AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 04:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 1972 Plymouth Duster
InnleggSkrevet: Tir 31. Okt 2006 11:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Hei,
jeg kjøpte min Duster for litt over et år siden nå. Da var planene å fikse noen småting, og bruke bilen som bruksbil, året rundt. Utbedra noe, og brukte bilen i 3-4 måneder, før jeg i vår fant ut at bilen var angrepet av rust, i mye større grad en forventet. Begynte derfor å smålig demontere bilen, og fant stadig mere rust, stor og små hull. Problemet mitt er at jeg ikke har noen erfaring med sveising, så ting går "litt" treigt me meg :cry: . MenJeg har fått en god del sveisehjelp av Jan Roar her på forumt, meget taknemmelig for det.

Men, ting står som sagt litt stille for tida, bilen står nå med demontert front, uten forskjermer, bakruta er ute, bakfangeren er av, baklyktene er ute, og trenger kansje skiftes. Interiøret er også delvis demontert. Planen er å få vekk det meste av rust, gjort ting rent, lakkere den på nytt og rustbeskytte den skikkelig. Har også gått til innkjøp av nye Super Stock bladfjører, gassdempere og polyurethan foringer. På grunn a håpløs økonomi går ting litt ekstra treigt :? . Men, om jeg nå snart får noen til å sveise den siste gode delen av rusten min, tenker jeg at jeg kan begynne å gjøre litt mere med den. Begynner å bli lei av å ha den ståend ei garsjen å tørke støv. Biler skal jo brukes :lol: .

Men, skulle noen ha et par greie baklykter til 72 Duster, så kan jeg være interesert. Og om Noen skulle ha et par litt brede felger, med liten mopar botsirkel (5x4") er jeg også veldi interesert :D . Om noen også kansje skulle ha liggende noe billig enkel trim (4-port inusg, forgasser?) de ikke trenger selv, til 318'en min, er jeg muligens også interesert, avhengi av pris...

Målet er å snart få ræva i gir, å bli ferdig i løpet av vinteren. Slik at jeg har bil som venter på meg når våren kommer 8)

Legger ved noen bilder av bilen min, for et år siden, når den var hel :lol: :
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren25.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren24.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren23.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren15.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... teren7.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren14.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren13.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... eren11.jpg

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Okt 2006 14:29 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 24. Mar 2006 20:28
Innlegg: 72
Bosted: Iambroken
Sitat:
Men, om jeg nå snart får noen til å sveise den siste gode delen av rusten min, tenker jeg at jeg kan begynne å gjøre litt mere med den. Begynner å bli lei av å ha den ståend ei garsjen å tørke støv. Biler skal jo brukes


Var det et hint eller :roll: :?:

_________________
1930 - PU Roadster Pro.
1955 - PU F -100 Pro.
1956 - PU F -100 Pro.
1956 - Mercury Pro.
1964 - Galaxie Conv.
1965 - Mustang Ht. x 2 Pro.
1966 - Mustang Ht. x 2 Pro.
1967 - Mustang Fb. Pro.
1968 - Ranchero Pro.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Okt 2006 14:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Hehe, nei :wink: . Va faktisk isje meint sånt (seriøst altså). Men altså, du får jo tolka d som du vil, hehe :wink: . He jo fått såpass mye hjelp ifrå deg nå, så eg forstår jo godt om du isje gidde mer :lol:.

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Okt 2006 21:50 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 24. Mar 2006 20:28
Innlegg: 72
Bosted: Iambroken
Javel - eg komme - må jo få det der Mop(ed)ar greiene dine på veien - så någen kan kjøba an - sånn at du kan få deg enn skikkelige bil :lol:

Eg kjede meg - trenge någe å finna på i fritiå :wink:


Vedlegg:
Duster bafra.JPG
Duster bafra.JPG [ 77.74 KiB | Vist 8163 ganger ]

_________________
1930 - PU Roadster Pro.
1955 - PU F -100 Pro.
1956 - PU F -100 Pro.
1956 - Mercury Pro.
1964 - Galaxie Conv.
1965 - Mustang Ht. x 2 Pro.
1966 - Mustang Ht. x 2 Pro.
1967 - Mustang Fb. Pro.
1968 - Ranchero Pro.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Okt 2006 22:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Jan Roar skrev:
Eg kjede meg - trenge någe å finna på i fritiå :wink:


Hehe, antar detta e ironi, må prioritera ditt eget fyst jaffal :wink: Men takk alligavel :roll:

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 01. Nov 2006 00:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
"kor e dåkke fra da? skrive jo nett likt så folk herifra dåkke! :p"

kul bil forresten! høres veldig ut som mitt prosjekt.. går bare senere og senere for hver ting jeg tar i.. :p

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 01. Nov 2006 08:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
halvor skrev:
"kor e dåkke fra da? skrive jo nett likt så folk herifra dåkke! :p"

kul bil forresten! høres veldig ut som mitt prosjekt.. går bare senere og senere for hver ting jeg tar i.. :p


Vi er fra Egersund, en time sør for stavanger. Så vi er ikke så veldig lang borte fra hverandre :wink: . Et par timers kjøring og en fergetur, så vips :lol: .

