Nova-Freak skrev:
Gratulerer med en verdifull bil og et stykke historie! Og til de som sier at det finnes så mange av disse at du bare skal grave den ned eller kaste den; andelen 2-dørsbiler overstiger langt andelen av 4-dørsbiler i Norge i dag, også for Chevrolet Nova. Dette er totalt snudd på hodet i forhold til slik det var den gang disse bilene startet sitt liv. I Norge var det kanskje en håndfull 2dht totalt, og mange ganger flere 4-dørsbiler med 6-er og manuell.... Men snart ser man ikke en 4-dørsbil på treff, mens du kan se deg lei på 2dhter i varierende grad av streetmachine-utseende. Noen har definert at 2dørs er det eneste som gjelder. Men jeg synes det minner for mye om sauementalitet til at det passer for meg... Nei; dare to be different! 4-dørs er tøft! Og så praktisk hvis man faktisk skal bruke bilen sin til noe annet enn en investering... (Kjøre med, for eksempel....?)
De siste tiårenes importbølge gjør jo at den oppvoksende slekt får et totalt vrengebilde av den norske amcarhistorien! Historieforfalskning, liksom. Sånn sett er denne 4-dørs "brakka" langt sjeldnere og mye mer verd enn en hvilken som helst 2-dørs! Dette var ryggraden i den norske amcarparken, de bilene man så i bybildet, og som gjorde at man kunne begynne å drømme om amerikansk bil i hele tatt! Grunnen til at man har et forhold til amerikansk bil er jo som oftest at man hadde en nabo eller storbror eller i ditt tilfelle en onkel som ble et forbilde. Oppfordringen må da bli: Ta vare på 4-dørsbilene for historien sin del, og ikke la dem falle i hendene på folk som bare skal ha dem som delebiler til 2dht.-ene sine! Fortsetter det, blir 4-dørsbiler sjeldnere enn tenner på høna!
Og velkommen i familien til oss med 4-dørsbiler! Vi har det gøy vi også....
Fan
Har du vert inni hodet mitt og stjælt det jeg skulle si
alfa
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275