AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 25. Mai 2026 14:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 20. Feb 2006 18:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Eg har importert ein veteranamcar i vinter som skal forevises Trafikkstasjonen (tidligere Biltilsynet) i.f.m. registrering i april/mai.

No bur eg knappe fem minutter fra Trafikkstasjonen på Jessheim og det er naturlegvis enklest å nytte denne. Er det nokon som har erfaringer på godt eller ondt med stasjonen/folka her? Må jo ta med at etter omorganiseringa av Statens Vegvesen i fjor så blei kontroll/registreringsdelen i Lillestrøm slått saman og flytta hit til Jessheim. Dermed har det vel kanskje vore litt sirkulasjon med ansatte også.

Bilen er så godt som i originalt utførende, men har amerikansk lysutstyr sjølvsagt. Og andre tidsriktige detaljer...

Tar i mot tilbakemeldinger her, evt tips om annan trafikkstasjon som "verdsetter" amcars. For eksempel kan Bergen være interessant, da bilen er lagret der inntil våren kjem og det er farbart over fjellet.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 25. Feb 2006 19:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Det har blitt meg fortalt at trafikstasjonen på Kongsvinger skal være trivelig ovenfor amcars.

Jeg registrerte min der, og bortsett fra bemerkningene ovenfor de feilene og manglene som nå en gang var der (Defekt speedometer, manglende varseltrekant og blinklysproblematikken fra og med 1972), så var det bare lutter glede over vellyd fra V8'ern.

Jeg la merke til at han som kontrollerte bilen min hadde Chevys bowtie logo på mobilen sin, mulig at det hadde noe med saken å gjøre. 8)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2006 15:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Takker for bra tips. Hyggelig, og absolutt innafor akseptabel distanse.

Tek gjerne i mot fleire tilbakemeldinger på temaet!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 07. Mar 2006 23:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

jeg tok inn min 68 camaro cab i 2004 og viste den på lillestrøm...og har bare positive tilbake meldinger derfra. De var veldig hyggelige og det var ingen problemer med noe der. Nå er bilen min i helt original stand og alt gikk som smurt...
eneste de sjekka var om lysa virka...alt av info måtte jeg selv gi dem ang motor og hele pakka...

i 2002 viste jeg den forrige bilen min der, en 67 camaro cab (som aldri hadde gått på norske skilter) på jessheim og der var det likedan, bortsett fra at han som sjekka bilen der...var helt grønn..hadde til og med lekkasje fra girkassa når den sto på bukken der inne, men det brydde de seg ikke om. Eneste han kikka på var rammenr....han fant det ikke og når jeg viste han det lurte han på om det "skulle stå der"
så....jeg har bare positvie erfaringer derfra...

lykke til....

:-)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Mar 2006 22:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Sitat:
Det har blitt meg fortalt at trafikstasjonen på Kongsvinger skal være trivelig ovenfor amcars.

Det var i en periode en fra den lokale amcarklubben som jobbet på trafikkstasjonen på Kongsvinger og den gang var det veldig bra.
En av de eldre ansatte der har desverre vært vanskelig å diskutere med når det gjelder ombygginger (bremser, motorbytte). Tror han har sluttet der nå... pensjonist?
Det siste året har jeg kun hørt positive erfaringer fra de som har vist Amcar på Kongsvinger når det gjelder tilnærmet originale amcars.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 05. Jan 2007 18:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Gratulere med fin repotasje av bilen i amcar sitt nyeste nr 8)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 05. Jan 2007 21:55 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

elcamino skrev:
Gratulere med fin repotasje av bilen i amcar sitt nyeste nr 8)

HeHe, det var ein gammal tråd å gripe tak i. Jo, takker for det! :D

Og viss nokon lurte på utfallet/valg av trafikkstasjon så endte eg opp på Kongsvinger pga. lang ventetid på Jessheim. Hadde med meg dokumentasjon fra AMCAR på bilen ved frammøte på trafikkstasjonen der og det gjekk som smurt. Som det blei nevnt lenger oppe her så likte gutta i hallen der klassikere med V8-lyd. :wink:

