Blackbird skrev:
Har hørt flere skrekkhistorier om biler som har blitt sent med roro.
Alle er tomme for strøm og mange er det ødelagt tenningsanlegg på.
Noen mener de starter bilene på kaia og lar de gå til de er tomme for bensin. Tenninga lar de bare stå på så batteriet er flatt når de kommer hit. En kamerat av meg fikk slitt istykker grillen og lyktene på sin -69 Cougar da tullingene fester slepetau i det som passer de best.
På en annen var coilen svidd. Den mener jeg ble sent i container.
Var noen teorier om at de har tillegg for å slepe bilene hvis de ikke starter. Vet ikke om det stemmer.
Sto tenningen på når du fikk bilen? Var det roro eller container?
Hvilket firma brukte du?
Lykke til med ny oppstart.
Jeg bruker selv ro-ro når jeg tar inn biler, og er godt fornøyd med det. At bilene mangler strøm og bensin har med brannsikkerheten å gjøre har jeg fått fortalt.
Brukte tidligere container, men fikk skade på et par biler og kuttet derfor ut dette. Var faktisk bulker og fotspor over en 68 Camaro...de måtte fysisk gå over den for å komme til lenger inne i containeren.
Det som er viktig er at selger går rundt bilen med transportør og påpeker de skavanker som evt er der før den drar. Biler er også en god ting å ta på det tidspunktet.
Dette i tillegg til ekstra forsikring gjør at evt transportskader dekkes siden det kan påvises at de oppsto etter bilen ble sendt fra selger.
Dette er i hvertfall min erfaring...
http://www.rm-toybox.com