AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 16. Mai 2009 22:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 06. Nov 2008 20:28
Innlegg: 142
Bosted: Larvik
på vanen min har jeg 318 og 4port forgasser, den var tett, så pella den opp og byttet pakninger, osv, satte den på igjen og bilen starta som en drøm, MEN så stoppa jeg den, da dro den utrolig tungt på startet og det slår gnist i den armen som gassen er koblet inn på, og batteriet er helt friskt, jord til motor og kaross er sjekket, og ser fint ut, bilen vil jo da ikke starte igjen, her er det noe galt ??
noen som har hatt lignende ?? hjelp ?


Mvh Amunds_1

_________________
Hater Skatt, Moms og Rust

1992 Jeep Cherokee 4l limited
1971 Dodge D100 long bed 318/727
1988 Dodge van B350 Le gasser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Mai 2009 22:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 02. Mai 2008 23:37
Innlegg: 356
Bosted: Melhus (Trondheim)
hei

Tror nok definitivt det er dårlig jording mellom motor og karosseri her, sjekk en gang til :wink:

Ps. om du måler spenning (volt) på batteri så forteller det ingen ting om tilstanden på batteriet.......

_________________
#_______________________#
67 Plymouth Valiant
78 Dodge Aspen Wagon
80 Chevrolet Malibu Sedan
01 Jeep Grand Cherokee
________________________
93 Toyota Camry
________________________
80 Suzuki GS 450
#_______________________#


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Mai 2009 23:00 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Jun 2006 08:40
Innlegg: 192
Bosted: Skedsmo
Tankene går til noe min far fortalte om sin Skoda. Alt var bra i lang tid, men plutselig røyk chokewiren - og da var bilen død. !!? Det viste seg at starteren hadde fått jord fra chokewiren, fordi den subbet til gods i torpedoveggen. :shock:

Når du sier bilen ikke vil starte, mener du da at starteren ikke drar rundt? I så fall tror jeg starteren mangler skikkelig jord, selv om du sier du har sjekket det. Heeeelt sikker? :?:

_________________
1989 Astro CL 4WDprosjekt/delebil? Til salgs
1989 Astro V8 TPI prosjekt. Godkjent. Til salgs
1992 Astro AWD shorty
2004 Astro AWD LPG


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Mai 2009 23:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 06. Nov 2008 20:28
Innlegg: 142
Bosted: Larvik
starteren drar, men motor går veldig tungt, har prøvd med 2 kliss nye batterier, så lite sannsynlig at begge er kaputt??
men trur dere er inne på noe, har jo nylig lakket opp motor og bare prøvestartet den ett par ganger, så dere mener "jord" er stikkordet her ??


Mvh Amunds_1

_________________
Hater Skatt, Moms og Rust

1992 Jeep Cherokee 4l limited
1971 Dodge D100 long bed 318/727
1988 Dodge van B350 Le gasser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Mai 2009 23:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
hvis du har malt blokka, og malt jordingspunktene, og, og bare bolta det sammen igjen, så er sjansen for at du har dårlig jordet blokk stor.

Sørg for at kabelskoen som jorder blokka ligger an mot rent metall.

en måling du kan utføre er å måle volt mellom karosseri og blokk mens du prøver å starte.. spenninga here skal være lav... hvis den går opp i mange volt når du prøver å starte så har du dårlig kontakt et sted.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mai 2009 16:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 06. Nov 2008 20:28
Innlegg: 142
Bosted: Larvik
gjorde en slik måling som du sa "camarogeddon" målte fra toppen på forgasser til jord og der målte jeg opp mot 6 Volt :O noen tips her ?? trenger sårt hjelp med denne, er hvor kan dette komme fra ?? coil ??

Amunds_1

_________________
Hater Skatt, Moms og Rust

1992 Jeep Cherokee 4l limited
1971 Dodge D100 long bed 318/727
1988 Dodge van B350 Le gasser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mai 2009 18:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 06. Nov 2008 20:28
Innlegg: 142
Bosted: Larvik
velvel vel....... fant problemet, problemet var rett og slett starter`n som har kødda med meg, tok den ut og fant da ut at den ene terminalen var helt løs, tok og la opp ny hoved strøm ned til starter, og satt inn en annen starter jeg hadde liggende, og vips, bilen startet som en drøm, med en gang, sjekket og volt opp mot forgasser der hvor jeg da hadde 6 volt tidligere, og bang, -01 volt :) istede for +5,68.

takk for all hjelp :)

Mvh Amunds_1

_________________
Hater Skatt, Moms og Rust

1992 Jeep Cherokee 4l limited
1971 Dodge D100 long bed 318/727
1988 Dodge van B350 Le gasser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support