AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 17. Mar 2010 01:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Hei!

Jeg driver å skal kjøpe meg delebil til min Beauville. Har nesten avtalt å kjøpe ensom står i oslo billig. Han som eier den, har ikke peiling på bil, vil bare ha den vekk. Har ikke vært å sett på den.

Han sier at motor og girkasse fungerte fint da bilen ble parkert pga ikke godkjent i 2007. Nå vil den ikke starte pga "el-feil" som han sa. Han sier at det er lys i dashboard osv, og at den gløder, men starter går ikke rundt.

Har mest lyst å frakte bilen derfra for egen maskin, da dette ikke er så lett å få tak i henger til!

Noen som vet hva jeg kan sjekke? Sikringer, strøm til starteren? Jeg er totalt fersk på disse bilene, har bare hatt min i 2 mnd :)

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Mar 2010 09:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
trur du kan starte med å sjekke batteriet unner bilen, om der er strøm på det.
deretter sjekker du polerne på det batteriet, som sitter i motorummet.
jeg hadde ikke peil heller, så jeg fik falck, til å hjælpe, kostede 1600,-
for at få renset en batteripol, og starthjælp!

om du evt. trenger hjælp, så giv besked, bor bare en time unna oslo!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Mar 2010 09:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Aug 2008 15:58
Innlegg: 317
Bosted: Porsgrunn
Feilen ligger i selve starteren,
Har hvert borti at starteren ikke slår inn ved kaldt vær,hører bare et lite klikk der nedefra.dette kommer av kondens i starteren(har ny starter)
Det kan jo også bare være at det er en dårlig kontakt der nede.eller at den rett og slett er kaputt
Toppladet batterier+ny starter så tror jeg ikke det skulle være no prob å få liv i kjerrea

_________________
http://vandemonteringen.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Mar 2010 09:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
som diesel siger, om det bare klikker i starteren, så er den sikkert defekt, (har drept et par startere, selv!)
vil anbefale dig å medbringe noget verktøy, å bytte starteren, med en du vet fungerer! (evt. den fra din egen bil!)

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 19. Mar 2010 00:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Det er helt ny starter på den sa han...

Noe annen måte å få liv i den hvis ikke starteren vil gå rundt?

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 19. Mar 2010 00:24 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Hvor sitter foressten batteriet under bilen? Visste ikke at det var to engang jeg, tydeligvis mye å lære om min egen bil :P

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 19. Mar 2010 14:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 01. Nov 2009 07:56
Innlegg: 260
bateriet sitter på venstre side bak fører stolen.
det er ei luke der som du fjerner og drar det opp der for å skifte det.
viss han har skiftet starter for ca 2 år siden og den ikkje har vert brukt/startet på to år kan det jo være at den har sett seg fast.bilen har vel gjerne stått ute og i all slags vær.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 22. Mar 2010 01:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Takktakk :)

Med det samme jeg er inne på elektronikk:

Har sett mange van's har parklys i de oransje lysa i grillen, de som vanligvis er blinklys. Hva må jeg gjøre for å få til det?

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 22. Mar 2010 01:09 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Forresten gjelder det også det markeringslysa på siden av bilen, de er tydligvis koblet ut. Ligger det ledninger til disse?

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 22. Mar 2010 10:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
start med å sjekke om der er klippet ledninger, og monteret pærer!
ofte, bliver pæren bare fjernet, og/eller ledningen klippet!

når skal du se på delebilen?
hvis jeg er i området, kan jeg evt hjælpe!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 22. Mar 2010 22:02 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Det blir antakeligvis i starten av neste måned om jeg klarer å skrape sammen penger :)

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 00:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
skrik ut, så skal jeg se, hvor jeg er!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support