AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 24. Apr 2009 10:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 16. Mar 2009 19:57
Innlegg: 64
hei. hvis jeg lader opp bateriet på dodgen så tapper det seg for strøm over natta.. og jeg kan ikke skjønne at det er noe som skal stjele strøm i bilen da. og den lader ikke no spesielt, ikke så mye som 13v på det meste når jeg måler over batteriet og øker turtallet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Apr 2009 10:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
det kan være masse som kan stjele strøm.. kan være en diode i dynamoen som er gåen så den stjeler strøm når den ikke går rundt.. bare og sette i gang med og feilsøke det.. hvis den lader dårlig kan du prøve og bytte børster.. sitter bak de to kontaktene på baksiden av dynamoen (om du har orginal) bare og skru ut dem så følger børstene med.. nye børster koster omtrendt ingenting. en ny dynamo med enkelt remhjul ligger på ca 600-700kr.. du måler over batteriet? hvis du måler + på skruen bak dynamoen da? den går til batteriet.. hvis den måler høyere der enn batteriet må du legge om nye kabler..

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Apr 2009 12:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Enten er batteriet slutt eller så er det dynamoen ja. Kobl fra dynamoen en natt og se hva som skjer.

En liten korreksjon til (nye dynamoer 5-700 kroner) De er ikke NYE , men overhalte. En ny dynamo ligger nok på over 2000 kr.
Og da kam man jo selv regne på om man skal overhale selv eller å kjøpe en overhalt en, desverre så er det mye dritt på markedet der.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Apr 2009 12:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 16. Mar 2009 19:57
Innlegg: 64
for meg så synes jeg det må være veldig dårlig ledningsnett på den.. er så masse tynne ledninger,, har satt på ny ledning til jord på batteriet og ned på blokka og karosseriet, de var kjempe tynne før.. og en ting til er at blinklysa blinker nesten ikke, å når de blinker blinker de hvert 3-5sec. og bremser så slukker bare den ene lykta, så er nok no dårlige jordledninger. skal måle ut fra dynamoen etterpå.. børstene ser bra ut. men har ikke no bok på ledningsnettet så vet ikke hva alt er til.. er masse leninger som jeg kommer til å bytte..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Apr 2009 23:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Jan 2007 01:43
Innlegg: 471
Bosted: Vestvågøy
Kan koble av en pol på batteriet over natta for å sjekke om det er defekt og lader seg selv ut.

Hvis batteriet er ok da, kan du begynne å feilsøke på el-anlegget

Om du tar av + polen på batteriet og kobler et amperemeter mellom polskoen og + polen ser du hvor stor lekkstrøm du har.

koble ut en og en forbruker(og dynamoen) til du blir kvitt lekkstrømmen, og da bør du finne feilkilden ganske greit.

_________________
79 Ford LTD
86 Thunderbird
93 Econoline
96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Apr 2009 14:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
kanskje dette er til hjelp??

http://www.mymopar.com/downloads/1975/75ChargerSEA.JPG
http://www.mymopar.com/downloads/1975/75ChargerSEB.JPG

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Apr 2009 17:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 16. Mar 2009 19:57
Innlegg: 64
ja hjelper det:) takker


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 01. Mai 2009 09:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 01. Nov 2008 10:33
Innlegg: 265
Bosted: kodal
blinklys-releet er ei bimetallfjær, så dess mer strøm som går igjennom, dess fortere legger det inn og ut. dess mindre pærer som er koblet til,dess saktere blinker det.....så skal det bli rett,må du ha rett antall pærer og rett watt-styrke :D fix jordfeilen,så blir det nok bra!

_________________
-Daniel Krüger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Mai 2009 12:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 16. Mar 2009 19:57
Innlegg: 64
takker :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support