AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:38

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 17. Aug 2009 21:30 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Jun 2009 13:40
Innlegg: 6
Er det mekanisk å elektronisk spenningsregulator den jeg har er det 4 på den tror det er til elektronisk spenningsregulator men jeg her ikke elektronisktening på min ?? er det derfor den ikke vill lade den lader på ca 11.7 nå ?? Har set den med 2 stk på å lurer på om det er den jeg må ha ???
er det noen som har peil på det??? Har den noe med ladinga ???? har byttet 3 dynamoer å ny regulator ?? men lader ikke


Vedlegg:
Filkommentar: Har denne nå
ballast-resistor-3874767.jpg
ballast-resistor-3874767.jpg [ 24.42 KiB | Vist 2776 ganger ]
Filkommentar: Må jeg ha denne
Hot-Spark Ballast Resistor.jpg
Hot-Spark Ballast Resistor.jpg [ 40.83 KiB | Vist 2776 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Aug 2009 21:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Jun 2009 13:40
Innlegg: 6
eller har det ikke noe med ladinga :oops:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Aug 2009 10:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 12. Mai 2009 16:56
Innlegg: 3
Bosted: Gardermoen vest++
Dette er en formotstand og har ingen ting med ladingen å gjøre.Denne skal gi høyere spenning til coilen i startøyeblikket.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Aug 2009 10:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Jun 2009 13:40
Innlegg: 6
er det noen som veit hva som kan vær galt ?? Den vart sån etter å har byttet ledningene ved torpedovegen dem var nesten borte pga brann ?? Er det samme ledningsnett på volare å aspen ??mulig jeg må bytte ledningsnette i motor ???


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 19. Aug 2009 22:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Jun 2009 13:40
Innlegg: 6
Fant feilen 1 ledning var feil :oops: [-o<


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 23. Aug 2009 01:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jun 2006 22:43
Innlegg: 291
Bosted: nordmøre
som mr ahlbom sa er det enm formotstand men den øker ikke spenningen, den senker spenningen til coilen når motoren går, i startøyeblikket får derimot coilen batterispenning som da egentlig er for høy spenning for coiler som skal ha disse montert, mange biler har en motstandskabel som fungerer på samme måten.

_________________
[i]68 olds cutlass 455 under rest
70 camaro rs undder rest
77 camaro
76 malibu landau coupe under rest
88 chev van
77 caprice prosjekt
80 caprice prosjekt
92 chevy tiara presidental


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support