AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 08:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 346 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Okt 2006 19:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

OleEven skrev:
Ønsker meg Amcar, men alle jeg sier det til er bare helt der: Neeei Neei Neeei, ALT for dyrt og kjøre osv.. Men var på Bendix treffet 2006, Var mye hygglige folk osv, Så Det blir nok amcar på meg :)

Er by the way 19år..

Folk uttaler seg om ting dem ikke veit. Fler det som nekter og tru min bare bruker litt i overkant av liter`n på lang kjøring.
Så bensinforbruket er den tyngste steinen som må snus for at fler ungdommer skal kravle seg inn i amcarmiljøet.

1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 01. Nov 2006 11:35 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Når jeg hadde en svart 1977 Trans-Am, så kjørte jeg den få ofte jeg kunne.. (måtte da "øvelseskjøre" siden jeg ikke hadde lappen. Jeg var tross alt 18/19 år denna gangen). For det mer morsome turene fikk jeg en kamerat til å kjøre, så kunne vi ta en del kveldscruize i byene rundt om kring, selv om det regnet. Ungdommer jeg kjente igjen fra skolen stoppet og snakket med meg, og var helt vill etter å sitte på. Så tok vi en god sladd ut fra krysset mens jeg kunne høre i bakgrunnen "åååååå dæven å rå!!". Senere kjørte vi forbi noen gående jenter langs utestedene og mellomgassa litt.. (det vil si veldig lite som skal til for å høre et skikkelig brøl) og Jentene skrek som noen ville "boyband-fans" :) Tross alt to kjekke gutter i en så fet bil.. Slår aldri feil hos jentene ;P
En annen gang kjørte vi langs bryggen i Arendal og fikk dansende fulle mennesker etter bilen som sang på "east bound and down..". Byen blir en fest når man kjører amcar!! Og vi hadde ikke anlegg i den engang :)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 01. Nov 2006 18:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Jeg eier og jobber i en barnehage, og kjører Dart'n dit omtrent hver eneste dag. Parkeringsplassen er alltid full av nye Volvo, BMW osv, men ungene synes bilen min er tøffest. :D

Alle monner drar :P

Nå er jeg verken ung, med i en klubb, eller et miljø for den slags skyld, men er litt lei av å høre at det ikke er "ordentelig" am-car fordi den bare har en rekke sekser.
For ungdommens del er det vel viktig at de aksepteres uansett motorstørrelse og bilmerke. Hva som er best av GM/Mopar/Ford er vel uvesentlig så lenge den yngre garde viser interesse for amerikanske linjer.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 01. Nov 2006 23:14 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

TAAB skrev:
Nå er jeg verken ung, med i en klubb, eller et miljø for den slags skyld, men er litt lei av å høre at det ikke er "ordentelig" am-car fordi den bare har en rekke sekser.

Du vet at vi har en klubb rett i nærheten av der du bor (regner med at det er Skotselv i Øvre Eiker), American Car Drivers Club of Modum ( www.acdcm.no )?

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt
97 Ford F250 4x4

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 01. Nov 2006 23:36 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Kjenner til den, men føler ikke behov for å være med i en klubb :)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 15. Nov 2006 21:04 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Kan no komme med ei gledelig melding her då!
Hittil i år så har vi fått 25 nye medl. i klubben vår, American Car Club Ørsta/Volda. (http://www.brentdekk.com)
No veit ikkje eg kva som er vanleg med andre klubbar rundt om i landet ?
men for oss så er dette bra tall.

Rekkruteringa starta hos oss for eit par år sidan, då vi var ein gjeng "yngre krefter" som tok over alle styreverv i klubben.
Vi bestemmte oss for å lage ei skikkelig nettside, pusse opp lokala og satse større i treff-sammenheng.
Vi bytta ut det "kjedlige" søndagstreffet med eit skikkelig weekendtreff,
med bla. cruising, Street Legal (kun amcars), utstilling, party m.m
Samt at vi har eit Street Race arrangemang for alle biltyper på hausten.

