AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 08:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 43 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Man 30. Mar 2009 08:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Den så bare så liten ut :DD

AIR pumpa var forresten blytung! Hvorfor fjerner ikke folk sånt når det er deaktivert.. Bilen er noen kilo lettere i hvertfall!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Tir 31. Mar 2009 10:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Nye 6x9 i c-stolpene. Legger opp nye kabler også, jalla-skjøting liker vi ikke.

Bilde
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Tir 31. Mar 2009 13:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
de så skikkelige ut! :) hvilket merke?

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Tir 31. Mar 2009 20:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Det er faktisk biltema sine, fikk testet dem før jeg kjøpte og kvaliteten er upåklagelig. 3-veis, 240watt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Lør 04. Apr 2009 21:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Akkurat bestilt masse deler for penger jeg egentlig burde ha brukt på hårklipp og ny bukse, etter at begge deler tok fyr her om dagen. HMS.. #-o


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Tor 09. Apr 2009 20:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Shit happens!

Bilde

Kjøpt inn stål og sveiset batterytray.

Bilde

Tettet manifold etter AIR systemet.

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Fre 22. Mai 2009 23:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Får ikke start i det heletatt nå. Nye plugger og ledninger i riktig rekkefølge, nytt luftfilter og bensinpumpa mater godt men ikke pokker..

Kan det være fordi at AIR skrotet ble fjernet?


Sist endret av Mr.Malibu den Søn 24. Mai 2009 22:55, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Søn 24. Mai 2009 21:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
gnist på coilen da?

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Søn 24. Mai 2009 22:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
halvor skrev:
gnist på coilen da?


Jepp det var gnist der ja!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Man 25. Mai 2009 09:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 19:09
Innlegg: 645
Bosted: Kirkenes, Finnmark
Den skal starte selv om AIR systemet er fjernet. Jeg gjorde det på min 87 TA. Funket så fint etterpå. Jeg kjøpte noen messingplugger hos en VVS butikk for å plugge igjen hullene i manifoldene.

_________________
Jeg heter Åge. Har ingen Amcar for øyeblikket. Sukk!!!
http://public.fotki.com/AageHallonen/
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Man 25. Mai 2009 10:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
chevellen skrev:
Den skal starte selv om AIR systemet er fjernet. Jeg gjorde det på min 87 TA. Funket så fint etterpå. Jeg kjøpte noen messingplugger hos en VVS butikk for å plugge igjen hullene i manifoldene.


Ja det er det jeg også har hørt fra alle kanter, jeg sveiset jo riktignok hullene igjen men spiller jo ingen rolle.. Så det må da være noe annet en AIR-systemet som lager krøll.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Søn 07. Jun 2009 19:45 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 09. Jan 2008 19:18
Innlegg: 32
Hei!
Jeg holder på en 83 Trans am DT500 og sånn bortsett fra motor er det meste likt bilen din, så det blir spennende å følge med bygget.
Forresten har du funnet noen gode jekke punkt på bilen? Jeg må til med gummi og plank under for ikke å bøye falsene i karroseriet eller de andre profilene under (Har gjort en erfaring at Kanalene som ligger ved gir kassen IKKE tåler å bli brukt som jekke punkt.
10 sekunder dumskap skapte 3 timer med rettearbeid :(

Har du liv i høytalerene i dashen? og skal du sette inn høytalere i dørene? I så fall tar jeg gjerne i mot tips på trekking av kabler ditt samt innmontering i panelet.

Mvh

Tommy


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1983 Pontiac Firebird
InnleggSkrevet: Man 30. Sep 2013 02:56 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 27. Jun 2006 01:13
Innlegg: 359
Mustangman skrev:
Hei!
Jeg holder på en 83 Trans am DT500 og sånn bortsett fra motor er det meste likt bilen din, så det blir spennende å følge med bygget.
Forresten har du funnet noen gode jekke punkt på bilen? Jeg må til med gummi og plank under for ikke å bøye falsene i karroseriet eller de andre profilene under (Har gjort en erfaring at Kanalene som ligger ved gir kassen IKKE tåler å bli brukt som jekke punkt.
10 sekunder dumskap skapte 3 timer med rettearbeid :(

Har du liv i høytalerene i dashen? og skal du sette inn høytalere i dørene? I så fall tar jeg gjerne i mot tips på trekking av kabler ditt samt innmontering i panelet.

Mvh

Tommy


Har du denne enda, eller har du solgt den? Bilde?? Jeg har handla en sånn i USA og holder på med å få den på veien :)

_________________
Medlem i
Hamar American Car and Bike Club
http://www.hamaramcar.no

1983 Pontiac Trans Am Daytona 5,0l V8 // Prosjekt som vurderes solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 43 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support