AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 06:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 70 Camaro 454
InnleggSkrevet: Søn 24. Des 2006 12:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Des 2006 15:04
Innlegg: 9
Bosted: Trondheim
Jepp jepp har en 70 1/2 camaro nyoppussa i polen, med nybyggd 454 motor fra 1991 som starta livet som en 330 hesters marine motor. Disse er vel også balansert fra fabrikken av

Da jeg var å kikka på bilen i juni for å kjøpe den sto den uten motor og girkasse.
Selgeren satte sammen 454en med nye parts (ringer, lager, løftere, kam, innsug og gasser)
Oppsettet skulle ligge mellom 500 og 550 hk.

Henta bilen og fant fort ut at hær er det noe galt, ringte selgeren og fortalte om alt.... blant annet skulle det være stallspeed converter på den og det er d somregel ikke når bilen står å spinner på 800 rpm (tomgang)
Da fikk jeg den beskjeden at han som solgte han converteren hadde sagt det var stall speed så da var vel han også lurt :) akkurat som om det har noe med meg å gjøre......

jaja, bilen hadde for liten raddis og blei for varm til å kjøre med. fikk levert igjen bila og motoren plukka i biter...
Blei skifta ringer osv osv.

For å gjøre ei lang historie kort så har det nå stått 4 kammer i bilen siden jeg kjøpte den og jeg har kjørt den 5 mil :)

Nå har jeg ikke sett bilen på flere måneder, å i dag skal jeg hente den :) mekanikkeren har kjørt bilen til å fra jobb hele uka så nå får jeg håpe den er i orden.....

Gleder meg iallefall :) er glad det er 7 varmegrader og bar bakke :)

Så videre om bilen:
Den har en preppa th400 kasse
Preppa 10 bolter med sperre (påstås være god for 700hk)
bilen er vert helt nedplukka og litt rust sveisa så lakkert i sommer.
Fulgte også med nye tepper, innstegslister og dørtrekk :)
stolene er som nye.
Er forferdelige hjul på bilen, men nye dekk.

Har bare 3 dårlige bilder fra i sommer nå men skal ta nye i dag :)

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
70 mod camaro 454
75 mod kadett m 3,5 rover v8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 24. Des 2006 12:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
så feit ut denne bilen;)
men få skaffa deg nokke orntlige felger og noen feite lefser der bak;)
har hørt du skal hvertfall klare 275 dekk bak 8)

får håpe den er i orden nå..
men visst du skal hente bilen i dag(julaften) så burde den jo være i orden :wink:

GOD JUL og GODT NYTT (BIL) ÅR

mvh chevy8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: :)
InnleggSkrevet: Søn 24. Des 2006 13:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Des 2006 15:04
Innlegg: 9
Bosted: Trondheim
takk takk :) nye hjul skal den får :) men den kommer i rekken etter vinterbilen fåreløpig da.

har henta bilen nå, å den virker bra mekanisk nå! iallefall fåreløpig :)
spant å sviva godt :) men da jeg båttna fjøla i ca 80 så spant den litt å satte fart men så smalt det i gasseren igjen så jeg slakka av.... håper det finnes noen i trøndelag som tar på seg jobben å justere motoren for dette kan jeg IKKE! :)

Nye elendige bilder:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
70 mod camaro 454
75 mod kadett m 3,5 rover v8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: hm
InnleggSkrevet: Man 25. Des 2006 04:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Des 2006 15:04
Innlegg: 9
Bosted: Trondheim
er det vanskelig å skifte teppene?
ut med setene fram og bak plus midtkonsol bare?

