Tommyg skrev:
Stopper opp bare på lavt turtall. Akuratt når jeg skal ta ivei. Om jeg trykker ned gassen for fort, men når jeg får opp litt turtall så gå den riktig. Ingen floternivå som er justert på den.
Dette er et vanlig problem om man smekker gassen i bånn ved lavt turtall. Du kan prøve å slippe gassen helt opp før du gir full gass, sånn at du får med all bensinen akspumpa har å tilby. Akspumpa sin funksjon er å gi litt ekstra bensin akkurat idet man gir gass. Den gjør dette for at det tar bittelitt tid for bensina å bli dratt ut av hoveddysene og inn i motoren, og for å unngå at motoren går magert før hoveddysene er igang. Det det høres ut som hos deg er at denne ikke gir nok bensin.
Den kan justeres ved å bytte kam på akspumpa, sitter rett innafor den delen på gassern som gassvaieren er festet i.
Følgende tre deler har med hvor mye bensin akspumpa gir. Kammen, størrelsen på akspumpa i seg selv (30cc el 50cc) og størrelsen på squirterne (hehe de heter faktisk det). Det letteste å bytte og eksperimentere med er bytte av akspumpe kammen.
I tillegg må man passe på at det ikke er dødgang på den løftern som går oppå kammen.
Er bare å kjøpe et lite kamkit fra summitracing, koster ikke stort.
Evt. kan du prøve å bruke et annet hull på kammen er to elr tre hull der. Gi sakte gass - fra ingenting til fult - uten at motorn går å følg med hvor mye bensin som kommer og når den kommer. Hvis alt kommer i begynnelsen og du kjører rundt med litt gass og flesker til er det ikke rart den fusker litt fram til hoveddysene setter igang.
Dette problemet har ingenting med bensinpumpe elr feil gasser å gjøre. Det er en justeringssak og det finnes easy fix, og kan også like gjerne være feil justert på den neste gassern du kjøper.
Her er en video som illustrerer detta bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=eiRIfcrc2yA