AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 01. Mai 2026 16:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 29. Okt 2009 21:55 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Dere gjør en kjempejobb , artig med bilder av eldre Amcars 8)

Du har ikke forvekslet den Camaroen med den andre gule som også ligger der, denne under her?
Den VD bilen hadde 2 eiere på Helgeland, så ble den solgt nordover , hvor den ble ommlakkert og fikk annen motor osv, stripene var en kompis av meg som fikk lakka.

Bilde

Ang Caddyen må det være en veldig sjelden detalj med de lysene :D

Buicken kan nok være registrert som en 77 , men er en 76, her er bilde av Electraen i 77.
Bilde

Keep up the good work Bilde

leaded skrev:
pontchief skrev:
Mye flotte bilder 8)

CAMARO-Men har denne gått der nede :?: Bilde ser ut for å være tatt på vårt Brønnøytreff.
Denne hadde VD19677 og gikk lenge her i distriktet.

Mhv. denne, er jeg ikke sikker selv, men ble tilsendt fra et amcarmedlem i Molde.....har gitt din info videre, og avventer dette. Men syner selv å huske en lignende gul camaro som hadde no greier/grafikk på sidene her nede en stund...men....

Denne er sannsynligvis en 75 eller 76 , de ble mindre i 77 :D
Buick_Electra1977 Papirene sa 77mod, kjente til bilen, og tok en ekstra sjekk hos eier , 77 sier kopiene hans.

Har ikke hørt om at du kunne få doble lykter org på en 54 Caddy annet enn prototyper , men vet at en del USA biler fikk det i 57 , men ble ikke godkjent i alle stater før 58.
Cadillac_Eldorado54.jpg Jeg og, MEN DENNE HADDE!! Og hadde GM støpemerke innvendig. trodde det kunne være noe triks,men skjermene var ikke modifisert, (sveiset,etc. i )og f.eks.59 Chevy var ikke like. Jeg kjente til bilen mye, jobbet sammen med eieren, og fikset også diverse mangler på denne. Er fremdeles en av mine drømmebiler.
Det var en billedreportasje i Amcar, hvor denne bilen var med fra en bakgate i Oslo. Senere vet jeg en amcarklubb/gjeng prøvde å få tak i den uten hell, men den forsvant.Og siste rykte sier den er under full restaurering....

Kjempe om noen gir ekstra info.... jeg kjenner personlig til en del, + har fått en del konkrete kilder. Men, etter som årene går har nok husken sviktet av og til....... og dette kan gi feil i materialet. Vi retter opp etter hvert ting påpekes!
Vi mangler masser av biler ennå,men ser stadig nye bilder dukker opp, de siste fra noen lastebil/buss påbyggere i området.
Dette arkivet krever mye når en skal skaffe inn bildermateriale,noe info, + å digitalisere det hele, før det kommer opp i arkivet......... håper allikevel det kan være til glede for både Moldes amcar interesserte, og andre!!

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 01. Nov 2009 12:57 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Kan ikke gjøre annet enn å bøye seg DYPT i støvet for gjenget i Molde, for det er en sinnsyk jobb som Dere har gjort.
Mye artig å se på her, og ikke minst mange biler som man har sett rundt om andre plasser i Norge, dukket opp i denne extrem gode bildesamlingen. Ett øyeblik trodde man jo at det meste av AMCARS har vært innom i Molde. :lol:

KANONJOBB =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 01. Nov 2009 17:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Speednight Tromsø skrev:
Kan ikke gjøre annet enn å bøye seg DYPT i støvet for gjenget i Molde, for det er en sinnsyk jobb som Dere har gjort.
Mye artig å se på her, og ikke minst mange biler som man har sett rundt om andre plasser i Norge, dukket opp i denne extrem gode bildesamlingen. Ett øyeblik trodde man jo at det meste av AMCARS har vært innom i Molde. :lol:

KANONJOBB =D>

Takker for det.! mye jobb? ja, men er morsomt å kunne dokumentere dette også!
Bare i dag,etter henvendelse om at flere røde biler har hatt blålig farge, har medført justering av 500 bilder med rødfarge,saturasjon,lagring,og opp igjen på serveren. problemet var et program som regulerte bildestørrelsen som ikke var godt nok!!
Vår fordel er at flere som fremdeles er med innen motormiljø i Molde, også var med den gangen , og tok bilder! selv var jeg med fra starten av AmcarMolde, og har en del foto. Flere som kom til etterpå f.eks. Stephan innen Moldestuket begynte å lagre bildene han tok i manuellt kartotek, og disse har jeg fått lane og digitalisert. Club8s formann er også sjeldent uten kamera, og også bidratt mye. En av våre egne styremedlemmer satt med mye av forsikringssystemet for Amcar lokalt, klubbavisa, sekretær m.m. og han har mye + noen videoer fra tidlige tider.
Ellers er vi fremdeles "dus"med mange som er villige til å bidra, f.eks. tidligere lokale påbygg firmaer, med deres slektninger som har denne dokumentasjonen. God kontakt med lokale historikere, og "orginaler"..
Og ja, det har gått mye spesiell bil i området! Dette er noe mange, også fra andre steder har bemerket!