Dette har iallefall vært positivt for miljøet her i vårt område, å viser at kanskje også mindre klubbar burde prøve å satse litt større...

1966 Chevrolet Chevelle SS 396
1966 Pontiac Le Mans
1973 Chevrolet K10
1975 Chevrolet Short Van
1976 HD Bobber
1992 GMC Typhoon
2006 Chrysler PT Cruiser

WWW.BRENTDEKK.COM

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 16. Nov 2006 16:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Er en klubb også like ved der jeg bor. Var gjest på et medlemsmøte der engang. Makan til sutregjeng! De aller fleste bare satt og sytet over kommunens høye husleie på de eksisterende klubblokalene og over at de ikke hadde råd til eget klubbhus.
Hva er det så vitktig for???? Trodde det var bilene som skulle stå i sentrum jeg.

Møtte en av styremedlemmene i klubben på et lokalt amcartreff noen måneder senere. Siden han selv kjørte en ombygget bil, fortalte jeg litt om 34 Ford-roadster rod prosjektet mitt. Ble møtt med en SKIKKELIG ovenfra-og-ned-holdning. 34 Ford var jo så VANLIG, må skjønne! Nyttet jo ikke å legge tid & penger i noe slikt!

Samtidig avslørte han så liten kunnskap om bilombygging at jeg ble litt paff. Jeg mener, jeg har ingen teknisk utdanning, ingen pappa som lærte meg bil-ting osv osv. Mens han som (etter eget utsagn) så og si var flasket opp på Penzoil og kulelager med melk & sukker stod der og snakket BS lang vei.

Hotrod bygget er forøvrig startet med trafikkstasjonens fulle velsignelse. Den samme trafikkstasjonen som den "allvitende" amcar klubben på det sterkeste advarte mot å ha noe som helst med å gjøre.

En kamerat av meg er medlem i klubben. Her forleden foreslo han på et medlemsmøte at de skulle invitere medlemmer fra andre merkeklubber i nærheten (gatebil, VW, Opel, Volvo osv) til en klubbkveld. Vise fram amcars til de, bli litt kjent, få litt impulser osv. Gjett om han ble MASSIVT nedstemt! De andre trodde han omtrent hadde gått fra forstanden som kunne foreslå noe slikt! En amcar klubb skulle kun stelle med amcars og dermed basta!

NOPE ingen lokal klubbtilknytning på meg, nei.....

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 17. Nov 2006 21:31 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Pesoneleg så meiner at d å ha ein lokalklubb med klubblokale viktig.
Sjøl om d er bilen som skal stå i sentrum, så er no d greit å ha en plass å møtes, ikkje minst i vinterhalvåret.
Kva hadde vel amcarmiljøet her i landet vært idag uten lokalklubber?

MEN d er kanskje på tide å få litt yngre krefter inn i styreverv i lokalklubbene runt omkring.
Slik at ein kan få litt nye innpulsar og dei får være med å bestemme kva som skal skje iløpet av treffsesongen m.m.
Mange plassar så er d vel stort sett det samme styret som sitt sidan klubben blei starta for 25 år sidan.

Dette fungerte iallefall for oss...

1966 Chevrolet Chevelle SS 396
1966 Pontiac Le Mans
1973 Chevrolet K10
1975 Chevrolet Short Van
1976 HD Bobber
1992 GMC Typhoon
2006 Chrysler PT Cruiser

WWW.BRENTDEKK.COM

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 18. Nov 2006 00:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Her på Østlandet er det kort vei over til Sverige. Undertegnede og et knippe amcar-Rock and Roll entusiaster er ofte over hos "søta bror" på evenemang. 4-5 nov var vi i Uddevalla på Rock and Roll West. Gammelrock og amcars ut i de sene nattetimer. Greit å ha kort vei i den mørke årstid for å holde interessen levende. For intr så ligger det en link til sidene deres fra min side: www.biltreff.com Dette gir mersmak og vi ser også at ungdommen er i hopetall på slike arrangementer. Så det er håp.
:D :D Keep on cruising, and listen to Rock and Roll music. :D :D

www.biltreff.com
Proud member of Dreams on Wheels. Arrangør av : Biltreff Classic.

