AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 16. Mai 2009 20:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 16. Mai 2009 20:16
Innlegg: 4
jeg har en lincoln mark3 70mod. som ikke lader som den skal. denne bilen er utstyrt orginalt med en 55amp dynamo med innvendig regulator. denne viser seg og være vanskelig og få tak på. så tenkte og bygge om til standard ford system med ekstern regulator. men trenger et kopplings skjema som sier litt om hva som skal på de forskjellige stedene,av ledninger,på dynamoen og regulatoren. kan være fra hvilken som helst ford egentlig bare den har dette systemet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Mai 2009 21:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
har du prøvet på autozone.com?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Mai 2009 21:58 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Mar 2009 22:02
Innlegg: 49
Bosted: Halden
Er det en sånn type dynamo med en stor, svart regulator på baksiden?

Om du gir meg originale fordnr. på den, så kan jeg godt se om jeg kan skaffe deg samme type dynamo om du ønsker, så sparer du deg for endel jobb med ombygging til ekstern regulator.

(eks ford.nr: C5AF-10300-F).

Hilsen Lars-Ole/ Halden.

_________________
Chevrolet Chevelle 1964 (65 flipfront)
Chevrolet El camino 1977 SuperSport
Chevrolet Silverado 1989 Ext. cab

Hvorfor gråte når du kan Chevroleeee(t)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mai 2009 00:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Mar 2009 22:02
Innlegg: 49
Bosted: Halden
Det som er av tilkoblinger på ekstern laderegulator:

5 tilkoblinger på regulatoren: I, A, S, F, Case. (Vanligste regulatoren som blir aktivèrt av tenninga)

I = Ledning fra Ladelampa di.
A= (+) fra batteriet.
S= Ledning fra stator på dynamo
F= Feltet i dynamoen
Case= (-) fra batteriet.

Skulle det være noe mer du er usikker på, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

_________________
Chevrolet Chevelle 1964 (65 flipfront)
Chevrolet El camino 1977 SuperSport
Chevrolet Silverado 1989 Ext. cab

Hvorfor gråte når du kan Chevroleeee(t)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mai 2009 21:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 16. Mai 2009 20:16
Innlegg: 4
Tusen takk for hjelpen. det er en slik dynamo med en stor svart regulator på bak siden ja. Orginal nr på den er et autolite nr som er C8LF10300B. men tror også at Motorcraft dynamo nr D0SZ10346A er samme dynamo. Mem har du en over sikt over hva som skal hvor på dynamoen også så er det i allefall sikkert at jeg får det riktig viss jeg ender opp med den løsningen,


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Mai 2009 22:50 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Mar 2009 22:02
Innlegg: 49
Bosted: Halden
Hei igjen.

Jeg har sjekket opp dynamoen din og om du har 460motor i den, så kan du gå inn på hjemmesiden til min grossist:

http://www.yourex.se også kan du skrive GE7058 på søkeregisteret oppe til venstre. Da kommer det fram bilde av den.
Se om den er lik, så kan jeg bestille den for deg. *Pris ferdig til Norge=1400Kr

Mvh: Lars-Ole

_________________
Chevrolet Chevelle 1964 (65 flipfront)
Chevrolet El camino 1977 SuperSport
Chevrolet Silverado 1989 Ext. cab

Hvorfor gråte når du kan Chevroleeee(t)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Mai 2009 00:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 16. Mai 2009 20:16
Innlegg: 4
ser ut til å passe sånn en ser den der. men jeg fikk ikke opp noe bilde av baksiden på den. så spørsmålet er om den har den regulatoren jeg skulle hatt. men har midlertidig løst problemet ved og montere ekstern regulator i dag,ved hjelp av dine opplysninger. så tusen takk for all hjelp. :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Mai 2009 16:56 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Mar 2009 22:02
Innlegg: 49
Bosted: Halden
Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

_________________
Chevrolet Chevelle 1964 (65 flipfront)
Chevrolet El camino 1977 SuperSport
Chevrolet Silverado 1989 Ext. cab

Hvorfor gråte når du kan Chevroleeee(t)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support