Vi kjenner til mye mer, og vil prøve å få dette med, men det var dette med tid da. Mesteparten må en selv følge opp, å sitte å vente på tilsendelse fungerer nok treigt her som andre steder, noen må ta i, og sette det i gang.

Takker for responsen, og tilbakemeldinger/opplysninger. Hyggelig at dette settes pris på!
går dere på denne siden: http://www.accmolde.org/galleri.html kan dere også nederst til venstre finne flere videoer fra 80 tallet vedrørende amerikansk bil og Molde. 8) 8) 8)

PS! PontiacChief! YUP! Camaroen er nok feil, bildesenderen mente det var denne, men etter kontakt med den mulige eieren i Molde, så var grafikken helt anderledes, og også han kjente til denne på bildet! Oppdatering ordnes! #-o

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Nov 2009 13:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

544 bilbilder....!!!! =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Nov 2009 21:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

var mye fine biler der ja :D :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 28. Nov 2009 23:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Lurer på hvorfor jeg ikke får fram side 13 og oppover. Flere som har problemer?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 29. Nov 2009 00:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Samme her..
Noen som vet noe om den rosa 58`Pontiac`n på side 2 ??
Starchief?
Ser den har Z skilt også, Importbil?
Har ikke gått så mange 58`r her i Vestfold..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 30. Nov 2009 02:51 
Avlogget
Get going
Get going

joast skrev:

Er nok fordi det ikke er flere bilder der :)
Har alltid stått side 1-15, kommer nok opp når flere bilder er på plass :)

Den Rosa Pontiacen gikk i Sarpsborg da en moldenser bodde der nede en periode, han tok med bilen opp hit når han kom flyttende.
Men vet ikke hvor den tok veien videre

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Des 2009 08:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Pimpala skrev:
joast skrev:

Er nok fordi det ikke er flere bilder der :)
Har alltid stått side 1-15, kommer nok opp når flere bilder er på plass :)

Den Rosa Pontiacen gikk i Sarpsborg da en moldenser bodde der nede en periode, han tok med bilen opp hit når han kom flyttende.
Men vet ikke hvor den tok veien videre

Solgt nedover igjen til Moss,Sarpeområdet, svart matt nå, og har blitt fiksa en del..

Og,jepp det er ikke flere sider med bilder enn til 13 ennå,kommer flere, og for enkelt skyld er de andre linkene videre ferdig opplagt.................en del arbeid med dette, og enhver forenkling skaper en "enklere hverdag".. :wink: :wink: :wink:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Nov 2010 13:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

dodge1969 skrev:
artig med gamle bilder.har sett gjennom galeriet men,ennå må det mangle noen fra moldedistriktet.prøvde å finne en gammel pontiac catalina der som jeg hadde mens jeg bodde i Eide som jeg solgte til Elnesvågen om jeg ikke minnes feil.bilen var en 62 modell og 4 dørs.hadde vært artig om det finnes noe bilde av den som evt.kunne legges ut. :D

Kunne det være denne??? Var avbildet i Amcarpresentasjon av Kristiansundsklubben i 82

Vedlegg:
velie0010.JPG
velie0010.JPG [ 116.78 KiB | Vist 5958 ganger ]

Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Nov 2010 14:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

602 biler i Nostalgia Galleriet!!! (klikk på høyresiden )http://www.accmolde.org/galleri.html

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Jul 2013 12:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Heisann. Gammel tråd dette her men samma det.
Pontiacen catalina'n 1962 4 door det er snakk om fra moldedistriktet finnes fortsatt den om enn i litt dårlig forfattning. Og jeg tok en 30-45 minutters video for dokumentasjon av mangler feil og rust før ev restaurering. (dette var i 2005, men som sagt bilen står fortsatt her hos meg den.
Vedlegg:
pontiac catalina 62 dash1.jpg
pontiac catalina 62 dash1.jpg [ 49.96 KiB | Vist 5618 ganger ]

Vedlegg:
pontiac catalina 62 2.jpg
pontiac catalina 62 2.jpg [ 45.73 KiB | Vist 5618 ganger ]

Vedlegg:
pontiac catalina 623.jpg
pontiac catalina 623.jpg [ 48.12 KiB | Vist 5618 ganger ]

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter