Ricecooker skrev:
Hallo igjen,
her har det ikke skjedd så mye siden sist. Har ikke blitt så mye klokere, men har funnet ut en ting:
Denne skytingen blir mindre og mindre med mer fortenning. Med skikkelig mye fortenning blir skytingen så godt som borte, men da har den ikke lyst til å gå på tomgang. Vi snakker kanskje om opp mot 20 grader ved tomgang, har ikke målt mens jeg holder på. Skulle hatt en lampe med justering, det blir bare på øyemål siden skalaen bare går til 10 grader.
Men det rare er at det skal ikke så mye over 10 grader (som det skal være) før den begynner å slå tilbake når jeg kjører den på starteren. Har tidligere tørnet motoren begge veier med en trepinne i plugghull nr 1, og tenningsmerket på demperen er riktig.
Har ikke målt dette, men vil tippe at ved 15 grader vil den slå tilbake, er det normalt??
Tyder dette på at det er noe feil i registeret, eller er det bare ønsketenkning fra min side?
Det du beskriver her høres ut som at registret står feil. Hadde samme synptom på en Aspen med 318 for noen år siden.
Når jeg justerte tenningen på riktig merke så ble det smelling i eksosen, men når jeg stillte tenningen opp så streken på balanceren gikk langt forbi merkene på reg dekslet da gikk den fint. Skrudde av reg deksel og så at registret var satt feil. Men nå hadde jeg register sett med 3 sporkil spor på nedre drev. Advance/Straith up og Retard. Satte drevet straight up (normal) så da var alt i orden. Justerte tenning etter spec'en. Gikk som ei klokke.
Kan det være samme symptom på din?