AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Lav spenning på coil.
InnleggSkrevet: Ons 25. Feb 2009 21:12 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 27. Sep 2006 10:43
Innlegg: 78
Bosted: Fiskå
Hadde oppstart av camaroen nå etter lenger tids stillstand.
Men plagest med gnist og fikk ikke start, så målte spenninga på coilen.
Og der fikk jeg ca. 5 volt. Deretter målte jeg spenninga på + ledninga til coilen mens den ikke var påskrudd. Da fikk jeg 13 volt. Så spenninga datt med 8 volt med det samme jeg la ledninga på terminalen på coilen.
Syns dette er rart, noen som har vert bort i noe lignende?

Fikk start når jeg tok strøm direkte fra batteriet til coilen, så regner med at coilen skal være i orden.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lav spenning på coil.
InnleggSkrevet: Tor 26. Feb 2009 01:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Det er på grunn av formotstanden og skall være slik. Det du mangler er er en 12 volt link i startøblikket. Vet ikke akurat ossen det er på din bil, men den pleier å komme i fra starteren, tenningslåsen eller et start rele. Og kobles som regel inn på formotstanden der ledningen til coilen sitter.

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lav spenning på coil.
InnleggSkrevet: Tor 26. Feb 2009 10:50 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 27. Sep 2006 10:43
Innlegg: 78
Bosted: Fiskå
Mulig det der, skal sjekke det litt opp.
Men det som er rart er at jeg ikke har rørt noe av ledningsnettet på bilen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lav spenning på coil.
InnleggSkrevet: Tor 26. Feb 2009 12:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
På din bil så er tror jeg det går en ledning ifra innslaget på starteren, og opp på coilen. :lol:
Sånn at når du sender spenning (12 V)inn på innslaget,så får coilen samme spenning i start øyeblikket.
jeg har sett mange ganger at ledningene i motorrommet blir sprøe inni,og det blir da ett brudd inni strømpa,
så prøv å følge ledningen fra start innslaget og opp til coilen.
Er du usikker på lednings kvaliteten,legg en ny =D> =D>

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support