Økonomisk nødsituasjon, dvs. lynnedslag med påfølgende innkjøp av nye hvitevarer + + (hadde heldigvis verna PC'n

), førte til at pressa ble avbestilt i all hui og hast. De var veldig behjelpelige de jeg hadde bestilt den av og pengene som var reservert på konto ble tilgjengelige igjen etter noen dager hvis jeg ikke husker feil.
Nå to år etterpå angrer jeg ikke på at jeg kansellerte roots-prosjektet. I mellomtiden har jeg blitt mer voksen i topplokket og begynt å ta for meg viktigere ting på bilen. F.eks. får den i vinter komplett nytt elektrisk anlegg med moderne sikringsboks. Dette er kjøpt inn og ligger klart, så finansene kan ikke komme i veien denne gangen. Etter den operasjonen håper jeg at oddsen for at jeg må bruke brannslukningsapparatet er enda dårligere
Og så har jeg begynt å shine opp motorrommet litt ellers også. Jeg har plukket av alt av braketter etc. på motoren for å reinslipe de og lakkerere alt sort. Mange av de har så stygge støpeskjøter at det er til å grine av. Innsuget blir også sort, men med noen blankpolerte detaljer. Nye toppdeksler blir det forhåpentligvis også råd til. Et sett med polerte rustfrie bolter er også en ønskedrøm, vi får se hva Julenissen har å by på. Motorblokka er allerede sort og toppene blanke, så med sorte toppdeksler og braketter, med blanke detaljer rundt omkring, tror jeg det kan bli lekkert opp der.
Jeg er absolutt ikke en av de som åpner panseret når jeg er på treff så dette blir bare til min egen glede, men så er jo personlig fornøyelse hele poenget med en hobby.
Hmm hva mer... Jo, det har blitt nytt eksosanlegg også! Det var elendig passform på de gamle headersene jeg hadde, men de nye er helt ypperlige. Etter to sommere med noen langturer og div. småkjøring så er det fortsatt ikke mye å utsette på det blanke keramiske belegget. Det har blitt noe matt der hvor det har vært som varmest, men ellers blankt og fint og ingen tegn til missfarging.
Jeg har også ettermontert en ratchet-style girspak i gulvet i stedet for den gamle rattsleiva jeg hadde før. Nå er det tilrettelagt for en litt mer aktiv kjørestil...
Kompressorprosjektet er absolutt ikke avlyst, bare utsatt. I tillegg har jeg snakket med en del mennesker som faktisk har kompressor i bilene sine, og det vil kanskje glede deg Halvor at jeg har gått bort i fra planen om en roots presse. Ikke bare pga. effekt, men også driftssikkerhet. I tillegg er en liten hårtørker på siden mye mer beskjeden enn en roots presse på toppen, noe jeg ser på som et smart trekk i disse tider hvor alle som ikke kjøre Prius blir uglesett av både stat og befolkning.
For øyeblikket er det en Vortech V2 jeg sikler på, men siden sist har jeg blitt pappa til en liten sneip som sikkert skal flytte hjemifra før pengene er på plass
Beklager hvis posten ble litt lang, men det var hyggelig at du spurte Halvor så da fortjener du mer enn fire ord syns jeg