Sist endret av Jone den Søn 24. Des 2006 11:39, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 18. Nov 2006 00:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Mr Juliebø skrev:

Rekkruteringa starta hos oss for eit par år sidan, då vi var ein gjeng "yngre krefter" som tok over alle styreverv i klubben.
Vi bestemmte oss for å lage ei skikkelig nettside, pusse opp lokala og satse større i treff-sammenheng.
Vi bytta ut det "kjedlige" søndagstreffet med eit skikkelig weekendtreff,
med bla. cruising, Street Legal (kun amcars), utstilling, party m.m
Samt at vi har eit Street Race arrangemang for alle biltyper på hausten.

Dette har iallefall vært positivt for miljøet her i vårt område, å viser at kanskje også mindre klubbar burde prøve å satse litt større...

Hei, Juliebø.

Det der hørtes ut til å ha meget positiv virkning, godt jobba! Kanskje ein idè for fleire større og mindre klubber rundtom :idea: :?:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: RE:
InnleggSkrevet: Tir 05. Des 2006 00:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Vel, AMCAR var vel selv med å bygge under holdningene om at uorginal bil er ikke ansett, utenom visse stasjbiler...tidligere . Diskusjonen om hva som var er nokså uinteressant, hva som er mulige virkemidler for å få opp interessen blant ungdommen ER HOVEDSAKEN!
Kom heller med tips, enn kritikk!

Kan jo forstå noe av den fallende interessen, var på motordag på Hellerud i år og fant , sitat den yngre garde:" kuuule biler med stasj,felger og multimedia i masser" i 1.ste etg. rett innenfor hovedinngangen. Lyd og lys, biler med ordnede stands, osv. der.
Gikk så for å finne AMCARs, de var i "kjelleren", dunkelt opplyst, manglende ordnede utstillingstands ( utenom en rodgjeng) , ikke folk på f.eks. Amcars bladstand. Så faktisk ut bare som en parkering for US. biler med noen gamlinger i skinnjakker som tøfler rundt og trur de ennå er 20 år, som poden sa...

Hvis vi presenterer vår hobby på denne måten de sjeldne gangene (for de fleste)vi viser frem bruken og poenget for interessen, er ungdommens nåværende interesse forståelig!

Ellers er jo bladene i kiosken veldig flink til å presentere showvinnere,etc. biler som sjeldent gutten i gata kan identifisere seg me.
Mange bør legge vekk den overlegne coole holdningene, og heller invitere til prat om bilen(e).

Ser i forumet et wennt sted:
ittel: Hvor er vanene???
Har sittet å tittet litt på forskjellige amcarsider og lurer på om vi som kjører van fremdeles er litt uglesett i miljøet. Har bla. sett på bildene fra Hot august nigths og det virker som om vi ikke var der,på fredag stilte vi med 23 biler på torvet men bilder? ånei du ikke av oss nei. Søndag var vi over 30 vans på City Syd men ikke ett bilde på Amcar sin side.Er dette noe jeg innbiller meg eller er det sånn? Very Happy

Dette viser kanskje litt av den interne stigmatiseringen? Hvordan tror dere en utenfra opplever noe sånt?
Kan vi ikke være enige om at hobbyen gjelder vår livsstil og ikke nødvendigvis absolutt vår egen bil/ biltype?

Bruk bilen mer, snakk med folk,gamle som unge, og vis vår kultur, og noen vil nok forstå!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 05. Des 2006 14:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Meget bra innspill. Vi må synes i hverdagen som også flere har vært inne på. Ikke være redde for å bruke bilene våre. Er enig i at Amcar kanskje burde satse på mer hverdagsamcar enn kun de sjeldne og strøkne kjøretøyene. Kan også personlig styre meg for deres reportasjer om NYE biler. Vi får se når 2007 sesongen setter igang, om noe av våre tanker rundt rekrutteringen blir satt ut i praksis. :D :D

www.biltreff.com

www.biltreff.com

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 24. Des 2006 11:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

En oppsummering på tråden jeg startet for en tid tilbake:
Det gror tydeligvis godt i miljøet, men vi har nok mer å gå på. Det som synes gjennomgående er at vi alle bør bli flinkere til å bruke bilene våre i hverdagen. De tåler det. Hadde vært morro om dere alle sendte inn bilder til forumet fra litt hverdagskjøring ;-) Så kunne vi i selvsyn se hva som venter oss rundt neste sving ??

