AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:17

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 27. Okt 2006 18:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Hei, fikk nettop et par nye bladfjærer i posten, fra Summit. Disse er til min 72' Duster som jeg styrer med for tiden. Bladfjørene er ikke av orginalt slag, men noe stivere. MEN, når jeg åpner pakken ser jeg at de ikke er like. Det er jo forskjellige delenr på høyre og venstre side, og jeg har en av hver, selvfølgeli. De er like lange, og har like mange blader. Problemet er at bladene ikke er plasert likt i forhold til hverandre, dvs at på den ene, som ser mest "unormal" ut er bladene flyttet lenger mor bilens front. Så i bakkant er den tynnere, men i forkant er den tykkere en den andre. På midten, hvor bakakslingen skal ligge, er de forøvrig like tykke.

Så er spørsmålet mitt, så lenge de er like lange, og like tykke ved festepunktet, kan de da brukes? Fysisk vil det jo ikke være noen problem ved monteringen av disse, de vil jo passe, men hvordan vil de fungere?

Legger ved "noen" bilder:
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... C00081.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... C00082.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... C00083.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... C00084.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... C00085.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... C00086.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... C00087.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... C00088.jpg
http://i24.photobucket.com/albums/c43/m ... C00089.jpg

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 28. Okt 2006 13:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
Mopar med sportsunderstell hadde forskjellige baldfjærder på venster og høyre side. Dette er gjort med vinlje for å hindre at bakakslen skal vri seg. Så jeg tipper at dette er grunne til a dine aftermarket fjærder er forskjellige. Originalt var det 5 blader på ende siden og 6 blader på andre siden. Husker ikke hvliken som gikk på hvilken side i farta.

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 28. Okt 2006 19:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 15. Feb 2006 19:39
Innlegg: 144
Bosted: Egersund
Takker så mye for hjelpa. Da går jeg utifra at det er som det skal :D .
Det forklare jo kansje også hvorfor det er forskjellige delenummer på hver side :D

_________________
1972 Plymouth Duster 318 (prosjekt)
x - 1974 Plymouth Valiant 318 (Bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 28. Okt 2006 19:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
mach1frh skrev:
Takker så mye for hjelpa. Da går jeg utifra at det er som det skal :D .
Det forklare jo kansje også hvorfor det er forskjellige delenummer på hver side :D


Jepp det er forklarer forskjellige delenr på hver side ja :)
Tror faktisk det er det på ikke sports modeller også.
Se eks. here: http://www.jacksautoparts.com/catalog/suspension.html

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 21. Jan 2007 13:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 05. Jun 2006 22:38
Innlegg: 10
Bosted: Fredrikstad
widing skrev:
Mopar med sportsunderstell hadde forskjellige baldfjærder på venster og høyre side. Dette er gjort med vinlje for å hindre at bakakslen skal vri seg. Så jeg tipper at dette er grunne til a dine aftermarket fjærder er forskjellige. Originalt var det 5 blader på ende siden og 6 blader på andre siden. Husker ikke hvliken som gikk på hvilken side i farta.


Flest blader på høyre side skulle jeg mene.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support