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1972 Plymouth Duster
InnleggSkrevet: Søn 19. Nov 2006 17:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Nov 2006 17:14
Innlegg: 51
Bosted: nedstrand
Har også gått til innkjøp av nye Super Stock bladfjører, gassdempere og polyurethan foringer.

hei du. eg har ein dart sport så eg hålle på me ... ser heilt like din ut bare styggere å matt svart ... bare lurte på ka du ga for fjørene??? koss mangen "blad" va der på di. har 8 blad på mine pr. stk. har forresten nettopp montert poly foringer

_________________
jo gallnare jo bere !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1972 Plymouth Duster
InnleggSkrevet: Man 20. Nov 2006 09:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
mopar skrev:
Hei du. eg har ein dart sport så eg hålle på me ... ser heilt like din ut bare styggere å matt svart ... bare lurte på ka du ga for fjørene??? koss mangen "blad" va der på di. har 8 blad på mine pr. stk. har forresten nettopp montert poly foringer


Heisann, fjørne mine har bare 5 blader faktisk, ligger noen bilder av dem under en aen tråd her en plass. Hva jeg betalte for dem vet jeg faktisk ikke, har ikke regna så mye på dem ennå, kjøpte dem via summit. Summit kaller dem Drag launch, mens Mopar performance og kvittereingene kaller dem Super stock :lol: .
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Men, jeg tror faktisk jag har sett bilen din ved etpar anledninger, senest 1.mai på maxi'en i år, kan det stemme? Litt info om bilen din hadde jo ikke skada :lol:

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1972 Plymouth Duster
InnleggSkrevet: Tir 21. Nov 2006 13:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Nov 2006 17:14
Innlegg: 51
Bosted: nedstrand
Men, jeg tror faktisk jag har sett bilen din ved etpar anledninger, senest 1.mai på maxi'en i år, kan det stemme? Litt info om bilen din hadde jo ikke skada :lol:[/quote]


stemme nok d. drive på å samle deler så eg får lakk på den . bilen skal bli viper blå me svart panser å stripe. se www `en min for mer info.

_________________
jo gallnare jo bere !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1972 Plymouth Duster
InnleggSkrevet: Søn 26. Nov 2006 20:36 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Nov 2006 17:14
Innlegg: 51
Bosted: nedstrand
vett du tykkelsen på stavene dine? har du vurdert å kjøpe tykkere staver?tok av bak akslingen og fjørene i går for å montere sperre. har tatt av alle 4 U bolter men fjør pakken sitter fast i akslingen ennå ... hadde sitt for meg at di sko ver løse nå.. fått gjort någe du?

_________________
jo gallnare jo bere !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 27. Nov 2006 09:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Nei, jeg vet ikke, har ikke målt dem. Har vurdert tykkere ja, men andre ting få prioriteres før den tid. Vil få skilt på bilen i første omgang. Tipper de måler 340 standard, uten å vite hva det innebærer. Men ettersom det er en orginal 6'er bil, som det også har stått 360 i går jeg utifra at disse har blitt byttet til 340-standard i likhet med bresmer osv... Blir ikke gjort så mye nei, må sveise en del, og dn slags kan ikke jeg :oops: . men når sveisinga er gjort håper jeg det blir litt mere liv i leiren ja :D .

Høres ut som om du har fine planer for din bil også, bilen min blir nok rød igjen, med noen 340/Twister striper og dekaler. Men jeg får se, Plum Crazy frister også litt :D

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 27. Nov 2006 23:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Nov 2006 17:14
Innlegg: 51
Bosted: nedstrand
Høres ut som om du har fine planer for din bil også, bilen min blir nok rød igjen, med noen 340/Twister striper og dekaler. Men jeg får se, Plum Crazy frister også litt :D[/quote]


har og lyst på 340 , men di vokse ikkje på trer.. men stoka sb e mer realistisk for meg.

_________________
jo gallnare jo bere !!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 28. Nov 2006 13:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Ja, tror ikke det blir nye nytt på meg når d gjelder motor med det første, men klart det frister :D .

Men, om du ikke allerede har vert der, anbefaler jeg deg til å ta en titt på www.skandinavianmopar.com , er en del Dustere, Darter og andre A-bodyer her :wink:

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2007 23:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Som sagt, ting tar tid, og jeg er heller ikke noen lærd mekaniker, så jeg må ta meg tid til å finne ut ting selv. Men det går fremover, sakte men sikkert. Bilen er på hjul igjen nå, med nye bladfjører, foringer, dempere, nylakkert bensiktank, samt at all rust fra hjulhus og bakover er sveist, pluss en del annen rust. Mangler litt i forstillinga og gulvet. Men den kommer seg :lol: . Og det å ha den ute av garasjen igjen var stor motivasjon :)

Jeg skal henge opp noe mer lys i garasjen nå, som den er flyttbar, så begynner jeg å pelle forstillinga, hvor dempere, torisjonsstag og det meste av foringer og slitedeler ligger nytt i esker og venter på å komme på plass :roll:.

Her er noen bilder slik den står nå. Er gjort mye mer an hva man kan se :roll: . men er som dere ser mye igjen :? . men er kjekt å ha noe å henge fingrene i :D

http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... 1191358463
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... 1191358582
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... 1191358613

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 30 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support