AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 06:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 30. Apr 2009 23:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
adrian-100 skrev:
Kjøpte en mison 18 i går 4000kr :shock:, men så hadde jeg alt kjøpt en reduksjonsventil fra tema. De opplyste maks 200bar, på kranen så står det 250 og på flasken står det 300bar. Noen som har prøvd denne regulatoren på blandings gass? Må jeg virkelig ha en regulator til 1000kr? Vi ikke ha den tema greien smellende i kjæften akurrat. :lol:


:) fikk du ikke med deg reduksjonsventil / regulator når du kjøpte maskina da :) bruker jo å være med det :-k vet ikke hvilken leverandør biltema bruker på detta ,men kjøp noe som er holdbart , gass er dyrt

Bilde

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 01. Mai 2009 01:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
adrian-100 skrev:
Kjøpte en mison 18 i går 4000kr :shock:, men så hadde jeg alt kjøpt en reduksjonsventil fra tema. De opplyste maks 200bar, på kranen så står det 250 og på flasken står det 300bar. Noen som har prøvd denne regulatoren på blandings gass? Må jeg virkelig ha en regulator til 1000kr? Vi ikke ha den tema greien smellende i kjæften akurrat. :lol:



Da er kranen godkjent til 250 bar. Flaska er godkent til 300 bar, men de fyller bare 200 bar på flaskene.

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 01. Mai 2009 20:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 21. Sep 2008 00:32
Innlegg: 18
Okey, skrudde den på og viste 200bar. :D Nei har bare den største maskinen til tema så ikke noe fulgte med.
Faktisk ikke så verst når man har euro slange og innerliner, men i det siste har den begynt å lugge av og til, så må bytte den in.

Sikler på en origo c170 :P Helst lyst på lka150 men de blir altid solgt på dagen. :(
Noen som vet om god pris på c170 maskinen?

_________________
Camaro z28 79mod


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 01. Mai 2009 21:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Hei. Korleis er det med priser på gass? Leige av flaske osv?
Hadde vært greitt å eigd ei flaske sjølv. Har eitt Migatronic apparat som eg skulle hatt i gang, men mangler flaske.

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Mai 2009 00:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
walker76 skrev:
Hei. Korleis er det med priser på gass? Leige av flaske osv?
Hadde vært greitt å eigd ei flaske sjølv. Har eitt Migatronic apparat som eg skulle hatt i gang, men mangler flaske.


Hei :) Flaske leie ligger vell på rundt 3-4 kr pr dag, etter hvilken avtale man har, og hvor lenge du hvil leie o.s.v fylling på ca 500 kr

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Mai 2009 00:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
adrian-100 skrev:
Okey, skrudde den på og viste 200bar. :D Nei har bare den største maskinen til tema så ikke noe fulgte med.
Faktisk ikke så verst når man har euro slange og innerliner, men i det siste har den begynt å lugge av og til, så må bytte den in.

Sikler på en origo c170 :P Helst lyst på lka150 men de blir altid solgt på dagen. :(
Noen som vet om god pris på c170 maskinen?


ligger vel på ca 6-7 lappa tenker e , trur tess kjører en kampanje på denna , ta en tlf dit og hør :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 14. Jun 2009 02:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
Ville bare komme med en anbefaling på Mig-apparat. Fikk et helt nytt apparat fra Migatronic som delbetaling for en sveisejobb jeg gjorde på en '70 Mustang Fastback tidligere. RallyMig 160 heter det. Superdupert apparat, enkle innstillinger og fungerer veldig bra med både 0,6 og 0,8 tråd.

Er lagt ut endel bilder fra rustsveisinga på '70'en på denne tråden på mustangforumet, side 3 og 4 http://www.norskmustangclub.no/phpbb/vi ... 0&start=24

Scroll ned til rundt halvveis på side 3.

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 16. Jun 2009 17:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 19. Des 2006 09:57
Innlegg: 98
Bosted: Slemmestad
til dere som kan dette med mig - sveising og type gass man kan og bør bruke.

noen hevder at til punkting og korte sveisesømmer i tynnplate kan man like godt bruke ren CO2 istedet for argon/co2 blandingen som er veldig dyr.
eneste ulempen jeg har hørt er at CO2 gassen gjør at sveisepunktet blir mye varmere enn om man hadde brukt argon/co2 blandingen.

stemmer dette, noen som har synspunkter ?

_________________
-56 Bel Air 2 dhtp
2002 Chevy Tahoe LT
har eid:
95 G30 Starcraft
96 Grand Voyager
80 Chevy Malibu


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Jul 2009 22:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 06. Nov 2008 20:28
Innlegg: 142
Bosted: Larvik
ser dere prater om fuge?!! hva vil dette si, sveiser masse så kan godt hende jeg gjør det selv uten å vite hva man kaller det, jeg selv er ganske stor fan av å false, borre hull, pungte og tinne. bruker da sveisegrunn før jeg setter falsen bak slik at det er noe der.
men har noen bilder, forklaring osv ?

_________________
Hater Skatt, Moms og Rust

1992 Jeep Cherokee 4l limited
1971 Dodge D100 long bed 318/727
1988 Dodge van B350 Le gasser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Jul 2009 22:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Amunds_1 skrev:
ser dere prater om fuge?!! hva vil dette si, sveiser masse så kan godt hende jeg gjør det selv uten å vite hva man kaller det, jeg selv er ganske stor fan av å false, borre hull, pungte og tinne. bruker da sveisegrunn før jeg setter falsen bak slik at det er noe der.
men har noen bilder, forklaring osv ?


hei :) Glømmer bestandi å ta bilder av fuginga :lol: er så steika opptatt da, for att det ikke skal dra seg #-o
men e skal prøve å ta noen når e holder på :wink: for all del :) e er ikke noen sveiseguru :lol: men har lært meg noen knep
opp igjenom , metoden e bruker er å punkte inn sveise del`n / plåt , når e starter å sveise inn/ punkte , så fuger e med 0,8 kappskive , starter på mitten og sveiser/punkter like mye på vær side , fuger hele tiden og kjøler ned med luft hele tiden :)
da oppnår du 100% gjenom sveising og porefrit :) detta funker 100% for min del :) sveisa inn en bakskjærm på carawelle :oops: denn er lang :lol: brukte denna metoden da også , vart helt 100% dro seg ikke :)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Jul 2009 23:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) det er jo mange bilbyggere og karosserimakere her på forumet som også kan komme med mye tips hvordan detta kan gjøres :wink: litt rart at dem ikke har vert her , dem har kansje en del bilder av div store sveise jobber også:)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Jul 2009 00:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
perg skrev:
til dere som kan dette med mig - sveising og type gass man kan og bør bruke.

noen hevder at til punkting og korte sveisesømmer i tynnplate kan man like godt bruke ren CO2 istedet for argon/co2 blandingen som er veldig dyr.
eneste ulempen jeg har hørt er at CO2 gassen gjør at sveisepunktet blir mye varmere enn om man hadde brukt argon/co2 blandingen.

stemmer dette, noen som har synspunkter ?


:) men hvor mye forsjelige gass flaska skal en ha stående , dyrt i lengden detta å da , det er jo argon det går mest av :) i alle fall her i garasjen :) å varme , det liker vi minst mulig av :)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 17. Jul 2009 15:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) Har jo også en anen trå som er mere beregna på det vi holder på med :) Mig braizing Trå`n heter Cusi 3 og inneholder
kopper og sillisium leggering og har ett mye lavere smeltepunkt 8) mellom 900-1020 grader mens den trå`n e bruker no er
opp imot 1600 grader :) kommer nok til å gå over til denna , siden e har så mye karosseri sveising :)
er beregnet for bilkarosseri og galvaniserte plater, så e får heller sitte med 2 forskjelige gassflasker , bruker vel argon 4.0 trur e på Cusi3 :-k levers i 1,0 5kg 0,8 15kg 1,0 15 kg og er nok mye dyrere en standard trå #-o skal sjekke opp hvor mye det koster :)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Aug 2009 16:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 19. Des 2006 09:57
Innlegg: 98
Bosted: Slemmestad
ok da blir det vel ei flaske me argon/co2 blanding tenker jeg...

_________________
-56 Bel Air 2 dhtp
2002 Chevy Tahoe LT
har eid:
95 G30 Starcraft
96 Grand Voyager
80 Chevy Malibu


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Aug 2009 02:29 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
Av gass bruker jeg Mison 18, det bruker vi på jobben min også.

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support