AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 18:38

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: BS- Strip
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2009 19:01 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 21. Jan 2009 18:57
Innlegg: 1
Eg har vurdert å dyppe karosseriet hos BS-teknikk for å få fjernet ALT før bilen bygges opp igjen.
Er det noen som har erfaring med dette og som er interessert i å dele litt tips/ råd?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2009 21:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 28. Mai 2008 09:45
Innlegg: 39
Bosted: Drammen
Ikke mye erfaring, men leverte inn et aluminiumspanser der sist høst for fjerning av tidligere lakk. Ble meget bra, tidsfristen ble overholdt og det ble rimelig...

Studerte da en Mustang som var ferdig behandlet der. Mye rart som kom fra der ja...som du aldri ville funnet ellers...

Lykke til....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2009 22:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:-k hmmmm er nok litt skjeptisk til detta e da , greit at man får strippa karosseriet , men da må den dyppes i grunding eller noe også etter på , eller`s så ruster det som f.. , har mere tro på sand blåsing e da , men der er no meg :)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2009 22:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
En må være forsiktig med å sandblåse på flater på karosseriet,det slår seg.
Det en kan bruke,det er kalk,det har eg høyrt mykje bra om. =D> =D> =D>
Det koster ikkje så mykje heller :mrgreen:

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2009 23:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Blåsing er skummelt!
En kompis av meg brukte dem med engang de startet opp. Var litt misfornøyd fordi det tok lengre tid en avtalt og det kom en bulk i taket de mente var der fra før. Men har hørt mye positivt senere.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Ons 21. Jan 2009 23:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) Sandbåsing er helt ok , må bare bruk litt vett :wink: så lenge det selges regulatorer så en kan skruv ned trykket så er detta ingen problem , men viss en drar til med 10 bar og 10mm dyser på store flater , jaaa da blir det ikke greit :wink:
når det gjelder sand så bruker e for min del olevin og kalk , møbel sand er også bra :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Tor 22. Jan 2009 19:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Nov 2006 11:13
Innlegg: 221
Bosted: Gan
Leverte mitt panser på BS strip og ble kjempefornøyd. =D>

_________________
Mustang x
GTO -69
Le Mans x
Cuda x
Chevelle -70 td

Torque dirty to me


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Tor 22. Jan 2009 20:35 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 03. Des 2006 23:55
Innlegg: 113
Bosted: Eidskog
Jeg var hos en som hadde dyppet bilen der, Det var i hvertfall helt rent.
Men jeg mener han sa att prisen kommer litt ann på hvor mye dritt det er på bilen, men det skal jeg ikke si helt sikkert.
Men må vel ha på god grunning eller primer etterpå.

_________________
K-Ljøner

78 Trans Am
1981 Olds Cutlass Supreme (bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Fre 30. Jan 2009 19:14 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 27. Jan 2009 10:21
Innlegg: 81
Bosted: Stange
Jeg hadde cudaen min hos BS ved nyttår, og fik dyppa den. fikk beskjed om at prisen skulle være FRA 15.000,- +mva for et tomt karosseri dvs. uten dører, skjermer osv. det ville komme tillegg for mye sparkel, understellsmasse, dritt og møkk.

når jeg hentet bilen betalte jeg 18750,- som er på øret det de først sa. :)

resultatet ble vel forsåvidt bra det, det eneste jeg kan utsette på jobben de gjorde er at de har borret 4 små hull i taket, og et hull i hver innerskjerm bak. dette har de antakelig gjort for å få ut lufta som blir liggende her. men de kunne da sagt i fra om dette først! uansett er dette overkommelig å fikse på, men litt ergelig! taket var jo strøkent. :?

men, det viktigste av alt; bilen ble ren, og de holdt prisen de sa, så sånn generelt er jeg da fornøyd, er mye mye mye kosligere å jobbe på bilen nå. :wink:

