AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 14:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 25. Des 2009 00:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 17. Sep 2007 21:36
Innlegg: 138
Bosted: Son
Pakningssilikon mellom blokk og innsuget.

_________________
Vik Racing....The Best Damn Garage in Town

66 El Camino


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Des 2009 18:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
hm burde vel funke bare det at det blir litt mye stoff man må bruke.
Tenke eg lage til en pakning selv som passer noenlunde akkurat i sprekken der og smører på pakningsilikon på begge sider i tillegg så holder det nok.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Des 2009 20:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
får jo kjøpt ferdige pakninger som skal være nedi der? eller passer ikke slikt når en har alutopper?

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Des 2009 00:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 17. Sep 2007 21:36
Innlegg: 138
Bosted: Son
bare å kline på no guffe å skru fast.....

_________________
Vik Racing....The Best Damn Garage in Town

66 El Camino


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Des 2009 00:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Legg på ei feit pølse med bra silikon, la den tørke et kvarters tid, smokk på med innsug.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Des 2009 12:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
streetracer skrev:
Legg på ei feit pølse med bra silikon, la den tørke et kvarters tid, smokk på med innsug.


Det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre og for det er vel ikke så veldig mye "trykk" der så det burde vel funke bra det.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 26. Des 2009 13:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:03
Innlegg: 192
Bosted: Herøy (M&R)
Bedre med ei stripe silikon en pakning og silikon.
Når en bruker pakning og silikon, har pakninga en tendens til å gli ut av posisjon.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Søn 27. Des 2009 17:57 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Mar 2007 23:44
Innlegg: 6
Bosted: KATTEM
Skulle gjerne brukt dei flowmaster pottene jeg har fra før men de er i 2 1/4" . sa du her oppe , om du ikke skal bruke de så varsle så kan jeg være interesert i dem

_________________
T.E.O.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Des 2009 22:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 26. Mai 2009 15:56
Innlegg: 6
Crazy Horse skrev:
Bilde av de gamle toppene , er dette "closed Chamber" topper ? frodster vet nok :)
Så også at det var doble fjærer men vet ikke om det er orginalt på disse. rimlig store ventiler også.

Bildet av det gamle innsuget , det er 2 uttak merket med rød sirkel.
den til venstre er til ene ventildekslet den er vel ikke nødvendig ? kan vel bare sette på ett lite filter på dekslet ?
Men den andre tror jeg gikk til bremsekraftforsterkern så må jeg borre hull i det nye innsuget for å få koblet til den slangen fra bremsekraftforsterkern eller er det en annen måte å gjøre dette på ??
ANYONE ??


Dette er close chamber topper. Hvor mye skal du ha for dem?

Blir bra dette! har du tenkt på hvilken tenning du skal kjøre med?
Hvor mye løft er toppene beregnet for?

Blir bedre vist du bruker orginal gummipakning i tillegg til stoff mellom innsug og blokk. Jeg har hatt problemer med at det ikke holder tett nok,spesielt i bakkant.
Lykke til:)


Marius

_________________
73 mustang mach 1
410c stroker
CF dual friction
4-speed manual


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Man 28. Des 2009 23:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Apr 2009 16:50
Innlegg: 137
Bosted: Karmøy
Du har vacum-uttak på forgasseren som du kan koble til bremsekraftforsterkeren.

_________________
Tudor '29 m/351 Cleveland/C6/Dana 60
Big block Cougar '69 468 m/Kaase P51 heads
Firebird Formula 455 '73
Bronco '78 Triple black
Recaro Trans Am '82 m/355 TTI
Astro '90 lav og kort
Camaro '92 350/6speed/9" -Solgt

Bad ass boys drive bad ass toys!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Ons 30. Des 2009 17:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Da har "Summit" Nissen vært på besøk her og lagt igjen noen små pakker :):)


Vedlegg:
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG [ 151.24 KiB | Vist 4952 ganger ]
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG [ 144.87 KiB | Vist 4952 ganger ]
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG [ 118.66 KiB | Vist 4952 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Tor 31. Des 2009 01:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 26. Apr 2009 11:48
Innlegg: 47
Bosted: Karmøy
Pakker er gøy det :D , venter på en jeg også.. :D

_________________
http://www.karmoyrodogcustom.dinstudio.se
CV:
Nå 1968 Camaro RS, 98 Tahoe 6.5 TD

Solgt:
2004 Dodge Ram srt 10
1973 Trans AM
1988 Trans Am GTA
1967 Chevelle
1968 Le Mans
1965 Mustang HT
1980 Dodge Van
1980 Oldsmobile


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Tor 31. Des 2009 15:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 24. Okt 2009 16:48
Innlegg: 74
Så...når skal vi begynne å skru sammen motoren? hehe....Har fri til og med mandag :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Tor 31. Des 2009 15:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
hehe, har såvidt begynt eg... bare noe småting da.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 71 Mustang Mach 1 351c
InnleggSkrevet: Tor 31. Des 2009 17:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
litt mere bilder... gjort noe småting i dag.


Vedlegg:
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG [ 94.28 KiB | Vist 4861 ganger ]
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG [ 118.56 KiB | Vist 4861 ganger ]
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG [ 98.69 KiB | Vist 4861 ganger ]
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG [ 126.26 KiB | Vist 4861 ganger ]
DSC_0006.JPG
DSC_0006.JPG [ 129.96 KiB | Vist 4861 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support