Jaja, her sidder jeg og funderer over livets finurligheter, og tragikomiske krumspring.
der er litegranne vodka i glasset, og en gul olds, blokerer innfarten.
hmm, jeg må vist hellere begynne med begynnelsen.
For knapt en måned siden, sad jeg å trålede gjennem annonserne på autodb, da en 1982 olds, fangede min opmærksomhet.
ikke var den pæn, eller speciel, eller bare generelt spændende.
Vedlegg:
olds1.jpg [ 52.51 KiB | Vist 5042 ganger ]
Vedlegg:
olds2.jpg [ 51.54 KiB | Vist 5042 ganger ]
Vedlegg:
olds3.jpg [ 32.79 KiB | Vist 5042 ganger ]
men prisen var lav, 6000,- og han var intresseret i et bytte.
så jeg tuslede op trappen, til Jeanett`s rom, og viste henne annonsen
http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_c ... 1260974648Hun sat å klagede på, at hun ikke havde penge til å kjøpe den.
men jeg gjorde henne opmærksom på at han var intresseret i et bytte, så hun kunne jo spørge om han ville bytte med golfen!
etter mye om å men, fik jeg forklaret henne, at hun maximalt, kunne få et nei. så tuslede jeg ned av trappen igjen, og satte mig foran datoren igjen.
tok en snak med henne dagen etter, og hun hadde stadig ikke fået ringet til han, så jeg bad henne om å få det gjort, ellers ville en annen bare kjøpe eller bytte sig til den!
hun kommer ned trappen med en alternativt udtrykk i ansigtet, hun lignede på en, som akkurat hadde spist ormen i tequilla flasken, og ikke er sikker på om hun liker den!
Jeg spurgte "hvad er der i veien?" og hun svarede. "Han sa JA???"
Så jeg har nå spenderet de siste tre ukerne, med å skru på glof, bare for at få den vekk fra tomten!
I dag, kom så den store dagen, hvor byttet skulle finne sted.
Hun å HeavyChevy, (Stor takk til han, for at still op, med så kort varsel!) her fra forummet, drog golfen op på hengeren, og tuslede til Fåberg.
det er en tur, som vanligvis, tager 2 1/2 time, hver vei. men problemerne, var ikke begyndt endda, da de lastede av golfen.
kjørte ned for at hente oldsen, og opdagede at batteriet var tomt, så en kompis, av sælgeren, skulle koble startkablerne fra subben til HeavyChevy, og på Oldsen. han koblede feil!!!!!
Subben tok ingen skade, men oldsen var umulig å starte, så den måtte dras op, til veien, for at få den på hengeren, hvilket resulterede i at det ene framdekket, slapp felgen, og tjaa.... dere vet hvad som følger, i den situasjonen.
kroken på vinsjen, på hengeren, hadde knekket tidligere, så de måtte finne et tau, å spleise på vaieren, for at få drat bilen op, og deretter spendt fast!
de var herhjemme kl 23.45 og jeg måtte ut å se hvad jeg kunne gjøre for at få bilen av hengeren, igjen!
fikk den av, med mye om og men, men nå står den her. kan stadig ikke starte, og blokerer for buicken, men jeg skal såmænd nok få det til!
om der er nogen her, som kan fortælle mig, hvad som skjer, når man lader et batteri, på feil poler, i tyve minutter, vil jeg da blive taknemmelig!