Felleskjøring til treff er noe som synes, personlig har jeg vært med på flere sist sesong enn på mange år. Tenk å dra sammen fra den nordligste del til et østlandstreff, eller at vi her på østlandet tar turen nordover. Bilen tåler å brukes !!

Her i Ski er det ikke mye med snø enda, men Cadillacen er allikevel stallet inn i påvente av noe småreparasjoner. Jeg gleder meg allerede til å ta fatt på en ny sesong (2007) det er en ny giv hos enkelte foran sommeren. Og jeg er så heldig å få være med i ACOC i Moss som virkelig satser på happenings for å vise frem hobbyen.
Inntil da. KJør forsiktig, skru skikkelig, så møtes vi til tidenes amcarsesong i vårt langstrakte land. Godt nytt AMCAR-ÅR !!! www.biltreff.com

www.biltreff.com

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 29. Des 2006 18:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Som mange andre her har sagt:
BRUK BILEN!
Vær synlige med de lange, lave, brede, fete, råe, kule bilene deres! Dere må være synlig et sted der ungdommen ser dere, og ikke bare foran klubbhuset osv...!

Men viktigst av alt:
Idag er ungdommens bilmiljø GATEBIL-miljøet. Der er det biler, racing,burning, lettkledde babes og festing over en lav sko. Alt hva en 18-25 årings hjerte kan begjære. Selvfølgelig frister dette miljøet mer enn amcar-miljøet der alle står og titter forsiktig på bilene til hverandre, det vil si: HVIS det er sol, støv og vannpytt-fritt og riktig luftfuktighet. :evil:

Så mitt tips er:
Ta med bilen og dra på Rudskogen, så de unge skjønner at det ikke bare er Toyota, Audi og VW som kan lage fete biler! Og for guds skyld: Ikke innbill dem at alt er så himla dyrt!! :roll: En 1968 Dodge Charger koster IKKE mer enn en Mazda RX7! Har de råd til å kjøre Toyota Supra eller Nissan Skyline (noe mange unge faktisk har begynt å TA seg råd til), har de antageligvis råd til å kjøre amerikansk også. Problemet er jo bare at ingen andre (eller ihvertfall svært få) med amerikanere er med på bilfesten! Når var sist gang du så en av muskelbilene i lokalklubben din dra en vill burnout? :shock:

Og for ordens skyld: Det finnes ungdommer i Norge som lever for amerikansk bil, det finnes håp! :D :D :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 29. Des 2006 19:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bra sagt.
En kamerat av meg møtte opp på gatebil treff i Kristiansand i høst med sin gamle Ford 32 hot rod coupe.
På et hot rod treff ville mange ikke løftet på øyebrynet engang. Bilen ser relativt "vanlig" ut men med doble gassere på tunnel ram innsug har motoren bra macho faktor.

Han fikk enorm oppmerksomhet! Bare postivt alt sammen. Selv de som vennskapelig mobbet med "støpejerns klump" stilnet da den frivillige vekt kontrollen viste at bilen var kun 6 kg tyngere over framhjulene enn bak!
Dette er helt vanlig på 32-34 hot rods, men noe de fleste utenfor miljøet ikke vet. Eller de kankje nekter å tro det helt til de ser det sjøl.

Folk flokket seg rundt bilen. Spurte og grov. Helt tydelig at kunnskaps tørsten var stor blant ungdommene.

Forøvrig har jeg aldri skjønt dette med at vi med amcars ikke skal menge oss med andre bilinteresserte. Herregud. En bil er da en bil for f***.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 346 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 17 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support