AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 30. Apr 2026 12:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 19. Feb 2009 08:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

halvor skrev:
var det bare pressa eller et helt kit du fikk pris på i dag? for isåfall må du åpne øynene og se at du har kalkulert med over 10 lapper mer... "host hark"....................................................................... #-o #-o #-o

husk også at å handle i norge gir deg mye bedre service hvis noe skulle gå galt.. er litt mer stress hvis en må ringe og sende eposter og hei og hå, til amerika, hver gang noe går galt.....

Er for såvidt enig i det,men en kan jo jaggu sende manga mailer/ta mange telefoner for 15 tusen. #-o
Det er greit at man betaler for service,men når avansen er så stor,da er det stopp for meg :twisted: :twisted:

29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.

Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 19. Feb 2009 12:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

halvor skrev:
var det bare pressa eller et helt kit du fikk pris på i dag?

Delenummeret som jeg har opplyst til hver av leverandørene ved prisforespørsel er ikke mulig å misforstå da delenummerne til delene i kit'et er noen helt andre.

halvor skrev:
isåfall må du åpne øynene og se at du har kalkulert med over 10 lapper mer
Skjønner ikke helt hva du mener her. Det har aldri vært snakk om noe annet enn p/n 6542-1, og det er et kit.

halvor skrev:
å handle i norge gir deg mye bedre service

Her er jeg rett og slett bare uenig. Det eneste eksempelet jeg personlig har på "feil" ved egenimport var at jeg fikk feil vare én gang (av ca.20). Ringte dem og fikk beskjed om å beholde den feilsendte delen, ny del kom i posten uten kostnad for meg. Det skal sies at det her bare var snakk om et boltsett til $20 hvis jeg ikke husker feil.
På deler som er spesialbestilt til kunde er det flere norske leverandører som operer uten returrett, så er det noe feil står du der med skjegget fullt av postkasser. Men sånt er det jo bare å sjekke før man gjør en bestilling.

Og uansett servicenivå så rettferdigjør ikke det en avanse på 100%.
P/n 6542-1 ink.moms og frakt v/import: 25.000,-
P/n 6542-1 ink.moms og frakt fra norsk leverandør: 50.000,- (De sa 40.000 + moms)

Men her er det selvfølgelig opp til hver enkelt! Den ene leverandøren skulle bare ha 28.500,- totalt, og jeg kan godt forstå at folk er villig til å betale såpass for tryggheten ved å kunne spikre en ekte person til veggen ved eventuelle feil. I tillegg driver de jo butikk og skal ha avkastning.
Personlig har jeg enn så lenge aldri hatt problemer med amerikansk service, så jeg velger å fortsette med egenimporten.

Nåvel, for å komme litt mere tilbake til emnet dvs. prosjektet. Fikk i går beskjed om at en 177 presse faktisk passer på toppene mine alikevel, så da blir det enda litt billigere :D Selv om pressa er litt større så er den $200 billigere, sikkert fordi innsuget ikke er like spesielt som til Vortec-topper. Panseret modifiseres etter behov uansett.

1970 Chevrolet Malibu 1337 Edition
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Feb 2009 01:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Sånn... :roll: :?:

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Feb 2009 02:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

hva hører den pressa til egentlig? en tanks? :lol:

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Feb 2009 17:01 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Skremmende...begynner å se ut som et gammeldags lokmotiv. Ser ut til å kunne dra like godt også :twisted:

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Feb 2009 13:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Da er pressa bestilt :) Den kommer med sjøfrakt så det går vel brått noen uker før den er her, men da har jeg god tid til å glede meg i mens!

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 11. Okt 2011 23:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

hva skjedde egentlig her?

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Okt 2011 05:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Økonomisk nødsituasjon, dvs. lynnedslag med påfølgende innkjøp av nye hvitevarer + + (hadde heldigvis verna PC'n ;) ), førte til at pressa ble avbestilt i all hui og hast. De var veldig behjelpelige de jeg hadde bestilt den av og pengene som var reservert på konto ble tilgjengelige igjen etter noen dager hvis jeg ikke husker feil.

Nå to år etterpå angrer jeg ikke på at jeg kansellerte roots-prosjektet. I mellomtiden har jeg blitt mer voksen i topplokket og begynt å ta for meg viktigere ting på bilen. F.eks. får den i vinter komplett nytt elektrisk anlegg med moderne sikringsboks. Dette er kjøpt inn og ligger klart, så finansene kan ikke komme i veien denne gangen. Etter den operasjonen håper jeg at oddsen for at jeg må bruke brannslukningsapparatet er enda dårligere :)
Og så har jeg begynt å shine opp motorrommet litt ellers også. Jeg har plukket av alt av braketter etc. på motoren for å reinslipe de og lakkerere alt sort. Mange av de har så stygge støpeskjøter at det er til å grine av. Innsuget blir også sort, men med noen blankpolerte detaljer. Nye toppdeksler blir det forhåpentligvis også råd til. Et sett med polerte rustfrie bolter er også en ønskedrøm, vi får se hva Julenissen har å by på. Motorblokka er allerede sort og toppene blanke, så med sorte toppdeksler og braketter, med blanke detaljer rundt omkring, tror jeg det kan bli lekkert opp der.

Jeg er absolutt ikke en av de som åpner panseret når jeg er på treff så dette blir bare til min egen glede, men så er jo personlig fornøyelse hele poenget med en hobby.

Hmm hva mer... Jo, det har blitt nytt eksosanlegg også! Det var elendig passform på de gamle headersene jeg hadde, men de nye er helt ypperlige. Etter to sommere med noen langturer og div. småkjøring så er det fortsatt ikke mye å utsette på det blanke keramiske belegget. Det har blitt noe matt der hvor det har vært som varmest, men ellers blankt og fint og ingen tegn til missfarging.
Jeg har også ettermontert en ratchet-style girspak i gulvet i stedet for den gamle rattsleiva jeg hadde før. Nå er det tilrettelagt for en litt mer aktiv kjørestil...

Kompressorprosjektet er absolutt ikke avlyst, bare utsatt. I tillegg har jeg snakket med en del mennesker som faktisk har kompressor i bilene sine, og det vil kanskje glede deg Halvor at jeg har gått bort i fra planen om en roots presse. Ikke bare pga. effekt, men også driftssikkerhet. I tillegg er en liten hårtørker på siden mye mer beskjeden enn en roots presse på toppen, noe jeg ser på som et smart trekk i disse tider hvor alle som ikke kjøre Prius blir uglesett av både stat og befolkning.

For øyeblikket er det en Vortech V2 jeg sikler på, men siden sist har jeg blitt pappa til en liten sneip som sikkert skal flytte hjemifra før pengene er på plass :roll:

Beklager hvis posten ble litt lang, men det var hyggelig at du spurte Halvor så da fortjener du mer enn fire ord syns jeg :)

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Okt 2011 02:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

hehe.. sier ikke at en skikkelig presse ikke er kult, for jeg er alltid en av de som er misunnelig på slikt.. men temaet vi diskuterte sist var jo effekt kontra utseende og pris.. ;) og hvis du har fått med deg motorprosjektet mitt, så er det jo ytelse og volum foran utseende.. (selv om v10en er jævlig frekk og se på og da :lol: )

tror han som kaller seg pogona på forumet har en vortech presse liggendes, sjekk med han! ;)

kjekt du svarte, og bilder er alltid gøy! :)

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Aug 2012 03:36 
Avlogget
Get going
Get going

Nå har det snart vært ett år siden sist igjen! :-) Hvordan går det med bilen? Hadde vært moro å sett flere bilder av den!

60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support