_________________
-78 mod Chevy Caprice Coupe 'daily driver'
-08 mod Chevy suburban 'arbeidsbil'
-72 mod Plymouth Cuda 'solgt'
-92 mod Honda NSX 'sommerbil'
-82 Chevy caprice stv 'solgt'
-79 Chevy Caprice 'solgt'
-90 Chevy suburban 'solgt'


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Fre 30. Jan 2009 23:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
black_CUDA skrev:
Jeg hadde cudaen min hos BS ved nyttår, og fik dyppa den. fikk beskjed om at prisen skulle være FRA 15.000,- +mva for et tomt karosseri dvs. uten dører, skjermer osv. det ville komme tillegg for mye sparkel, understellsmasse, dritt og møkk.

når jeg hentet bilen betalte jeg 18750,- som er på øret det de først sa. :)

resultatet ble vel forsåvidt bra det, det eneste jeg kan utsette på jobben de gjorde er at de har borret 4 små hull i taket, og et hull i hver innerskjerm bak. dette har de antakelig gjort for å få ut lufta som blir liggende her. men de kunne da sagt i fra om dette først! uansett er dette overkommelig å fikse på, men litt ergelig! taket var jo strøkent. :?

men, det viktigste av alt; bilen ble ren, og de holdt prisen de sa, så sånn generelt er jeg da fornøyd, er mye mye mye kosligere å jobbe på bilen nå. :wink:


:) Kjedeli med de hulla da , fikk du på grunding der også da for den prisen eller, tok du den heim blank :?:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Lør 31. Jan 2009 00:31 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 27. Jan 2009 10:21
Innlegg: 81
Bosted: Stange
jeg tok den hjem, eller... jeg fikk den transportert hjem med transportselskap helt blank, er den del sveising som skulle utføres, så jeg ville ta det før jeg grunna den. men når jeg har et tørt, varmt g lyst verksted selv, med alt jeg trenger av utstyr så gjør ikke det noe. :)

_________________
-78 mod Chevy Caprice Coupe 'daily driver'
-08 mod Chevy suburban 'arbeidsbil'
-72 mod Plymouth Cuda 'solgt'
-92 mod Honda NSX 'sommerbil'
-82 Chevy caprice stv 'solgt'
-79 Chevy Caprice 'solgt'
-90 Chevy suburban 'solgt'


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Søn 01. Feb 2009 03:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Har sett ett par biler som kommer derfra... :roll:

og ja, det er vel ikke så mye igjen på jernet...
men de jeg har sett, måtte det sandblåses endel da det fortsatt var graverust...

og det tøt ut syre/vann/guffe fra skjøter...

Jeg kommer nok aldri til å duppe bil... :?

Å for 15-20 lapper kan jeg få blåst 2-3 hele biler..OG fått på skikkelig med Zink... =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Søn 01. Feb 2009 12:51 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 27. Jan 2009 10:21
Innlegg: 81
Bosted: Stange
Bead-lock skrev:
Har sett ett par biler som kommer derfra... :roll:

og ja, det er vel ikke så mye igjen på jernet...
men de jeg har sett, måtte det sandblåses endel da det fortsatt var graverust...

og det tøt ut syre/vann/guffe fra skjøter...

Jeg kommer nok aldri til å duppe bil... :?

Å for 15-20 lapper kan jeg få blåst 2-3 hele biler..OG fått på skikkelig med Zink... =D>


ja, jeg var inne på den tanken der jeg og, men du kommer aldri til inni hulrom og div med sandblåsing. det er fordeler og ulemper med alt, men jeg kom frem til at det var det beste alternativet ettersom jeg da får tatt gammel, hard tectyl og smårust inni kanaler, og innimellom alt. med sandblåsing så greier du ikke det uansett hvor hardt du prøver, og i tillegg skader man stålet.
det lille som kommer ut fra skjøter o.l. etterpå kommer etter kort tid, så når man er ferdig å sveise o.l. så er det faktisk ikke værre enn å bruke matteklut og vaske over bilen så er den helt gullende rein. :wink: jeg ser poenget ditt, og er forsåvidt enig i dine argumenter, men jeg har hatt flere biler her som er sandblåst, og det kan ikke sammenliknes.
8)

