Ja, da var altså en vesentlig feil til funnet, men her er det mer å ta av..
Først må jeg si at den er blitt imponerende lettstartet. Selv i 7-8 minus, og uten luftfilter starter den på sekundet. (Har el.choke da) Og den går fint på tomgang, choken kobler ut etter en liten stund, og det er ingen problemer når jeg setter den i R eller D, tidligere stoppet den nesten hver gang jeg prøvde å sette den i gir. Så noe har blitt bedre.
Men hovedproblemet er her fremdeles, det smeller i eksosen hver gang jeg gir en kjapp kakk på gassen, både på tomgang og ved turtall. I tillegg blir det bare tull på høyere turtall, la oss si rundt 4000, da putrer og fusker og smeller det verre enn noen gang egentlig.. Fortenning er 10 grader uten vakum tilkoblet. Men det som er litt urovekkende er at med noen grader til, så begynner den å slå tilbake på starteren...Har sjekket tenningsmerket ved å tørne motor begge veier med en trepinne i plugghullet, og det er riktig.
Og selv om den går greitt på tomgang, er ikke tomgangen som den skal være. Jeg vil tro at en lavkomp 440 skal tusle veldig fint, "purr like a kitten" som amerikanerne sier det, men det stemmer ikke her. Høres ut som den går på choke hele tiden, litt snøscooter-aktig gange. I tillegg så lukter det snøscooter også.
Har kikket på pluggene, kullsvarte..Feit blanding så det holder. Byttet nettop til ac delco 43 et-eller-annet, som er ganske varme. Prøvde å justere tomgangsblandingen, men det var ingen reaksjon om skruene var helt i bunn eller langt ute
Jeg vet hva som sies om edelbrock forgassere, men den jeg har (1411) ble faktisk anbefalt til denne motoren av summit, skulle være bare å montere, justere tomgang og tut og kjør.
Det er sikkert den feite blandingen som gir den "aggressive" tomgangen, men det var rart ikke blandingsskruene reagerte.
Har målt vakum, stabilt på 18 på tomgang. Nåla vibrerer kanske en 0,3 til hver side. Ingen forskjell på blandingsskruene her heller, så gode råd mottas fremdeles