska me fyst sjå om me klara å lura han igang dersom han får 2 fulllada batteri:D Hørte at startaren surra rundt, men hen slo ikkje inn, men e heller ikkje sikker på om da e magnet eller ikkje på denne startaren (89-mod 6.2 diesel). Me får sjå når dei bateria e ferdi, ka so skjer. Har no ikkje vå starta på bort i mot et år, so da e ikkje rart da skranta litt... HAHA

Bilde

Og Som på so mange andre, bobble da felt rundt vinduene, men da verte ordnet, sio heile bilen te slutt ska pussast ned, og omlakkerast :!:

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Apr 2010 20:24 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:50
Innlegg: 38
Bosted: Granvin
Nei, Stemmer nok det "diesel", er ikkje så mage av den typen fanger. Eg blei fortalt at den fangeren ble laget til bilen, så er jævli irriterende at nokon tok seg til rette og stjal den... Kommer eg over en bil med den typen fanger, kommer eg nok til å krype under å se om eg finner "heaven" merke som er laget på baksiden av den... men time will show.. No kan eg ikkje gjere anna enn å få tak i ny fanger!!! Men kommer nok ikkje med det første. Trur nok at dette kommer til å være et prosjekt med babysteg, for har litt annetå ta meg/oss av en kun denne bilen her... men tar det stykkevis og delt, så ordner det seg nok...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Apr 2010 13:51 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:50
Innlegg: 38
Bosted: Granvin
Etter opplading på batteri er det fremdeles ikkje liv i bilen... Sambuaren min som eg har detta prosjektet med va ute og prøvde, men da va ikkje hjelp i.. Så då starter den store skattejakten etter feil. I første omgang er det startaren som skal under lupa (må berre finne den først :wink: Eg aner ikkje kor startaren ligge på denne typen biler) Dere skjønner det, at igår gjekk i da minsta startaren rundt, men slo ikkje inn. Idag fekk eg tebakemld om at startaren surra ikkje rundt ei gong, da e ikkje bra.. E da nokon som har tips te ka so kan ver feil??? tek imot all hjelp her :D Glødeinga sllår inn (høyre klikka fra glødepinnen) so da virka te å ve so da ska....
E ikkje berre berre å gå ut å begrava seg under panseret i flere timer heller, når eg har en baby som krever sitt oppi alt dette også, så derfor sette eg pris på ALL hjelp som er å få rundt dette.. \:D/ :unibrow:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Apr 2010 14:37 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Aug 2008 15:58
Innlegg: 317
Bosted: Porsgrunn
Kan jo være dårlig kontakt ved starteren.den sitter på venstr side under,sett forfra.kan lønne seg å ta av batteripol da det er trangt ved strømkablen til starteren
Vist starteren går rundt,men ikke motor,så er det nokk innslaget på starteren.Kan lønne seg å prøve en annen starter vist den ikke virker etter at du har sjekket alle kontakter
El anlegget på disse vanene er ikke verdens beste

_________________
http://vandemonteringen.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Apr 2010 20:24 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:50
Innlegg: 38
Bosted: Granvin
Takk takk diesel 8) Skal se på den ved første anledning, så kommer det nok en oppdatering på hva som foregår...

men du veit vel ikkje om en 6.5 passer i van???


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Apr 2010 20:29 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 02. Aug 2009 16:28
Innlegg: 389
Bosted: voss
kjekt å sjå att det blei gjort noe =)
kom dekan både inn på forumet og ut i låven og fekk gjort noe =)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Apr 2010 20:47 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Apr 2010 20:50
Innlegg: 38
Bosted: Granvin
JA, rune.. da blei te og med gjort noko idag :p men får ikkje ribba han inni sio han står med tryne ut, då e dørane mot veggen og dar e da trangt!!!! so må få start på han og få snudd han, so vet da fart på sakene skal du sjå:D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Apr 2010 22:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 02. Aug 2009 16:28
Innlegg: 389
Bosted: voss
ja men da skal vell gå..
=)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support