AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 18:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 102  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Lør 06. Feb 2010 18:47 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jan 2009 23:37
Innlegg: 230
Bosted: Fredrikstad
Ikke misforstå, det var ingen kritikk til det du har gjort men bare ett tips :lol: . Det blir ett glasshardt belegg på svinghjulet som må bort (ved plansliping), så den nye lamell plata har 100% anlegg. Du har jo gjort så mye med motoren som har kostet penger. Kan garantere at du ikke har lyst til å ta ut den motoren når sesongen starter og clutchen driver å hogger og slurer. =D>


mvh Finduz

_________________
/Finduz

1950 Ford shoebox
1953 Mercury Monterey
1968 Ford F-100 shortbed


Sist endret av Finduz den Lør 06. Feb 2010 19:17, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Lør 06. Feb 2010 19:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Finduz skrev:
Ikke misforstå, det var ingen kritikk til det du har gjort men bare ett tips :lol: . Det blir ett glasshardt belegg på svinghjulet som må bort (ved plansliping), så den nye lamell plata har 100% anlegg. Du har jo gjort så mye med motoren som har kostet penger. Kan garantere at du ikke har lyst til å ta ut den motoren når sesongen starter og clutchen driver å å hogger og slurer. =D>


mvh Finduz


hehe ingen problem jeg tok det ikke som kritikk jeg :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Lør 06. Feb 2010 19:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jan 2009 23:37
Innlegg: 230
Bosted: Fredrikstad
Crazy Horse skrev:
Finduz skrev:
Ikke misforstå, det var ingen kritikk til det du har gjort men bare ett tips :lol: . Det blir ett glasshardt belegg på svinghjulet som må bort (ved plansliping), så den nye lamell plata har 100% anlegg. Du har jo gjort så mye med motoren som har kostet penger. Kan garantere at du ikke har lyst til å ta ut den motoren når sesongen starter og clutchen driver å hogger og slurer. =D>


mvh Finduz


hehe ingen problem jeg tok det ikke som kritikk jeg :)



:wink:

mvh Finduz

_________________
/Finduz

1950 Ford shoebox
1953 Mercury Monterey
1968 Ford F-100 shortbed


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Søn 07. Feb 2010 19:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Jatta jatta i dag ble det endel banning i garasjen men det er jo ganske vanlig da ;)

For det første så var det ubehagelig trangt å få på plass heddersen på førersida , men etter å ha jekka bilen skummely mye opp fremme og fjerna clutc stag greiene bort til girkassa så klarte jeg å lur den inn ;)

Men så var det jo selfølgelig ett annet problem...
Da denne bilen har blitt bygd om fra automat til manuel gir tidligere så er sannsynligvis de clutch stag greierne ved siden av heddersen på førersida ikke helt orginalt \ eller plassert på rette plassen.
for når jeg nå koblet alt slik det var så er det ikke mulig å trø inn vlutchen da ett stag som går til clutch utløser lager "gaffelen" stopper i heddersen ????

Legger ved noen bilder...

Noen gode ideer , eller er det bare å gi balla å sette på de orginale manifoilene igjen?
Finne det sånn "orginale" manifolier med noe bedre flow enn disse orginale jeg har ?


Vedlegg:
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG [ 142.37 KiB | Vist 4373 ganger ]
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG [ 107.04 KiB | Vist 4373 ganger ]
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG [ 100.33 KiB | Vist 4373 ganger ]
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG [ 150.35 KiB | Vist 4373 ganger ]
DSC_0007.JPG
DSC_0007.JPG [ 112.31 KiB | Vist 4373 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Søn 07. Feb 2010 19:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
kansje kappe det staget som er merket problem og borre nytt hull lengre oppe til det andre staget som går til clutch "fork" en.
Problemet er jo at det staget merket problem tar nede toppen på hedderesen , så vist jeg kapper og lager nytt hull så kaaansje ?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Søn 07. Feb 2010 19:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 03:21
Innlegg: 180
Bosted: Sarpsborg
Omsveising av et eller to rør på headders er vel kanskje en mulighet?......

_________________
Tlf: 90888204
Mail: rg390@hotmail.com, evnt: ronny@sarpsborgmotor.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Søn 07. Feb 2010 19:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
hm da setter jeg helle på orginale manifoiler.. ska opp å sjekke nå om det er mulig å kappe stag greiene , tror det går bra.

hm ser ut som det skulle gå bra å kappe\korte ene staget litt inn ja.... tror jeg går for det i morgen eller no gidder ikke begynne nuh..

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Søn 07. Feb 2010 23:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 13. Nov 2009 12:55
Innlegg: 9
Bosted: Bergen
Å kjøre en slik motor uten headers er en meget dårlig ide effektmessig.

Det er trangt når en bruker headers på en manuellgearet 351c - men jeg hadde ikke problem på min bil- heller ikke problem på en kamerat sin bil. Headersfabrikat betyr vel en del -da headersen må være litt dypere på venstre siden. Mulig du må korrigere et av rørene. Ser av bildene at du ikke har hektet på stangen som går til clutchpedalen - hekt på denne slik at mekanismen kommer i rett posisjon. Staget merket med "problem" skal/kommer mye lengre bak når dette er på plass. Det er mulig du må varme det litt og bøye det ut mot innerskjermen for å gå klar. Borring av nytt hull/kapping av stag vil endre utvekslingen på clutcen. Dette kan føre til problem.

Ellers er det to muligheter til: Hydraulisk utløserlager/eller utenpåliggende hydraulisk sylinder. Ellers finnest det ombyggingssett for clutchvire. Felles for disse er at du får god plass :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Søn 07. Feb 2010 23:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
tja , det staget som ikke er kobla til utgjør ikke mere enn 2-3 cm forskyvning av dette andre staget.så det blir faktisk stående omtrent der det er nå.

men disse andre clutch greiene er dei dyre\vansklige å montere ?


Vedlegg:
test.jpg
test.jpg [ 110.49 KiB | Vist 4330 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Man 08. Feb 2010 09:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 13. Nov 2009 12:55
Innlegg: 9
Bosted: Bergen
Bruk av clutchvire vil inbefatte skifte av clutchus (på grunn av at viren drar og ikke skubber slik som den mekaniske løsningen)

Seve viren kan du få kjøpt f.eks her:
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG

Normalt skal det ikke være noen spesielle plassproblem for mekanismen til clutchen. Er du sikker på at du har headers til manuellgearet bil? Er eksosportene på CHI toppene i samme høyde som på orginale jerntopper?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Man 08. Feb 2010 16:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Heddersene har stått på en manuellt giret 71-73 modell mustang før.
så det skal passe men min bil har vært automat giret før og tror ikke dette stag greiene står helt på rett plassen rett å slett.

men hvis man skal bruke den wiren. må du ikke ha en an clutch pedal også da ?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Man 08. Feb 2010 21:50 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 13. Nov 2009 12:55
Innlegg: 9
Bosted: Bergen
Har ikke sette vaieren motert på noen bil -kan derfor ikke uttale meg om dette. Har imidlertid bygget om to mach1 fra automat til manuell -uten at dette medførte noen spesielle problem.

Ser av dine bilder at staget mellom innerskjerm og clutchus står litt langt fra rammevangen. Sjekk om kulen er skikkelig inne i foringene i røret..Lett at denne hopper ut når en holder på med arbeid med clutchen. (kulen på branketten på innerskjerm sitter i to plastforinger inne i røret som holdes på plass av en splint)

Ellers vil jeg ha sjekket at clutchpedalen ikke ligger i"gulvet" inne i bilen, men er ute. Det er lett å glemme dette når en ligger under bilen og skal hekte på staget fra clutchen og ingenting passer.. Hvordan jeg vet dette -been there -done it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Man 08. Feb 2010 21:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
sånn da har jeg kappa å borra nytt hull og kobla alt til og sålang virker alt greit, men har ikke starta og testa clutchen enda da så time will show.
Men det er jo justerbart det ene staget så det burde ikke være noe problem da :) men me får sjå når det er tid for oppstart av "dyret" hehe

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Tir 09. Feb 2010 15:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 24. Okt 2009 16:48
Innlegg: 74
Får håpe at utvekslingen ikke har endret seg, eller har endret seg såpass lite at det ikke er merkbart....bra jobba. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Ons 10. Feb 2010 22:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Montert litt småting i dag mens man venter på nok en pakke :)


Vedlegg:
DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG [ 107.82 KiB | Vist 4173 ganger ]
DSC_0006.JPG
DSC_0006.JPG [ 160.9 KiB | Vist 4173 ganger ]
DSC_0010.JPG
DSC_0010.JPG [ 161.17 KiB | Vist 4173 ganger ]
DSC_0011.JPG
DSC_0011.JPG [ 159.02 KiB | Vist 4173 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support