x3 Snurr på hjula og tell runder på mellomakslinga!!
Ikke no vits å åpne opp om du ikke skal bytte olje.
Har du sperre ? hvis ikke må du passe på at begge bakhjula snurrer likt hvis ikke får du veldig slappe tall :-p
Jeg gikk fra 3,55:1 til 3,08:1 angrer. Motoren går rigtignok mer avslappet, men ofret mer enn jeg trodde performance messig for å få ned turtallet ca 400 omdreininger. Kanskje den enkleste måten å trimme på

Jeg har 750nm på 1700g bil tl sammenligning, tenkte det var torque i massevis og at jeg ikke kom til å merke mye forskjell, tok feil der.
Om du ikke er bekymret for bensinforbruk så tror jeg du vil bli positivt overrasket over 3,73:1, 383 din tåler jo fint å cruise på 3000rpm i hundre den. Kommer til å flytte seg bra !
En grei mellomting er 3,42 og 3,55. Jeg hadde valgt 3,55 om jeg var deg, en fin mellomting mellom performance, kjørevennlighet og bensinforbruk.
Om du bommer kan du "jukse" litt med å sette på lavere/høyere dekk, da viser jo selvfølgelig speedometeret ditt noen km feil også men det går jo sikkert litt feil fra før :-p
Det finnes masse gear ratio kalkulatorer på nettet om du leiter litt.
Du taster bare inn turtall, høyde på dekket og km/t (evt mph)
http://www.csgnetwork.com/gearratcalc.htmlHvor høy er stallspeeden din med den converteren ?
En ting å passe på er at man kommer høyere opp på turtallet ved cruising enn det stallspeeden er, hvis ikke kan visst girkasse olja gå litt varm. ergo har du stallspeed på 3000 rpm bør man ha en utveksling så man ligger over 3000 rpm på motorveien.
Jeg har 2500 stall og ca 2300 i hundre, har gått kjempefint med min, men det er på en forsterket th400.