_________________
70 mod camaro 454
75 mod kadett m 3,5 rover v8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 25. Des 2006 14:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Helt korrekt tjekk , er ikke stort mere til det,men det lønner seg å la teppet ligge noen dager slik at det kan strekke seg ut igjen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: :)
InnleggSkrevet: Tir 26. Des 2006 14:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Des 2006 15:04
Innlegg: 9
Bosted: Trondheim
I går dro jeg ned på jobben å tok ut bilen en tur igjen må jo nyte at det ikke er snø
MEN trenger hjelp til å få justert gasseren og tenninga ja..... ringte til fanrem motorverksted men de kune bare hjelpe meg om jeg tok ut motoren.....
Om jeg båttner fjøla i lavfart så stopperbilen og det blir brann i gasseren.
Om jeg gjør det i litt fart dør den ett sekkund og kommer som ett uvær....
Opplevde også rundt 80 når jeg ga på at den først begynnte å spinne litt, så satt den fart men litt oppå turtall smalt det i gasseren igjen.... sjønner ikke om den får for lite eller for mye bensin...

Kansje de tar på seg slike jobber på us carclinic....

var iallefall morsomt å ligge på tværra med bilen! er MYE bedre sperre på yankeene en orginale jappsebil sperrer iallefall er det ikke lsd sperrer på de?

_________________
70 mod camaro 454
75 mod kadett m 3,5 rover v8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Des 2006 14:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Hva med å justere det selv ?
Har du tilgang til tenningslampe-turteller-vakumklokke ?
Vi kan vel prøve å hjelpe deg igjennom prossessen.
Hvis du kjører uten choke så vil motoren skyte i forgasseren ved gasspådrag så lenge motoren er kald.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: ok
InnleggSkrevet: Tir 26. Des 2006 14:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Des 2006 15:04
Innlegg: 9
Bosted: Trondheim
hm,.... en kan jo altids prøve :) ikke det at jeg kan noe om gassere da men.

Noen som har et bilde eller tegning av hvilke skruer man skal prøve seg på da?
Tenningslampe kan jeg jo fort kjøpe meg i morra.
Hva skal tenninga være på disse motorne da?

_________________
70 mod camaro 454
75 mod kadett m 3,5 rover v8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Des 2006 18:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
Oooooh...!
70 1/2 RS!!

Nyyyydelig bil!
Håper du får skikk på motoren, kjedelig å skulle plages slik som du gjør.

_________________
(OO/=====\OO)

'72 Challenger Rallye


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Des 2006 20:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Er vel ingen rs selv om det er split bumper på den.Men men
Fin bil uansett :lol:

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: ok
InnleggSkrevet: Tir 26. Des 2006 20:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Des 2006 15:04
Innlegg: 9
Bosted: Trondheim
elcamino skrev:
Er vel ingen rs selv om det er split bumper på den.Men men
Fin bil uansett :lol:


ok, men noen grun til at det IKKE skulle være det?

_________________
70 mod camaro 454
75 mod kadett m 3,5 rover v8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Des 2006 20:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Rs har vel 4 runde lamper sist jeg sjekket det :lol:

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Des 2006 21:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Personlig så synes jeg camaro blir penest slik som bilen din er med split bumper uten rs option ellers som lampene og den ekstra nesen...

Skulle jeg har fikset opp en camaro nå,Så hadde jeg kopiert etter chip foose design som han gjorde til overhaulin serien..


Vedlegg:
305_0549.jpg
305_0549.jpg [ 19.56 KiB | Vist 7671 ganger ]

_________________
Lazy rides brumunddal
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: hehe
InnleggSkrevet: Ons 27. Des 2006 01:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Des 2006 15:04
Innlegg: 9
Bosted: Trondheim
ja så faktisk foose sin orginal tegning hær om dagen..... noe av det første som kommer opp om du søker på camaro 70 1/2. får kjøpt orginal tegningen hans av den bilen :)

_________________
70 mod camaro 454
75 mod kadett m 3,5 rover v8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Des 2006 01:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 20:04
Innlegg: 100
Bosted: østlandet
Sitat:
foose sin orginal tegning hær om dagen.....

http://www.chipfoose.com/detail.aspx?CatId=24&id=102

_________________
Shine can never replace attitude


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support