Det eineste eg mislikte var at dei prega inn chassinummer på nytt like ved fender tagen. Ikkje særlig diskrèt med andre ord. :cry:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 06. Jan 2007 17:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Var på Jessheim i sommer og det var f.... ta meg noe av de sureste trynene jeg har møtt noen gang. Jeg skulle hente skilter innen 6 mnd's regelen og så hadde jeg forlagt del II av vognkortet. Det var ikke særlig smart men det kan jo skje alle. Fikk beskjed om å dra hjem (Moss) for å lete mer. Fant jeg ikke del II da kunne jeg komme tilbake å skrive tapsmelding. Jeg hadde jo lett som et h.... første gang men den gang ei

Har også hørt at Kongsvinger er et OK sted

Good luck
Morten

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 06. Jan 2007 18:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

er det du som har den gule challengeren som var i amcar?
Råtøff bil :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 07. Jan 2007 13:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Gaute skrev:
er det du som har den gule challengeren som var i amcar?
Råtøff bil :D

Jo, takk for det :)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 08. Jan 2007 02:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Morten Braarud skrev:
Var på Jessheim i sommer og det var f.... ta meg noe av de sureste trynene jeg har møtt noen gang.

Jo takk, jeg bor her og er fult klar over det jeg også. Blir irritert hver gang jeg er der, men det er ikke så smart foran dem. :evil:

1972 Mustang Mach1
Hjemmesiden min

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 09. Jan 2007 17:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

71mach172 skrev:
Morten Braarud skrev:
Var på Jessheim i sommer og det var f.... ta meg noe av de sureste trynene jeg har møtt noen gang.

Jo takk, jeg bor her og er fult klar over det jeg også. Blir irritert hver gang jeg er der, men det er ikke så smart foran dem. :evil:

Må komme med ein liten historie derfra, eg da. Eg klarte å få eine dama i skranken til først å himle med augene før ho tødde opp i et stort smil.

Eg var der for å hente prøveskilter og ho slo inn på dataen nødvendige opplysninger før ho kom til bilens regnummer. "Aldri vært registrert i landet" svarte eg. Da er det som dama klapper sammen og utbryter: "Ja, da må jeg ha bilens chassisnummer!" Samtidig ser eg på ho at ho tenker at her er enno ein dust som ikkje har nødvendige data med seg. Eg holdt blikket hennas og ramsa opp chassisnummeret og da fallt jammen haka hennas. :shock: Så gjekk det to sekunder der ho summa seg og så måtte ho be om det på nytt mens ho la det inn i dataen. Ender med at ho ser strengt på meg og spør om eg er sikker på dette. "Man kan da navnet på barna sine :!: " svarte eg. Da måtte ho smile litt bak disken også. :lol:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 09. Jan 2007 19:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

challenger skrev:
71mach172 skrev:
Morten Braarud skrev:

Må komme med ein liten historie derfra, eg da. Eg klarte å få eine dama i skranken til først å himle med augene før ho tødde opp i et stort smil.

Eg var der for å hente prøveskilter og ho slo inn på dataen nødvendige opplysninger før ho kom til bilens regnummer. "Aldri vært registrert i landet" svarte eg. Da er det som dama klapper sammen og utbryter: "Ja, da må jeg ha bilens chassisnummer!" Samtidig ser eg på ho at ho tenker at her er enno ein dust som ikkje har nødvendige data med seg. Eg holdt blikket hennas og ramsa opp chassisnummeret og da fallt jammen haka hennas. :shock: Så gjekk det to sekunder der ho summa seg og så måtte ho be om det på nytt mens ho la det inn i dataen. Ender med at ho ser strengt på meg og spør om eg er sikker på dette. "Man kan da navnet på barna sine :!: " svarte eg. Da måtte ho smile litt bak disken også. :lol:

Flott bil og fin historie.Bilde

Eg ha vøre fanatisk Amcar mann i mange år, men har til gode og huske chassie nummer.
Ja,jeg vil tro , hun var stor i øyan. :mrgreen:

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester