AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 12. Jun 2026 01:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ødelagt dekk, ansvar?
InnleggSkrevet: Tor 25. Jun 2009 18:35 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hei.

Var 16 Mai i år hos en lokal dekkbutikk her i området og fikk lagt om no 15" dekk. Det var helt nye dekk, som lå på noen felger fra en annen bil som jeg planla og bruke for ca 1 år siden. Så fikk lagt de om for alt for mye penger, fordi jeg var keen på nye dekk på nyanskaffete alurims til 16 Mai. Så greit nok hittil, dekka blei lagt pent på og alt virket greit. Eneste var vel at de fylte for lite luft og påsto i farta at de ikke viste hva trykket skulle være. (dekksjappe ja ???)

Men så skjer følgende.

Bruker dekkene til i forigårs, uten problem, med rett luft og alt. Så punkterer jeg plutselig, finner en glassbitt stående i hjulet, litt på innersiden, ett par mm fra det mønsteret stopper. Drar denne ut og konstatere ett lite hull, men nok til at det må lappes.

Drar på denna butikken der jeg fikk lagt dem på og spørr om de kan lappe skaden. "Jada, ingen problem" sier de og ber meg komme tilbake neste dag.

Gjør da dette, og da sier det at dekket var "dårlig" og de har revna det.. Fin flenge på innerside og brutt "tråder/armering" i dekkkanten som ligger innafor felgkant og videre opp mot midten av dekkside.

Fyrn som la om påstår hardnakket at dekket var skadd og skade bare ble totalt når de skulle ta det av felg for å lappe det. Men jeg har da faen kjørt på dekket lenge nå uten problem, har ikke merket en dritt som skulle tilsi at det var dårlig. Har ikke måtte etterfylt luft heller etter jeg måtte fylle siden de var late/udugelige og jeg måtte gjøre det selv.

Så nå sa han at jeg kunne kjøpe nytt dekk til en mystisk pris eller finne ett nytt selv så skulle de legge ut for ommlegging og balansering for det. Men dekket måtte jeg betale/skaffe selv..

Flere en meg som finner det merkelig at JEG må betale/kjøpe no nytt som var helt i orden, bortsett fra ett lite uproblematisk hull. Det var da faen de som ødela det, og er usmakelig og komme med massse piss og skylde på kunden. De har ingen beviser på at dekket var dårlig, det så helt fint når jeg leverte det i går, men desverre har jeg ingen beviser på det de påstår heller..

Noen tanker / tips her?

Hilsen irritert og amputert billist lulz..... :shock:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ødelagt dekk, ansvar?
InnleggSkrevet: Tor 25. Jun 2009 23:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Hvis de ikke vet hvilken bil dekket skulle på kan de ikke vite hvilket lufttrykk de skal ha.

Vanskelig å si noe uten å ha sett dekket. Men generelt kan man vel si at hull som etter spiker er kurant å lappe mens langsgående flenger som etter glassskår kan være verre. Det er vel ikke utenkelig at corden har blitt skadet av glass-skåret?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 26. Jun 2009 15:42 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Flenga laget av dekkverksted er helt på andre siden av dær skaden som kom av glasset var.. Merkelig. Fatter ikker hvordan de har fått dette til og finner det latterlig at de kan ødelegge dekket og ikke erstatte det..!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 03. Des 2009 19:40 
Avlogget
Get going
Get going

hent hjem dekket og ta det med til en annen dekkbutikk og få en uttalelse fra dem. ta så kontakt med forbruker kontoret og dem opplyser deg om dine rettigheter og sjappas ansvar, useriøse har vi ikke bruk for, har selv vært uhledig der dekkskoen har skjært istykker dekket men da under montering av dekket, det er fult mulig på et nytt dekk også.

76 malibu landau coupe under rest
88 chev van
77 caprice prosjekt
80 caprice prosjekt
92 chevy tiara presidental

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 03. Des 2009 20:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Kan det være slik at du punkterte plutselig og fikk skadet dekk kanten i det du ble fri for luft?

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet