AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:17

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Man 20. Apr 2009 10:00 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 19:48
Innlegg: 101
Bosted: Oslo og litt Halden
Skal kjøpe dekk til min 72 C10. Har tidligere hatt 275/60-16 både foran og bak, og jeg synes det sporer ganske mye. Tenkte nå på 245/60-15 foran, men liker ikke at diameteren foran blir mindre bak.

Er det flere her som kjører 275 breie dekk foran? slik at jeg for meg selv kan rettferdiggjøre å gå på en smell igjen :) Er det helt høl i hue å ha såpass bredt foran, eller er det vanligere enn jeg tror?

_________________
Håvard
MIN GARASJE
PICS


1972 CHEVROLET C-10 Shortbed
1981 TOYOTA Land Cruiser BJ42
1994 TOYOTA HiLux DoubleCab
1987 TOYOTA Land Cruiser LJ73


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Man 20. Apr 2009 11:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
jeg ville vel ikke hatt bredere enn 235. mulig 245. MAKS 255... greit og ha litt smalere foran pga sving egenskaper sporing osv..

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Tir 21. Apr 2009 08:59 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 19:48
Innlegg: 101
Bosted: Oslo og litt Halden
Noen andre som har noen meninger om dette? Kjøper dekk i dag.
Jeg kjører jo med 13,5" (343) breie dekk på en av Cruiserene mine på veien, men det er stiv aksel osv.

_________________
Håvard
MIN GARASJE
PICS


1972 CHEVROLET C-10 Shortbed
1981 TOYOTA Land Cruiser BJ42
1994 TOYOTA HiLux DoubleCab
1987 TOYOTA Land Cruiser LJ73


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Ons 22. Apr 2009 22:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 26. Nov 2006 03:12
Innlegg: 727
Bosted: Mo I Rana
Kjører med 295x50 foran og bak på en 76 Chevelle.Sporer på slitt asfalt,men da må man bare korrigere med ratte da :D .

_________________
http://helgeland-motor.all-forum.net/index.htm

http://www.bangshift.com/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Ons 22. Apr 2009 22:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 19:48
Innlegg: 101
Bosted: Oslo og litt Halden
Ja nå er skaden uansett skjedd :) Kjøpte 245 foran og 275 bak. Her i Oslo er det ikke annet enn slitt asfalt, så jeg safet litt. Skal også kappe fjørene foran, så da blir det jo enda værre.

_________________
Håvard
MIN GARASJE
PICS


1972 CHEVROLET C-10 Shortbed
1981 TOYOTA Land Cruiser BJ42
1994 TOYOTA HiLux DoubleCab
1987 TOYOTA Land Cruiser LJ73


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Tor 23. Apr 2009 01:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 01. Okt 2008 18:44
Innlegg: 478
Bosted: notodden city
skal være tøft å se på,men ikke godt å kjøre :evil: :twisted:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Tor 23. Apr 2009 10:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
245 er tålig bredt det også.. en ulempe med for mye bredde foran er om det sporer mye så blir dekka blir fort slitt

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Tor 23. Apr 2009 11:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 19:48
Innlegg: 101
Bosted: Oslo og litt Halden
amcarfreak skrev:
245 er tålig bredt det også.. en ulempe med for mye bredde foran er om det sporer mye så blir dekka blir fort slitt


Ja det er jo egentlig det. Virker som om det er ganske forskjell på biler og. På bruksCruiseren min har jeg 255 dekk, og det går for å være veldig smalt innen offroad biler- den andre kjører jeg 343 bredde på, men Chevan sporet ihvertfall ganske mye med 275 foran- Den har vel noe breiere akselavstand enn 4wd'ene mine- som kanskje passer ekstra dårlig med spora på slitte Osloveier.

C10en har rimelig store hjulbuer å fylle ut, så med 60 profil så ville jeg ikke gå lenger ned enn 245, regner med det går fint :)

_________________
Håvard
MIN GARASJE
PICS


1972 CHEVROLET C-10 Shortbed
1981 TOYOTA Land Cruiser BJ42
1994 TOYOTA HiLux DoubleCab
1987 TOYOTA Land Cruiser LJ73


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Tor 23. Apr 2009 12:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Det er en fin dekkstørrelse kombinasjon du har valgt, tenker du blir fornøyd!
Men jeg vil råde deg til å montere 2" senkespindler foran, istedet for å kappe fjærene. Da beholder du original fjæringsvei og styregeometri og bilen er bedre å kjøre.
Søk på "drop spindle" på ebay, bruker å koste ca. 200$. Summit eller Rockauto f.eks har det og.

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Tor 23. Apr 2009 13:27 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 19:48
Innlegg: 101
Bosted: Oslo og litt Halden
gMcnut skrev:
Det er en fin dekkstørrelse kombinasjon du har valgt, tenker du blir fornøyd!
Men jeg vil råde deg til å montere 2" senkespindler foran, istedet for å kappe fjærene. Da beholder du original fjæringsvei og styregeometri og bilen er bedre å kjøre.
Søk på "drop spindle" på ebay, bruker å koste ca. 200$. Summit eller Rockauto f.eks har det og.

Jepp, er veldig klar over at geometrien går til H, men intil videre kapper jeg.

_________________
Håvard
MIN GARASJE
PICS


1972 CHEVROLET C-10 Shortbed
1981 TOYOTA Land Cruiser BJ42
1994 TOYOTA HiLux DoubleCab
1987 TOYOTA Land Cruiser LJ73


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 275/60-15 foran?
InnleggSkrevet: Lør 25. Apr 2009 14:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 04. Des 2008 14:50
Innlegg: 288
Bosted: Sarpsborg!!!!
Uansett hva du velger å gjøre så IKKE VARM OPP FJØRENE og senk den på den måten.. Gjør som foregående fåreslo.... bruk senkespindler... Koster litt men blir mye bedre..... overlat kapping og slikt til de som kjører ghettobiler... :lol:

_________________
If it ain`t custom it ain`t cool....!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support