Hei,
Har ringt en del rundt på teknisk avdeling hos forskjellige biltilsyn uten å få noe klart svar. Jeg vurderer å gå til innkjøp av en replica/kitcar. Har hatt disse tankene noen år, men først nå tillater økonomien et slikt prosjekt. Man kan stille med alskens budsjetter, med en eneste garanti, på at det vil sprekke, hehe.
Har lest litt rundt her på regler osv. Har jeg forstått det riktig at jeg kan bygge en slik bil så lenge den er bygget på en bil årsmodell -71 eller eldre, eller er det feil? Ser at en del her inne taksenker hot roder, og dette er vel definert som en stor ombygning, og skal vel egentlig etter nye regler både kunne vise dokumentasjon fra krasjtester eller teknisk labaratorier som tilsvarer dette?
Tenker å bygge replica av en supersportsbil, type har jeg ikke helt bestemt meg for, men er mange som frister kan man si

Hvordan bør jeg gå frem i en slik prosess? Det jeg har tenk, er å få bygget bilen i USA på et chassis eldre enn 1971, for så å importere denne til Norge, klar dette seg gjøre?