_________________
-78 mod Chevy Caprice Coupe 'daily driver'
-08 mod Chevy suburban 'arbeidsbil'
-72 mod Plymouth Cuda 'solgt'
-92 mod Honda NSX 'sommerbil'
-82 Chevy caprice stv 'solgt'
-79 Chevy Caprice 'solgt'
-90 Chevy suburban 'solgt'


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Søn 01. Feb 2009 13:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 27. Jun 2006 01:13
Innlegg: 359
Når man dypper en bil må de borre huller for at luft skal komme ut og syra skal komme til i alle kringker og kroker... Hm?

Hvis du da ikke dypper den i grunningn som kommer til på samme måte, men man sprøyter alt så det ser fint ut. da vil det altså bli områder i ulike kanaler og doble plater som IKKE blir beskyttet???

Ser for meg mange biler som ruster som ut av helvete innenfra og ut etter som tiden går... Blir bilen dyppet for å fjerne alt, må den dyppes i grunning etterpå for å få grunningen til å dekke like godt som det var. Det ser man jo på alle filmer i fra bilfabrikker også, bilene dyppes i grunningsbad før de går til lakkering

_________________
Medlem i
Hamar American Car and Bike Club
http://www.hamaramcar.no

1983 Pontiac Trans Am Daytona 5,0l V8 // Prosjekt som vurderes solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: BS- Strip
InnleggSkrevet: Søn 01. Feb 2009 14:30 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 27. Jan 2009 10:21
Innlegg: 81
Bosted: Stange
grunning kan hives i en tectyl-sprøyte og føres inn i hulrom med slange, og gjør en skikkelig jobb med tynnstoffet etterpå så skal du se at det blir bra. :nod: evt så kan du som tidligere nevnt få den zink-behandlet. men forutsetrningen for et bra resultat er at det er reint overalt eller så legger man bare bekyttelsen over den gamle dritten, og da er det helt bortkastet. :wink: det hjelper så lite å behandle en del som har gammel rust, hard tectyl, o.l. da er ikke bilen noe bedre enn den var når du begynte, den bare ser bedre ut fra utsiden. første pri er å få bort alle ulumskheter og deretter behandle det på nytt. det stiller selvfølgelig store krav til personen som skal gjøre etterarbeidet, men heller det enn å bruke masse tid og krefter på noe som ikke er helt rent i utgangspunktet. men ja, med syredypping så fjerner man alt, også de plassene det er bra. men det er deilig å lyse inn i kanalene med lommelykt og se at det er HELT rent og ser ut som om det er nytt! =P~
er det noen her som har skiftet kanal på en restaurert gammel bil som tilsynelatende er "strøken"? inni der er det ikke gjort noen ting siden bilen var ny, og det er rust, hundre ganger tectyl som er tykk og hard, osv. plateskjøtene er tette av dritt, og når man skal sveise på nye deler så smelter man den gamle tectylen og den renner ut i sveisen og lager et helvete for deg. jeg har også opplevd biler som har hatt spillolje i kanalene. :shock: hvis du har vært borti dette så vet jeg at du kjenner deg igjen. om du står å sandblåser aldri så lenge så kommer du aldri til å få bort dette, med mindre du tar å skjærer av alle deler på bilen og blåser de hver for seg, og deretter sveiser de på bilen igjen. men når det er sagt, alle har sine egne meninger om hva som er best, og jeg tror ikke det er noen som har fasiten. men jeg mener da at dette er det beste alternativet for min del, og jeg angrer ikke for at jeg gjorde det jeg gjorde. :D

_________________
-78 mod Chevy Caprice Coupe 'daily driver'
-08 mod Chevy suburban 'arbeidsbil'
-72 mod Plymouth Cuda 'solgt'
-92 mod Honda NSX 'sommerbil'
-82 Chevy caprice stv 'solgt'
-79 Chevy Caprice 'solgt'
-90 Chevy suburban 'solgt'


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support