Hei, Thorbjørn fra Istad her. Istad er ei lita bygd en halvtime øst for molde, og her har jeg et lite småbruk med masse rart.
Siste investeringen er at jeg har kjøpt en 1975 Plymouth Gran Fury i USA, som jeg håper kommer iløpet av sommeren.

Denne bilen er faktisk en ekte South Carolina Highway Patrol car, og har derfor litt ekstra snadder. Det er egentlig nøyaktig samme bil som den som er med i den første Blues Brothers-filmen, bare at det er en Dodge Monaco. Denne Plymouth`en har 440 HP-motor, cop suspension, cop brakes, cop tires, 140 miles speedometer, og litt annet småtteri som er forbeholdt politiutgaven. Det følger med forskjellige lamper og annet politi-dilldall.
Dessverre er det ikke all verdens motorkraft i disse bilene fra midten av 70-tallet, det er lavkompresjon og noe katalysatorlignende greier, så den er oppgitt til 275 eller 290 hester. Men med litt høyere komp og litt småplukk kommer det fort en hundre hester til...
Så vidt jeg vet er det ikke mange slike biler her til lands, og ekte politibiler er det vel enda mindre av?
Skal bli moro å se når den kommer, den er jo et oppussingsobjekt, håper det ikke er altfor mye som må gjøres.. Regner med at den blir svart og hvit på sikt, med diverse politieffekter.